huonot valot

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
pyryro
"Tuplakaasari"

huonot valot

Viesti Kirjoittaja pyryro »

eihän noilla 9000 valoilla nää yhtää mihinkää...eli täs amerikan mallis on vissiin suomimalleja huonommat valot? vai oliko? onko mitää ehdotuksia kuinka sais vähä näkyvyyttä? polttimot oli niin oudon malliset etten oo koskaan ennen nähny, tyyppi oli philips HP1. löytyiskö tuota mallia tehokkaampana? ja onko sumuvalot tarkoitettu toimimaan vain lyhkäisillä ajovaloilla? ku heti kun laittaa pitkät päälle niin sumuvalot sammuu..
vapari ei oo vaihtoehto!
pyryro
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja pyryro »

mitkä polttimot on eurooppa malleissa?
vapari ei oo vaihtoehto!
saapasi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saapasi »

..eiku laita Xenonit :D on hyvät mimmi eiks nii :D
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viesti:

Re: huonot valot

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

pyryro kirjoitti:ku heti kun laittaa pitkät päälle niin sumuvalot sammuu..
Juu, et sä sankalla sumulla pitkiä tarvi, ja päin vastoin :wink:
Umpion vaihto vois auttaa jonkin verran, entäs lisäpitkien hankinta?
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Ahtopaine
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Motonettiin mars ja valot vaihtoon... tiätty purkaamolta vois saada halvemmallakin kohtuulliset.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
jmt
"Aero"

HB3 & HB4

Viesti Kirjoittaja jmt »

Omassa -97:ssa, myös USA malli, on polttimoina HB3 (lyhyet) ja HB4 (pitkät), joiden erona on lyhyissä mustaksi peitetty etuosa häikäisyn estämiseksi. Tyypit näkyy esim. http://www.headwinds.com/bulbs.htm
Ko. polttimot toiseksi alimmalla rivillä.

Valoteho on kohtuullinen, varsinkin pitkillä. Lyhyillä ongelmana on valokuvion epätarkka rajaus ja DOT-valojen symmetrisyys. Sielläpäin valokuvion oikea reuna ei nouse samalla tavoin kuin E-valoissa valaisemaan tien oikeaa reunaa. Ehkä sen takia, että enimmäkseen ajellaan useampikaistaisia teitä ja vältetään edessä, oikeammilla kaistoilla menevien häikäistyminen :?: .

Kestävät tuntuvat HB3/HB4 polttimot olevan; hommasin auton 2001, eikä ole tarvinnut vaihtaa polttimoita. Tiedä sitten kuinka pitkään ovat olleet kiinni ennen sitä.

Itselläkin kävi mielessä "upgreidata" valot E-malleihin, mutta viimeisellä amerikanmatkalla tuli investoitua pussilliseen HB3/HB4 lamppuihin kohtuuhintaan, joten taitaa jäädä...
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
c900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja c900T »

Ahtopaine kirjoitti:Motonettiin mars ja valot vaihtoon... tiätty purkaamolta vois saada halvemmallakin kohtuulliset.
Itse tilasin Motonetista CS:n umpiot, ja lähetin takaisin kun näin ne. Ref.-luku taisi olla 17.5 (alkup. 25). Eron huomasi jo autotallin ovea vasten hämärässä. Itse suosittelen ainoastaan alkuperäisiä umpioita (PCS:n kautta, tietty :D ). Purkaamoillakin pyysivät yli 100€ hyväkuntoisesta umpiosta.
96 -64 (HA), 90 -87 (MR)
Superb Combi iV -20
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

c900T kirjoitti:Itse tilasin Motonetista CS:n umpiot, ja lähetin takaisin kun näin ne. Ref.-luku taisi olla 17.5 (alkup. 25). Eron huomasi jo autotallin ovea vasten hämärässä. Itse suosittelen ainoastaan alkuperäisiä umpioita (PCS:n kautta, tietty :D ). Purkaamoillakin pyysivät yli 100€ hyväkuntoisesta umpiosta.
Tilasitko koko umpiopaketin laseineen? Aiemmin irrallaan ostettaessa lasit ovat olleet ref30. :roll:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
c900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja c900T »

Money For Nothing kirjoitti:
c900T kirjoitti:Itse tilasin Motonetista CS:n umpiot, ja lähetin takaisin kun näin ne. Ref.-luku taisi olla 17.5 (alkup. 25). Eron huomasi jo autotallin ovea vasten hämärässä. Itse suosittelen ainoastaan alkuperäisiä umpioita (PCS:n kautta, tietty :D ). Purkaamoillakin pyysivät yli 100€ hyväkuntoisesta umpiosta.
Tilasitko koko umpiopaketin laseineen? Aiemmin irrallaan ostettaessa lasit ovat olleet ref30. :roll:
Kyllä, tilasin kokonaiset umpiot (taisi olla 109 €/kpl). Ajattelin tilatessani, että umpioissa olisi sama ref. 30 kuin pelkissä vaihtolaseissakin, mutta toisin oli. :( Joku muukin oli tainnut palauttaa ko. umpiot, koska pakkauslaatikoita oli teipattu takaisin kiinni ainakin 3:lla eri teipillä. :roll:

Mimmi saattaisi muistaa umpioiden merkin, itse olen jo dementoitunut...
96 -64 (HA), 90 -87 (MR)
Superb Combi iV -20
Kurko
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Eli tuo M*netin ref 30 linssikö on hyvä. :?:

Pitäis itekin vaihtaa, kun pimeät painaa päälle, ja nuo glaasit on hiukan hiekkapuhalletun oloiset. :(
Kurko
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mimmi kirjoitti:Referenssiluku kuvaa pitkien häikäisyindeksiä, joka on verrannollinen pitkien valaisukykyyn. Lyhyihin tämä ei vaikuta mitenkään.
Kysyinkin onko hyvät. :oops:
Vastaa Viestiin