Ratin irroitus (bagillinen)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Ratin irroitus (bagillinen)

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Eli tuleeko ottaa jotain ihmeellistä huomioon kun irroittaa rattia. Auto on 9000CD -90 ja airbagilla varustettu ratti on siis kyseessä.

Suoraan ajettaessa ratti on hieman vinossa vasemmalle ja se on lievästi ärsyttävää niin pitäisi suoristaa se.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Pitää avaimet poissa virtalukosta eikä pyörittää sitä kosketinyksikköä(?) rattiakselissa kokonaista kierrosta mihinkään suuntaan.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Ok pitää kattoa jos uskaltais irrottaa tänään. Jos ei minusta kuulu mitään niin olen todennäköisesti tajuttomana sairaalassa bagin lauettua päin näköä! :lol: :lol: :lol:
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Ja vielä kypärä päähän niin.. :wink:
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Eikös tuo ratin vinous kuitenkin kannattaisi oikaista raidetangon päistä, etupyörien ripustuksista, takaripustuksissta, jms.
Eihän tuo ruori toki alunperin ole vinossa ollut, joten jossain muualla lienee vika piilee. :?
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Se raidetangon päistä säätäminen kävi kyllä mielessä mutta ajattelin että olisi helpompaa vain kääntää rattia. Tai mistäs sen tietää jos ratti on ollut joskus vaikka irti ja laitettu väärässä asennossa takaisin? Katsotaan nyt. Pitää varmaan jossain välissä muutenkin käydä säädättämässä tuo aurauskulma. Ei vain ole nyt tällähetkellä yhtään ylimääräistä rahaa kun tuli auton remontti paljon odotettua kalliimmaksi. Olis saanu remontin hinnalla 2½ samanlaista autoa. :?
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

TeePee kirjoitti:Olis saanu remontin hinnalla 2½ samanlaista autoa. :?
Siis 2½ samanlaista viallista autoa? Sullapa onkin nyt yksi hyvä (tai ainakin parempi) ja rempattu! :wink: 8)
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Se airbägin irrotus ei ole ongelma tai edes vaarallista, kunhan noudattaa mitä edellä on sanottu.
Yllätys saattaa tulla siinä, että ratti on tautisen kiinni akselissa, eikä irtoa ilman asiallista ulosvetäjää. Todennäköisin syy, että ratti on vinossa on etupään osan vaihto ilman säätöä. Eli säädöt todennäköisesti pielessä, eikä ne kohdalleen tule pelkkää rattia säätämällä.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Georgios Nikolakaros
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 21:13

Viesti Kirjoittaja Georgios Nikolakaros »

Mimmi kirjoitti:Bagiratin mutterin kiristysmomentti: 30Nm.
Entäs bagiton?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Georgios Nikolakaros kirjoitti:Entäs bagiton?
27 Nm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Mulla kulki tonnari suoraan , kun ratti oli vinossa. Kulmat säädettiin ( ei auttanut ) ja renkaat vaihdettiin. Nyt kulkee sinne minne ratti osiottaa.
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2681
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

AnttiR kirjoitti:Mulla kulki tonnari suoraan , kun ratti oli vinossa. Kulmat säädettiin ( ei auttanut ) ja renkaat vaihdettiin. Nyt kulkee sinne minne ratti osiottaa.
No mikä sitten auttoi??
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

CDTA kirjoitti:
AnttiR kirjoitti:Mulla kulki tonnari suoraan , kun ratti oli vinossa. Kulmat säädettiin ( ei auttanut ) ja renkaat vaihdettiin. Nyt kulkee sinne minne ratti osiottaa.
No mikä sitten auttoi??
Ilmeisesti renkaitten vaihto, toinen kuluneempi edessä niin heti puoltaa ja joutuu ohjaamaan vastaan.
Vastaa Viestiin