9000 aeron uusi omistaja tarvii apua!!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
core82
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Loka 12, 2006 09:02
Paikkakunta: "sikako"

9000 aeron uusi omistaja tarvii apua!!

Viesti Kirjoittaja core82 »

elikkäs auto on vm -93 9000 2.3 turbo aero. ostin auton ja siinä paloi check engine valo,syynä oli kaasuläppä vika kun käytin sen koneessa ja se nollattiin eikä ole sen jälkeen syttynyt mutta auto ei tuntunut liikkuvan niin kuin 225hv pitäisi liikkua,ahdot oli vain 0.4 bar mittarin asennuksen jälkeen (mitä pitäisi olla?),nyt ruuvin jälkeen (kellon ja mankun välisessä letkussa laskee ilmaa ulos) niin saa hetkellisesti käymään 1 bar nurkilla mutta tippuu 0.5-07 pitemmälle vedättäessä,mikä on kun ei pysy ylhäällä? onko tuo ruuvi huono idea nostaa ahtoja/väärä paikka? vaikuttaako tuo kaasuläppä vika ahtoihin? niin ja heittää fuelcattia tuolla 1 bar nurkilla välillä,millä saisi nostettua sen rajaa ja mistä sellaisen kapistuksen saa? kiitos jo etukäteen kaikille vastaamaan vaivautuneille! :wink:
elämä alkaa 200km/h nopeuden jälkeen..
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Poista ensin tuo "ruuvi" ja ala sitten tutkia (haullakin) miksi käy pelkillä perusahdoilla.(luultavasti)
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Suosittelisin kanssa ruuvin poistamista sekä magneettivenan kunnon tarkistusta.
#2633
Tomaatti9000
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Ahtojen maks pitäisi ohjekirjan mukaan olla 1,08bar. Ja ne pitäisi kyllä pysyä siellä punarajan tuntumassa (orkkikis mittarissa) hyvinkin, eivät juuri laske ainakaan omassani
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
core82
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Loka 12, 2006 09:02
Paikkakunta: "sikako"

Viesti Kirjoittaja core82 »

ok,täytyy katsoa että mankku toimii,käy varmaan vm 92 2.3 turbosta sama mankku?,kaverilla on sellanen niin siitä saisi lainaan.. mutta onko tuosta ruuvista oikeesti haittaa?,hyvin tuntuu tuolla tavalla nostavan ahtoja ainakin.. entä osaako kukaan sanoa vaikuttaako tuo kaasuläppävika ahtoihin? entä mitä on peruspaineet ja miten ne katotaan?
elämä alkaa 200km/h nopeuden jälkeen..
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

core82 kirjoitti:ok,täytyy katsoa että mankku toimii,käy varmaan vm 92 2.3 turbosta sama mankku?,kaverilla on sellanen niin siitä saisi lainaan.. mutta onko tuosta ruuvista oikeesti haittaa?,hyvin tuntuu tuolla tavalla nostavan ahtoja ainakin.. entä osaako kukaan sanoa vaikuttaako tuo kaasuläppävika ahtoihin? entä mitä on peruspaineet ja miten ne katotaan?
Sun autos on trionic ja se ohjaa paineita. Eli ne ruuvit ja muut kötöstykset nyt ensimmäisenä pois. Peruspaineet säädetään hukkaportin tangolla ja pitäs olla noin 0.45Bar se selviää kun irrotat mankun johdon ja katot mihin paineet nousee.

Kaasuläpän asentoanturi kertoo trionic:lle kuinka monta % läppä on auki ja sitä tietoa käytetään ahtopaineitten ohjaukseen, jos se ei toimi niin ei varmaan toimi mankun ohjauskaan.

Seuraavaksi sitten tarkistat että sytytystulpat on NGK BCPR7ES-11. Muut ei toimi. Onko sun autossa TCS? Lisäksi kannattaa vaihtaa kaikki ohuet alipaine/paineletkut mitä konehuoneessa on.

Jos autossa on TCS niin haulla löytyy keskustelua sen ongelmista.
core82
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Loka 12, 2006 09:02
Paikkakunta: "sikako"

Viesti Kirjoittaja core82 »

ok,täytyy lähteä kokeilemaan ja tarkistelemaan.. kaikki alipaine ja paineletkut vaihdoin jo silloin kun auto tuli kun oli niin haperoita.. kyllä autossa on TCS,mielummin olisin kyllä ilman :lol: mites ku ton kaasuläpän asentoanturin vaihtaa ni tarviiko nollata ja miten? akun kenkä irti?
elämä alkaa 200km/h nopeuden jälkeen..
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

JouniCSE kirjoitti:
core82 kirjoitti:ok,täytyy katsoa että mankku toimii,käy varmaan vm 92 2.3 turbosta sama mankku?,kaverilla on sellanen niin siitä saisi lainaan.. mutta onko tuosta ruuvista oikeesti haittaa?,hyvin tuntuu tuolla tavalla nostavan ahtoja ainakin.. entä osaako kukaan sanoa vaikuttaako tuo kaasuläppävika ahtoihin? entä mitä on peruspaineet ja miten ne katotaan?
Sun autos on trionic ja se ohjaa paineita. Eli ne ruuvit ja muut kötöstykset nyt ensimmäisenä pois. Peruspaineet säädetään hukkaportin tangolla ja pitäs olla noin 0.45Bar se selviää kun irrotat mankun johdon ja katot mihin paineet nousee.

Kaasuläpän asentoanturi kertoo trionic:lle kuinka monta % läppä on auki ja sitä tietoa käytetään ahtopaineitten ohjaukseen, jos se ei toimi niin ei varmaan toimi mankun ohjauskaan.

Seuraavaksi sitten tarkistat että sytytystulpat on NGK BCPR7ES-11. Muut ei toimi. Onko sun autossa TCS? Lisäksi kannattaa vaihtaa kaikki ohuet alipaine/paineletkut mitä konehuoneessa on.

Jos autossa on TCS niin haulla löytyy keskustelua sen ongelmista.
Ettei olis vaan vielä LH ja DI/APC kampe :?:
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Sokee Reettakin näkee onko siinä ilmamäärä mittaria??.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
core82
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Loka 12, 2006 09:02
Paikkakunta: "sikako"

Viesti Kirjoittaja core82 »

ei ole ilmamäärä mittaria.. mites kuinka paljon tolla ahtopaineensäätimen tangolla voi nostaa ahtoja?
elämä alkaa 200km/h nopeuden jälkeen..
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

core82 kirjoitti:ei ole ilmamäärä mittaria.. mites kuinka paljon tolla ahtopaineensäätimen tangolla voi nostaa ahtoja?
Ei sillä nosteta ahtoja vaan peruspaineita.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
core82
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Loka 12, 2006 09:02
Paikkakunta: "sikako"

Viesti Kirjoittaja core82 »

ahdot/paineet eikö ole sama asia? sitä meinasinkin että kuinka paljon niitä peruspaineita voi nostaa? kun auton paska ei ilman ruuvia ahda kuin 0.4bar.. eli perus lukemat..
elämä alkaa 200km/h nopeuden jälkeen..
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

core82 kirjoitti:ahdot/paineet eikö ole sama asia? sitä meinasinkin että kuinka paljon niitä peruspaineita voi nostaa? kun auton paska ei ilman ruuvia ahda kuin 0.4bar.. eli perus lukemat..
Ahdot ja paineet on sama asia. Tuota tankoa ruuvaamalla vaan kun ei nosteta maksimiahtoja vaan perusahtoja. Tuo 0.4bar on riittävän lähellä.

Sulla on nyt vehkeissä jotain vikaa. Sellainen vika, mikä käskee moottorin perusahdoille - tai sitten sellainen vika, että ahdot ei pysty nousemaan, eli falskaa jostain (letku, magneettiventtiili, huono liitos/kytkentä).

Kaikki letkut sanoit vaihtaneesi. Palaako ABS/Anti lock/TCS/Check engine tai joku muu vikavalo? Jarrupolkimen kytkin on jatkuvasti päällä? Magneettiventtiilissä tai DI-kasetissa tai niiden liittimissä vikaa? Toimiiko cruise?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Mitäs jos kunnostaisit sen auton???

Täältä löytyy kyllä ohjet jos ei itellä "sytytä".
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
core82
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Loka 12, 2006 09:02
Paikkakunta: "sikako"

Viesti Kirjoittaja core82 »

ei pala vika valoja eikä jarrukytkin ole päällä ja gruise toimii.. toden näkösesti tuo kaasuläpän asento kytkin paskana (vikokoodi näytti ennen nollausta kaasuläppä vikaa),uuden hain mutta oli väärä ja huomenna pääsee vaihtamaan.. missä toi DI kasetti on ja mitä se tekee?
elämä alkaa 200km/h nopeuden jälkeen..
Vastaa Viestiin