Tonnarin hinta?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

himmee kirjoitti:Nykyään taitaa olla aika vaikea myydä tuollaista 4000-10 000€ autoa. Eli kuka maksaisi autosta, jolla ajettu "jo" yli 300t km, 7000-8000€? Vaikka auto olisi kuinka hyvässä kunnossa on sillä silti ajettu paljon. Uuden "auton" saa jo rippeet päälle 20 000€ eikä sillä välin, onhan se kumminki "uusi" auto.

Noh saabisti tietysti voi maksaa. Yksi tuttu pyysi urboriisselikinneristä 8000€ yli 300t ajettu vm. 96. Eihän sitä kukaan koskaan ostanu. Joten sanon tonnarille hinnaksi 6500€.
Kaikki vaan on niin suhteellista. Meinaan, ostihan eräs kaverini tuossa muutama vuosi sitten -01mallisen diesel-bemun jonka mittarissa oli jo yli 400tkm(ex-taksi), ja maksoi siitä silloin muistaakseni 25000€.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Hintaan en ota kantaa mutta tällä hetkellä on kaikkien käytettyjen autojen myynti erittäin vaikeaa koska markkinoilla on ylitarjontaa käytetyistä johtuen noista tuontipeleistä. Melkein jokaisessa autoliikkeessä on iso liuta saksantuonteja odottamassa ostajaa.

Kokeile laittaa jokin oikeaksi katsomasi hintapyynti autollesi, ja jossei kiinnostusta ilmene ensimmäisen kuukauden aikana, rupea tiputtamaan pyyntihintaa, jossain vaiheessa varmaan ostajiakin alkaa löytyä. Kunnolliset kuvat puhtaasta autosta varmaankin lisäävät kiinnostusta jos on osoittaa ettei kilometrit näy juuri millään lailla koska autoa on hoidettu.

9-5 3.0t koneella tuntuu saavan paljon kehuja tälläkin forumilla sellaisilta joilla kyseinen mootttori on käytössä joten tuskin se mitenkään huono voi olla, ja vielä kestävämpi olisi jossei Saabilla olisi ympätty aivan turhan vuoksi siihen vielä turboa kylkeen.

9-5 on kyllä kaikin tavoin reilusti modernimman oloinen auto kuin tonnari, taidan itsekin joskus hankkia taas 9-5:n, tonnareita on ollut jo ihan tarpeeksi ja ne on nyt nähty (vaikka hyvä peli onkin) ;)
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2074
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Riippuu kunnosta

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Itse maksoin autoliikkeestä kesällä 9000CS 2.0t -98 automaatista 6500€. Ajettu oli 270tkm ja yhdeltä omistajalta täydellisellä huoltokirjalla. Varusteina melkein kaikki jubileen varusteet, mutta ei nahkoja (ei myöskään ratissa). Auto oli ollut naisen käytössä ja pääkaupunki seudullla, joten ovien jälkiä löytyy ja nirhaumia puskureissa.

Tosin on tuo pikkulohko, joka ei kulje juuri mihinkään vakiona. :oops:

Vanhempaa -96 tonnariani en olisi myynyt tuohon hintaan (ajettu 230tkm).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Tri-Lo kirjoitti:
himmee kirjoitti:Nykyään taitaa olla aika vaikea myydä tuollaista 4000-10 000€ autoa. Eli kuka maksaisi autosta, jolla ajettu "jo" yli 300t km, 7000-8000€? Vaikka auto olisi kuinka hyvässä kunnossa on sillä silti ajettu paljon. Uuden "auton" saa jo rippeet päälle 20 000€ eikä sillä välin, onhan se kumminki "uusi" auto.

Noh saabisti tietysti voi maksaa. Yksi tuttu pyysi urboriisselikinneristä 8000€ yli 300t ajettu vm. 96. Eihän sitä kukaan koskaan ostanu. Joten sanon tonnarille hinnaksi 6500€.
Kaikki vaan on niin suhteellista. Meinaan, ostihan eräs kaverini tuossa muutama vuosi sitten -01mallisen diesel-bemun jonka mittarissa oli jo yli 400tkm(ex-taksi), ja maksoi siitä silloin muistaakseni 25000€.
No huh? Ei tainnut olla ihan karvalakkimalli? Oliko ollut maantietaxina?
VW transporter 2.5tdi vm.99
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Re: Riippuu kunnosta

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

9000LPT kirjoitti: Varusteina melkein kaikki jubileen varusteet, mutta ei nahkoja (ei myöskään ratissa).
Melkeinhän kaikissa tonnreissa on jubilee varustus paitsi.......
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Avatar
merlin
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: To Elo 10, 2006 20:15
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja merlin »

mun mielestä saabit loppu perinteiseen 900 satkuun :D
kaikissa uusissa autoissa on omat vikansa kun tekniikka etenee...
itse etenen tonnariin noista vanhemmista ja ehkä jonain kauniina päivänä meikkiskin huristelee 9-5lla. sillä on musta ainakin hyvä ajaa
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

himmee kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:
himmee kirjoitti:Nykyään taitaa olla aika vaikea myydä tuollaista 4000-10 000€ autoa. Eli kuka maksaisi autosta, jolla ajettu "jo" yli 300t km, 7000-8000€? Vaikka auto olisi kuinka hyvässä kunnossa on sillä silti ajettu paljon. Uuden "auton" saa jo rippeet päälle 20 000€ eikä sillä välin, onhan se kumminki "uusi" auto.

Noh saabisti tietysti voi maksaa. Yksi tuttu pyysi urboriisselikinneristä 8000€ yli 300t ajettu vm. 96. Eihän sitä kukaan koskaan ostanu. Joten sanon tonnarille hinnaksi 6500€.
Kaikki vaan on niin suhteellista. Meinaan, ostihan eräs kaverini tuossa muutama vuosi sitten -01mallisen diesel-bemun jonka mittarissa oli jo yli 400tkm(ex-taksi), ja maksoi siitä silloin muistaakseni 25000€.
No huh? Ei tainnut olla ihan karvalakkimalli? Oliko ollut maantietaxina?
En tiedä, hki:stä joka tapauksessa. Kyllä niihin kertyy muutamassa vuodessa tuollaiset lukemat, eikä niitä silti ilmaiseksi pois anneta. :wink:
pohamala
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Kesä 21, 2006 21:20
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja pohamala »

Nonniin.

Taitaa tuon tonnarin hintakokeilu mennä tuohon 7-8k€ haarukkaan ja siitä sitten persliukuun. Mutta saatetaan 9-5 ensin kilpiin ettei jää jalkamieheksi.

T/Pekka
9-5 SE 3.0t -99
9-5 Griffin 3.0t -99
Tech2
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2074
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Riippuu kunnosta

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Tasapaino akseli kirjoitti:
9000LPT kirjoitti: Varusteina melkein kaikki jubileen varusteet, mutta ei nahkoja (ei myöskään ratissa).
Melkeinhän kaikissa tonnreissa on jubilee varustus paitsi.......
Nämä viimeiset taitaa olla tapauksia, mistä löytyy loput varastoon jääneet osat ja varustus :roll:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Re: Riippuu kunnosta

Viesti Kirjoittaja Kurko »

9000LPT kirjoitti:
Tasapaino akseli kirjoitti:
9000LPT kirjoitti: Varusteina melkein kaikki jubileen varusteet, mutta ei nahkoja (ei myöskään ratissa).
Melkeinhän kaikissa tonnreissa on jubilee varustus paitsi.......
Nämä viimeiset taitaa olla tapauksia, mistä löytyy loput varastoon jääneet osat ja varustus :roll:
Niin, nuo aidot jubithan on tota vuosikertaa 97. :)
Lieneekö täyttänyt Saab autot jotain 50V. :D
pohamala
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Kesä 21, 2006 21:20
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja pohamala »

Nonniin.

Tonnari lähti pihasta, myyntihinta 5100,-
Ja speksit olivat 339tkm, CSE 2.3T 225hv. Airoon verraten vain nahkajakkarat puuttui. Siinä hintatasoa, käytännössä.

T/Pekka
9-5 SE 3.0t -99
9-5 Griffin 3.0t -99
Tech2
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

pohamala kirjoitti:Nonniin.

Tonnari lähti pihasta, myyntihinta 5100,-
Ja speksit olivat 339tkm, CSE 2.3T 225hv. Airoon verraten vain nahkajakkarat puuttui. Siinä hintatasoa, käytännössä.

T/Pekka
Hyvä hinta ja varmaan kohdallaan. Toi hinnoittelu on tosi vaikeeta kun tietää auton kunnon ja siihen tehdyt huollot ja korjaukset.
Mulla on ollut jo pari kuukautta tonnari myynnissä, mutta ei vaan ota tuulta alleen. Tiedän, että samanlaisen saa tonnilla jopa allekin, mutta ostakoon sieltä se on varmaa, että sellaiseen kun tekee innoissaan parintonnin korjaukset niin ollaan taas samassa hintatasossa, onko siinä sit järkee vai ei ? Ajattelin, et ajelen sit itse Saabillani maailman tappiin, ellei potentiaalisia ostajia ilmaannu. Kyse on käyttöautosta, ei siis uudesta autosta.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

ek6149 kirjoitti:
pohamala kirjoitti:Nonniin.

Tonnari lähti pihasta, myyntihinta 5100,-
Ja speksit olivat 339tkm, CSE 2.3T 225hv. Airoon verraten vain nahkajakkarat puuttui. Siinä hintatasoa, käytännössä.

T/Pekka
Hyvä hinta ja varmaan kohdallaan. Toi hinnoittelu on tosi vaikeeta kun tietää auton kunnon ja siihen tehdyt huollot ja korjaukset.
Mulla on ollut jo pari kuukautta tonnari myynnissä, mutta ei vaan ota tuulta alleen. Tiedän, että samanlaisen saa tonnilla jopa allekin, mutta ostakoon sieltä se on varmaa, että sellaiseen kun tekee innoissaan parintonnin korjaukset niin ollaan taas samassa hintatasossa, onko siinä sit järkee vai ei ? Ajattelin, et ajelen sit itse Saabillani maailman tappiin, ellei potentiaalisia ostajia ilmaannu. Kyse on käyttöautosta, ei siis uudesta autosta.
Juurikin samanlaisia kokemuksia. Tonttu ollut nyt parisen kuukautta myynnissä, CS 2.3T vuosimallia 1992, n. 273000km, nahkajakkaroilla, melkein kokonaan uusitulla ilmastoinnilla, normaalit sähkövempeleet jne. Vihon viimeisenä pohjahintana pidän tällä hetkellä 4150€ (tinkaajille tiedoksi :wink: ). Kyseessä ei ole mikään maailman siistein tonnari (c-pilarien verhoilu huonokuntoinen, takaovissa listan alla pientä kukkaa, tuulilasi halki yms. pientä), mutta ei missään nimessä mitään normaalin käytön aiheuttamasta kulumisesta poikkeavaa 15v. autossa.

Autoa on nyt käyty katsomassa kolmen ihmisen toimesta. Kaikki ovat kehuneet suht. siistiksi, mitään ilmoittamistani puutteista poikkeavaa ei ole löytynyt, SQR:n bittivirran tarjoamat ~270hv/450Nm on tuntunut miellyttävän koeajajia jne., mutta yhä tässä vaan tonnarilla ajelen.

Turbo, kytkin, iskarit, puslat, kansi yms. on uusittu minun omistuksessani (ja uusi mankkuvenakin laitettu eilen :D ), mutta sillä ei todellakaan tunnu olevan mitään merkitystä. Ilmeisesti ostajat tuijottavat vaan vuosimallia. Tokihan ~200 000km ajettu vm 1996-> tonttu on varmempi ostos kun tekniikaltaan about täysin läpikäyty 270000km ajettu 1992 tonttu. Ja varmaan käyttivät huonompaa sinkitystäkin vuonna 1992 kun uudemmissa, ja onhan toi vuoden 1992 CS kori siis jotain IHAN muuta ulkonäöltään kun vertaa uudempiin CS-koreihin (=takalasin lisäjarruvalo puuttuu) jnejne.

Mutta kuten edellä olevassa viestissä on mainittu, ajetaan tonnarilla sitten maailman tappiin. Kyllähän tuo varmaan jollain 2500-3000€ hintaan lähtisi heti pihasta, mutta pilkkahintaan tuota en ala myymään. Lasketaan hintaa alle neljän tonnin, kun ollaan reilusti päälle 300 000km:n mittarilukemissa :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

Ei tosiaan kannata sen takia tinkiä, että saisi jotain myytyä. Pitäshän ostajankin nähdä minkälaisesta pelistä on kyse, ei sillä vuosimallilla pitkälle pääse. Mullekin on tarjottu suoraa vaihtoa -96 Opel Vectraan 2,0 ja Volkswagen Passat Farmaria, molemmat varmaan hyviä autoja ja ainakin tuoreempia kuin omanai, mutta kuten totesin kun vuodet menee yli kymmenen niin se alkaa olla jo aivan sama tai pilkun viilausta mikä vuosimalli mahtaa olla, - tuoreempi tai tuoreempi.
Vastaa Viestiin