Aeroni alkoi jokin aika sitten oireilla kun, käynnistin auto kävi todella huonosti ja kaasu ei vastannut. auto ilmoitti vika koodin ja kaasuläppä hän se oli!
ongelmat senkun jatkuu, vaihdoin ehjän läppäkotelon rikkinäisen tilalle!
pitäisikö auton toimia moitteitta? kun nyt auto pelaa hyvin kun ajaa sievästi, mutta kun painaa kaasua reippaammin niin auto sammuu ja tcs valo syttyy!
Eli onko sittenkään vika kaasuläpässä? vai pitääkö sille tehdä vaihdon jälkeen vielä jotain?
Olisiko kellään kokemusta?
Olisiko kellään kokemusta?
SAAB 9000 AERO 2.3T -95
SAAB 9-3 AERO 2.8T V6 -08
SAAB 9-3 AERO 2.8T V6 -08
Läppäkotelo pitää techillä ohejelmoida autoon sopivaksi ennen käyttöön ottoa. Voi muuten särkyä.
Aika usein tech antaa vikakoodin läppäkotelolle vaikka vika olisi jossain muualla tcs systeemissä.
Tarkasta aluksi vaikka
takaiskuventtiili
käyttöventtiili (rintapellissä kiinni)
varmuusventtiili (kuskin puolenlokarin päällä kiinni)
Kaikki alipaine letkuyt uusiksi (pienikin vuoto niissä voi aiheuttaa limbhome moden)
Aika usein tech antaa vikakoodin läppäkotelolle vaikka vika olisi jossain muualla tcs systeemissä.
Tarkasta aluksi vaikka
takaiskuventtiili
käyttöventtiili (rintapellissä kiinni)
varmuusventtiili (kuskin puolenlokarin päällä kiinni)
Kaikki alipaine letkuyt uusiksi (pienikin vuoto niissä voi aiheuttaa limbhome moden)
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Vaihda vasemmassa lokasuojassa ja rintapellissä MAP-anturin vieressä olevat venttiilit keskenään. Ne on toiminnaltaan identtisiä vaikka kiinnitykset on erilaisia.
Minulta saa sitten tarvittaessa sellaisen ostaa.
Toinen tyypillinen vikakohta on se pieni takaisku venttiili ( valko-punainen), joka on läppäkotelolle menevässä letkussa kiinni.
Jos em. venttiilit falskaa saattaa se vaikuttaa läppäkotelon kalvon toimintaan aiheuttaen läppäkotelon vikailmoituksen.
Venttiilit on helppo ja halpa testata ennenkuin mitään isompaa alkaa vaihtelemaan.
Minulta saa sitten tarvittaessa sellaisen ostaa.
Toinen tyypillinen vikakohta on se pieni takaisku venttiili ( valko-punainen), joka on läppäkotelolle menevässä letkussa kiinni.
Jos em. venttiilit falskaa saattaa se vaikuttaa läppäkotelon kalvon toimintaan aiheuttaen läppäkotelon vikailmoituksen.
Venttiilit on helppo ja halpa testata ennenkuin mitään isompaa alkaa vaihtelemaan.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB