Olisiko kellään kokemusta?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
JUKEBOX
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 18:50
Paikkakunta: Oulu

Olisiko kellään kokemusta?

Viesti Kirjoittaja JUKEBOX »

Aeroni alkoi jokin aika sitten oireilla kun, käynnistin auto kävi todella huonosti ja kaasu ei vastannut. auto ilmoitti vika koodin ja kaasuläppä hän se oli!


ongelmat senkun jatkuu, vaihdoin ehjän läppäkotelon rikkinäisen tilalle!
pitäisikö auton toimia moitteitta? kun nyt auto pelaa hyvin kun ajaa sievästi, mutta kun painaa kaasua reippaammin niin auto sammuu ja tcs valo syttyy!

Eli onko sittenkään vika kaasuläpässä? vai pitääkö sille tehdä vaihdon jälkeen vielä jotain?
SAAB 9000 AERO 2.3T -95
SAAB 9-3 AERO 2.8T V6 -08
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Läppäkotelo pitää techillä ohejelmoida autoon sopivaksi ennen käyttöön ottoa. Voi muuten särkyä.

Aika usein tech antaa vikakoodin läppäkotelolle vaikka vika olisi jossain muualla tcs systeemissä.

Tarkasta aluksi vaikka
takaiskuventtiili
käyttöventtiili (rintapellissä kiinni)
varmuusventtiili (kuskin puolenlokarin päällä kiinni)
Kaikki alipaine letkuyt uusiksi (pienikin vuoto niissä voi aiheuttaa limbhome moden)
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Onko oikea laite kalibrointiin Tech vai Isat vai molemmat?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Mulla itelläni on -92 tonttu ja siihen tarvitaan isat, mutta eikö -95 tarvita tech... en ole varma asiastani.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Vaihda vasemmassa lokasuojassa ja rintapellissä MAP-anturin vieressä olevat venttiilit keskenään. Ne on toiminnaltaan identtisiä vaikka kiinnitykset on erilaisia.

Minulta saa sitten tarvittaessa sellaisen ostaa.

Toinen tyypillinen vikakohta on se pieni takaisku venttiili ( valko-punainen), joka on läppäkotelolle menevässä letkussa kiinni.

Jos em. venttiilit falskaa saattaa se vaikuttaa läppäkotelon kalvon toimintaan aiheuttaen läppäkotelon vikailmoituksen.

Venttiilit on helppo ja halpa testata ennenkuin mitään isompaa alkaa vaihtelemaan.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
JUKEBOX
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 18:50
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja JUKEBOX »

Alipaineletkut on pantu uusiksi. Mutta pitänee ostaa ja laittaa venttiilit uusiksi ja katsoa mitä tapahtuu!

Maanantaina on autolle aika niin pannaan arvot kohilleen.

Kiitoksia vastauksista, niin mennään näillä tiedoilla vähä aikaa..
SAAB 9000 AERO 2.3T -95
SAAB 9-3 AERO 2.8T V6 -08
Vastaa Viestiin