Check radiator level

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Georgios Nikolakaros
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 21:13

Check radiator level

Viesti Kirjoittaja Georgios Nikolakaros »

******************
Viimeksi muokannut Georgios Nikolakaros, To Joulu 04, 2014 01:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

No lisää sinne nestettä niin ettei valo enää syty, kai olet tarkistanut nestepinnan sen parin kuukauden takaisen viiden litran lisäyksen jälkeen?

Toivottavasti ei kannentiiviste kärsinyt tuosta episodista :?
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Huolehdi hyvä mies auton jäähdytyksestä, muuten keittää pata. Aina jos kovemmin on monoa antanut, niin olisi hyvä tarkistaa että liemet ovat vielä tallessa. Lämmöistähän sen viimekädessä tietty näkee.
Georgios Nikolakaros
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 21:13

Viesti Kirjoittaja Georgios Nikolakaros »

Minuteman kirjoitti:No lisää sinne nestettä niin ettei valo enää syty, kai olet tarkistanut nestepinnan sen parin kuukauden takaisen viiden litran lisäyksen jälkeen?

Toivottavasti ei kannentiiviste kärsinyt tuosta episodista :?
Nesteen pinta toistuvasti tarkistettuna min ja max välillä lisäyksen jälkeen.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Olisikohan sitten nestepinnan tason anturi alkanut jumiutumaan päästyään sen kerran käymään ala-asennossa, omassa paisuntasäiliössä on ainakin sen verran moskaa, (Bar´s leaks- ainetta ja ilmeisesti hiljalleen hajoavaa kumiletkua) että ihmettelen jotta anturi yleensä enää toimii...

Täytyy tutkia haulla anturin sijaintia ja rakennetta, josko sitä pääsisi sormin hipelöimään ja herkistelemään.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Sen verran vielä viisastelen, että älä avaa paisuntasäiliön korkkia ihan heti kone kuumana, voi ryöpsähtää käsille kuumat vedet :!:

Varsinkin jos kone käy termostaatin vuoksi tai jostain muusta syystä normaalia kuumempana.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Minuteman kirjoitti:Sen verran vielä viisastelen, että älä avaa paisuntasäiliön korkkia ihan heti kone kuumana, voi ryöpsähtää käsille kuumat vedet :!:

Varsinkin jos kone käy termostaatin vuoksi tai jostain muusta syystä normaalia kuumempana.
Voi sen avata, ei vaan pidä avata niin hätäsesti :) Samalla tavalla avaat kun limupullon, jossa tiedät olevan painetta.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

onko tonnarissa muuten og satkun tapaan jotain ilmaus nippaa? vai ilmaako itse itsensä?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Ei ule nippaa, ilmailee kyllä itsekseen.
Georgios Nikolakaros
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 21:13

Viesti Kirjoittaja Georgios Nikolakaros »

Mimmi kirjoitti:Täytä ihan ensimmäiseksi käyntilämpöiseen järjestelmään paisunta-astian MAX.merkkiin.
Tein näin eikä enää ilmoitus tullut, ainakin toistaiseksi. Kiitos, myös kaikille muille vastanneille!
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Meikäläisellä toi CHECK RADIATOR LEVEL paloi jatkuvalla syötöllä, vaikka nestettä oli tarpeeksi. Ilmeisesti anturivika. Vedin sitten vaan piuhat oikkariin, kun en muuta jaksanut, ettei valo silmään häikäise.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Tossa perjantaina kun ajelin Lapualta kotiinpäin niin rupesi yhtäkkiä palamaan CHECK ENGINE ja RADIATOR LEVEL (molemmat siis ajotietokoneen näytöllä). Molemmat vielä sammuvat aina n. 5 sekunnin välein siten, että ensin ENGINE ja sitten RADIATOR LEVEL, ja syttyvät sitten taas uudestaan yhtä aikaa. Mitään oireita ei kylläkään auton toiminnassa huomaa. Jäähdytysnestettä on kyllä tarpeeksi. Pitäisiköhän vain ns. "bootata kone"?

On siis toi LH-Jetronikki DI/APC EDU2:lla.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

puu kirjoitti:rupesi yhtäkkiä palamaan CHECK ENGINE ja RADIATOR LEVEL (molemmat siis ajotietokoneen näytöllä).
Olisiko kyse siitä, että EDU viiden sekunnin välein buuttasi itsensä, esim. yli- tai alijännitteen takia. Nuohan tulevat hetkeksi näkyviin aina kun EDU:lle kytketään jännite. Virrat pitää katketa EDUlta viideksi minuutiksi ennen kuin myös CHECK OIL LEVEL syttyy.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 0629#30629

Minkälaisia jännitteitä ajotietokone näyttää käynnistyksen jälkeen ja ajon aikana? Entä akun navoilta mitattu jännite?

Oletko viime aikoina (tai koskaan) irrotellut mittariston liittimiä esim. polttimoiden vaihdon yhteydessä?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

En ole mittariston liittimiä irroitellut muuta kuin ACC:ltä CHECK OIL LEVEL palaa koko ajan johtuen alhaisesta öljyn tasosta. EDU näyttää jännitteeksi käynnistyksen jälkeen vähän yli yhtätoista ja ajossa yleensä 14,2V. EDUn näytön toinen polttimokin toimii satunnasiesti, että voipi olla joku kontaktihäiriö tai vastaava.

Akun jännitettä en ole vähään aikaan mittarilla mitannut. Pitääpä tarkastaa. Ainakin hyvin starttaa.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

En viitsi uutta aihetta aloittaa ja jostakin syystä tuo haku toiminto porsii tällä koneella, joten kirjoittelen sit tänne. Eli auto Saab 9000cs -98 ajon aikana alkoi syttyi Check Engine teksti tuohon ajotietokoneen näyttöön, ja virrat kun laittaa päälle ilman että auto käynnistyy syttyy Check Radiator Level vähäksi aikaa ja sen jälkeen Check Radiator. Ja kun auton käynnistää syttyy tuo Check Engine joka palaa koko ajan, auton käyttäytymisessä en kyllä mitään ihmeellistä huomaa ja lämmötkin pysyy alhaalla, neste pintojen tarkistuksessakin öljyt ja jäähdytin liemet ovat kohdillaan.. Mitäs ihmettä?
Vastaa Viestiin