Saabi vaan ahtaa, sammutettunakin!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Saabi vaan ahtaa, sammutettunakin!

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Katselin tuossa hakua ja enkä löytänyt tähän oikein mitään selitystä, tai en osaa käyttää hakua oikein.

Joka tapauksessa huomasin että sammutettuna tonnari "ahtaa" 3-4 mm keltaisen puolelle, eli viisari osoittaa väärin.
Nyt vasta huomasin koska jouduin istumaan autossa pitkään odottaessani kyytiläisiä.

Mitähän on voinut tapahtua, ja miten tuon voisi korjata?
Muistini mukaan se on kyllä ennen näyttänyt oikein, voisiko vähän aikaa sitten tapahtuneella ohitus-episodilla, jolloin Saabi tiukassa ylämäkiohituksessa paukautti ahdoilla huohotusletkun imusarjasta irti, olla osuutta asiaan?

Tavallisestihan tuo on ulkoilman paineen mukaisesti juuri valkoisen ja keltaisen rajalla, vai onko nyt korkeapainetta? :?

Mahd. vast. kiitt. Min.man
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Jees täytyy koittaa samalla kun vaihdan mittariston polttimot.

Mietin vaan että olisiko mittariin voinut tulla jokin muu vika, mutta kai se tikku on vain nyrjähtänyt.

Tosiaan tuossa hiljattain kävi sellainen hama että pamautti tiukassa tilanteessa sen huoh. letkun kumiholkkeineen ulos, ja peukalon kokoisesta reiästä pöhäytti ahdot tulipellin eristeeseen johon ilmestyi reikä 8O

LH:han sekosi siitä täysin, ja yritti pitää koneen käynnissä aivan persiillään olevilla seoksilla, kierrokset ja ahdot heitteli ääripäästä toiseen...

Oli kyllä niin rajun näköinen sirkus mittaristossa että kait se on siinä vinksahtanut.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Kyllä tuo vakio mittarikin pitäis kestää noin 2bar ilman venymisiä.

Ja ilmakehässä (oli sitten himalajalla tai hollannissa, tulis olla val./kel. rajalla).

Vaan, jos tosiaan on päässyt metalli väsymään, niin tuo viisarin siirto on aika hyvä konsti "kaliproimiseen".

Viipotin tulisi alkuperäisesti toimia noin: val. alku= -800g, val./kel.= 0bar, kel./pun.= 1bar, ja pun. loppu= 1,5bar.

PS. noitten aahtojen ei kuulu olla siellä venakopaassa, (vaakkumit ois parempia :) ), eli kuis tuo takaiskun toiminta. :?:
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Tuota, sehän pamahti irti imusarjasta, eikös silloin juuri tuo takaiskuventtiili ole toiminut niin kuin pitää eli pysäyttänyt paineet siihen?

Täytyy kyllä puhallella ja varmistaa, tai no, kai se olisi hyvä uusia muutenkin...

Vähän OT taas mutta ihmetyttää miksi tonnarin huohotteluun riittää tuollainen ohut pilli, kun taas 9-5 systeemi on monimutkainen, paksuja letkuja, ja vielä ongelmainen!

Olisko sitten jotain ympäristöjuttuja...
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Öh juu, kävin kurkkaamassa pellin alle, onhan siellä paksu letku joka menee imuputkeen IMMU:n ja puhaltimen välille.
Mutta ei mitään kummallisia öljypönttöjä tms.
Vastaa Viestiin