kumpi olisi parempi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Sensei
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 18:24

kumpi olisi parempi

Viesti Kirjoittaja Sensei »

Kumpi olisi parempi dumppi vai bypass kun yritetään saada autosta mahdollisimman paljon irti?esim.tonnari
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kirjoita hakuun dump* ja valitse 9000-osio niin tekstiä tulee melko paljon.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

oikein säädetty dumppi, pitää korkeammat paineet.

tai sitten hommaa wrc- autoissa käytettävän by-passin, mikä toimii alaaltakin hyvin ja estää ahtimen sakkailut...

orkkis by- pässi antautuu jossain 1.7 tienoila ja sitäkin ennen.

ja voi hajota.
Sensei
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 18:24

Viesti Kirjoittaja Sensei »

joo selvä homma..
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Mitä muita muutoksia autoon on tehty? Orkkis-bypassin korvaaminen ei taida olla ihan ensimmäinen päivitystä vaativa kohta tonnarissa. Omassa tonnarissani uudemman mallinen Saabin bypass ei tuottanut ainakaan vielä 1,1 barin ahdoilla mitään ongelmia.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Niin paljonkos aattelit padasta herätellä jos 1,7bar ei riitä :lol: Sillä paineella ollaan jo hyvin reilusti yli 300 kaakin. Ei dumpista mitään ihmeellistä hyötyä ole, kuhan tulee vaan makeemmat saundit.

Ehän mä kyl soundeista mitään tiiä... dumppi, vv ja 3" turbolta asti :D
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Moinen asetelma saattaa ola viimeisia pitkällä ja kalliilla virityspolulla. Kuten Saapasi totesi , jollei dumpista ole muuta hyötyä , niin saat ainakin makeet saundit. Unohtaen edellisen pohdinnan , riippumatta kumpi on kiinni , niin heppoja saa kevyesti lähemmäs 450:tä. Josko haet kuitenkin kuitenkin oikeita tehoja ( + 600) niin varmasti ne palikoiden toimittajat osaavat kertoa kumpi on parempi.
Omakohtaisesti voin kertoa ,ettei Suomen liikenteessä todellakaan tarvita yli 300 hepan tehoja. Harmittaa vain ,kun ei pääse polkasemaan lainpuitteissa kuin 1-5 sek. Ovat kalliita sekunteja ja lyhenevät mitä tehokkaamaksi rakennat autosi
Muista ,että ne yläpään hepat maksavat paljon enemmän kuin edeltävät.
Kiirjoituksestasi päätellen olet polun alussa.Tule mukaan esim. potkiaisiin ja kysele. Saatat saada uusia ystäviä, tietosi autoistasi lisääntyy ja saatat säästää paljon rahaa!
Tähän loppuun pikkuinen pohdinta.Minkä takia tieliikennelaki on säädetty?
Sinun , minun ja muiden tienkäyttäjien turvaksi !!!
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Juu potkiaisissa on sellainen vaalean sininen tonnari pelti pystyssä :D Sieltä näet kertavilauksella mitä kaikkea pellin alle voi laittaa. Mutta älä laita viripikkusormea sinne liian innokaasti, lähtee vielä koko käsi ja lapaset :lol:

(nimim. "ihan vakio mehukeitto onon...") :D
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Saapasi kirjoitti:
Juu potkiaisissa on sellainen vaalean sininen tonnari pelti pystyssä Very Happy Sieltä näet kertavilauksella mitä kaikkea pellin alle voi laittaa. Mutta älä laita viripikkusormea sinne liian innokaasti, lähtee vielä koko käsi ja lapaset.

Saapasilta voit kysyä enemmän.Ukolla ei oo enää lapasia ja talvi on tulossa.
Mulla lähti jo sormet , enää käden tyngät...

:P :P :P
Sensei
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 18:24

Viesti Kirjoittaja Sensei »

Joo arvelin vaan kun omassa tonnarissa by-pass oli rikki jo ku ostin. Niin ettei dumppi syö alavääntöä kun se päästää ilman takaisin ilmaan eikä turbon imuilmapuolelle ja kumminkin jotain virityksiä alan värkkäileen kunhan saan pohjasta ruosteet hitsailtua,mikä on valmiina sisusta vain paikoilleen..
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ei dumppi tietenkään saa muussa tilanteessa ilmaa pois päästää kuin äkillesessä kaasuläpän sulkeutumisessa! eli ei vie vääntöjä...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Sensei
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 18:24

Viesti Kirjoittaja Sensei »

niin just, ettei vie vääntöjä kun vaihdetaan vaihdetta ja ruvetaan kiihdyttämään taas pienemmillä kierroksilla..?
Sensei
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 18:24

Viesti Kirjoittaja Sensei »

Miltäkähän suomalaiselta sivulta noita dumppeja vois tilailla tai katella ainaki.yksi oli jo kyllä tiedossa mutta unohtu jo.. :oops:
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Halmimmalla sitten pääset kun hankit vaan sellasen mini kartiosuodattiminen vakio bypassin kylkeen 20€. En nyt enää muista mistä sen tilasin, mut en oikeen nää mitään järkeä noissa luokkaa 100€ vehkeissä kun mitään muuta eroa eivät alle 300hv liene tarjoa kuin kovemmat suhahdukset vaihtaessa. Toi minikartio suhisee ihan tarpeeksi jos vielä vv:nkin laitat.

Ota hakuun tosiaan. Sieltä löytyy nimellä "peinun patentti".
Sensei
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 18:24

Viesti Kirjoittaja Sensei »

joo se mun vakio by-pass on kuitenki rikki pitää kuitenki katella vielä että minkä ostan ku menee vaan ilmamäärämittariki sekasi jos meinaa dumpin laittaa.. mitä se filtteri muuten vaikuttaa??
Vastaa Viestiin