


Kyllä Saabin pitäisi oikeasti rakentaa kestävä moottorin stabilointisysteemi... eli vaikka tasapainottaa kone paremmin ja unohtaa tp-kilkkeet tai sitten pistää kehtiin sellaiset rattaat ja kettingit jokka kestää. Sen verran nuo nykyset kestää, että takuu menny sopivasti umpeen autosta ja sitten jonkun ajan päästä laukeaa paska silmille... homma ollut kuitenkin tiedossa jo vaikka kuinka pitkään, tämähän on suorastaan rikollisen välinpitämätöntä liiketoimintaa. Vai lasketaanko tässä juurikin niiin, että saadaan jälkimarkkinoille sitten pukata enemmän uutta pataa ja osaa ..tiedä häntä. Saabistina kyllä pistää vihaksi moinen oman pesän sotkeminen ja suoranainen antisaabismi!ng900aero kirjoitti:Tuo metallimöhnä oli mennyt selvästi öljypumpun läpi omastani (pumppu meni vaihtoon), ja alakerran laakerit olivat kanssa aika selvät ja parissa sylinterissä oli skraaduja ja sylinterien yläkohdassa pykälää normaalia enemmän.
Eli ei se metallitahna oikein hyvääkään koneelle tee. Toisin sanoen tästedes poistan jokaisesta Sabastani moisen ketjun, vaikka sitten ostaisin tuliterän Saabin (jos joskus maailmasa olisi sellaiseen varaa)
Ahtopaineen kanssa samaa mieltä tuosta täysin laaduttomasta tasapainohässäkästä, olisi tuotekehityspuolen tajuta poistaa kyseinen pahan ruumiillistuma jo 90-luvun alkupuolella ensimmäisten ongelmien ilmentyessä, aivan kuten DI-kasettikin olisi pitänyt tehdä uusiksi, tai sitten laittaa joka tulpalle oma puola ja nakuanturi perinteisesti lohkoon.peinu kirjoitti:Joo mukavaahan tuo askartelu on. Eihän TeePeelläkään mennyt vissiin montaa kuukautta kun sen koneen viimeksi sai kuntoon
Itellä kyllä tyhjäkäynnillä tärisee välillä jopa häiritsevästi silloin kun flekti ja ilmastoinin kompura käy samaan aikaan. Vaimo ei kyllä ole huomannut mitään, mutta kyllä se oikeesti tärisee varsinkin sopivassa lämpötilassa. :)Pitää vielä ite kattella kaikki gummit ja kiinnitykset läpi, jotta mistä resonoi.
Myrkky kirjoitti:Mielenkiintoista luettavaa nuo tasapainohelyjen hajoamiset/syttykasettiongelmat.. ja ainakin uskoani vahvistavia. Meinaan eka tonnari on tässä taloudessa tuo -87 9000i ja melkoisella todennäköisyydellä viimeinen, jollei jopa viimeinen hankittu saab.. ongelmia, huolia ja vastoinkäymisiä parissa viikossa enemmän kuin kaikissa omistamissani satkuissa yhteensä(jollei ruostetta lasketa, mut laho paska tuokin on).
Kyllä kone käy tasaisesti ilman tasapainohelyjä - se vain saattaa hieman täristää.TeePee kirjoitti:Lisäksi sitten sellaista kysyisin että kuinka paljon vaikuttaa koneen tärinöihin kun kampiakselissa on heittoa 3 kymppiä?
Koneistamolla sanoivat että parempi ettei tuosta akselista enää yritetäkkään tehdä suoraa, kun joutuisi hiomaan paljon ja se tulisi kalliiksi. Vein sitten toisen kampuran (sen joka oli koneessa silloin kun se ensimmäisen kerran hajosi), joka osoittautui hyväksi. Onko ollut mahdollista että kampurassa on alunperin ollut hieman heittoa, joka siis olisi omalta osaltaan lisännyt tärinöitä koneessa, vai johtuuko tuo 3 kympin heitto tuosta öljynpuutteesta syntyneestä ylikuumenemisesta
Sitä siis yritän tässä ajaa takaa että johtuiko tärinät ja huonosti käyminen pelkästään laakereiden leikkaamisesta vai myös tasapainoketjun poistamisesta. Aika vaikea kyllä näin vain päätellä, mutta onko hyviä arvauksia?