Check radiator level
-
- "Ruisku"
- Viestit: 103
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 21:13
Check radiator level
******************
Viimeksi muokannut Georgios Nikolakaros, To Joulu 04, 2014 01:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 103
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 21:13
Nesteen pinta toistuvasti tarkistettuna min ja max välillä lisäyksen jälkeen.Minuteman kirjoitti:No lisää sinne nestettä niin ettei valo enää syty, kai olet tarkistanut nestepinnan sen parin kuukauden takaisen viiden litran lisäyksen jälkeen?
Toivottavasti ei kannentiiviste kärsinyt tuosta episodista
Olisikohan sitten nestepinnan tason anturi alkanut jumiutumaan päästyään sen kerran käymään ala-asennossa, omassa paisuntasäiliössä on ainakin sen verran moskaa, (Bar´s leaks- ainetta ja ilmeisesti hiljalleen hajoavaa kumiletkua) että ihmettelen jotta anturi yleensä enää toimii...
Täytyy tutkia haulla anturin sijaintia ja rakennetta, josko sitä pääsisi sormin hipelöimään ja herkistelemään.
Täytyy tutkia haulla anturin sijaintia ja rakennetta, josko sitä pääsisi sormin hipelöimään ja herkistelemään.
Voi sen avata, ei vaan pidä avata niin hätäsesti Samalla tavalla avaat kun limupullon, jossa tiedät olevan painetta.Minuteman kirjoitti:Sen verran vielä viisastelen, että älä avaa paisuntasäiliön korkkia ihan heti kone kuumana, voi ryöpsähtää käsille kuumat vedet
Varsinkin jos kone käy termostaatin vuoksi tai jostain muusta syystä normaalia kuumempana.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 103
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 21:13
Tossa perjantaina kun ajelin Lapualta kotiinpäin niin rupesi yhtäkkiä palamaan CHECK ENGINE ja RADIATOR LEVEL (molemmat siis ajotietokoneen näytöllä). Molemmat vielä sammuvat aina n. 5 sekunnin välein siten, että ensin ENGINE ja sitten RADIATOR LEVEL, ja syttyvät sitten taas uudestaan yhtä aikaa. Mitään oireita ei kylläkään auton toiminnassa huomaa. Jäähdytysnestettä on kyllä tarpeeksi. Pitäisiköhän vain ns. "bootata kone"?
On siis toi LH-Jetronikki DI/APC EDU2:lla.
On siis toi LH-Jetronikki DI/APC EDU2:lla.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Olisiko kyse siitä, että EDU viiden sekunnin välein buuttasi itsensä, esim. yli- tai alijännitteen takia. Nuohan tulevat hetkeksi näkyviin aina kun EDU:lle kytketään jännite. Virrat pitää katketa EDUlta viideksi minuutiksi ennen kuin myös CHECK OIL LEVEL syttyy.puu kirjoitti:rupesi yhtäkkiä palamaan CHECK ENGINE ja RADIATOR LEVEL (molemmat siis ajotietokoneen näytöllä).
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 0629#30629
Minkälaisia jännitteitä ajotietokone näyttää käynnistyksen jälkeen ja ajon aikana? Entä akun navoilta mitattu jännite?
Oletko viime aikoina (tai koskaan) irrotellut mittariston liittimiä esim. polttimoiden vaihdon yhteydessä?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
En ole mittariston liittimiä irroitellut muuta kuin ACC:ltä CHECK OIL LEVEL palaa koko ajan johtuen alhaisesta öljyn tasosta. EDU näyttää jännitteeksi käynnistyksen jälkeen vähän yli yhtätoista ja ajossa yleensä 14,2V. EDUn näytön toinen polttimokin toimii satunnasiesti, että voipi olla joku kontaktihäiriö tai vastaava.
Akun jännitettä en ole vähään aikaan mittarilla mitannut. Pitääpä tarkastaa. Ainakin hyvin starttaa.
Akun jännitettä en ole vähään aikaan mittarilla mitannut. Pitääpä tarkastaa. Ainakin hyvin starttaa.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
En viitsi uutta aihetta aloittaa ja jostakin syystä tuo haku toiminto porsii tällä koneella, joten kirjoittelen sit tänne. Eli auto Saab 9000cs -98 ajon aikana alkoi syttyi Check Engine teksti tuohon ajotietokoneen näyttöön, ja virrat kun laittaa päälle ilman että auto käynnistyy syttyy Check Radiator Level vähäksi aikaa ja sen jälkeen Check Radiator. Ja kun auton käynnistää syttyy tuo Check Engine joka palaa koko ajan, auton käyttäytymisessä en kyllä mitään ihmeellistä huomaa ja lämmötkin pysyy alhaalla, neste pintojen tarkistuksessakin öljyt ja jäähdytin liemet ovat kohdillaan.. Mitäs ihmettä?