Leikkas '94 tonnarista kompressori kiinni, pitäis ehkä avata ja tutkia menikö siitä mäntä vai 'vain' laakeri.
Ihan hyvin toimi ja tuotti kylmää, kunnes risteykseen hiljentäessä moottori melkein sammui ja konetilasta tuli hihnan vinkunaa ja käryä. Econ-napista painamalla moottorin käynti normalisoitui. Sitten perillä tarkemmin tutkiessa osoittautui että kompressori on niin tiukasti jumissa (ja kytkin ja hihna niin hyvässä tikissä), että Auto-napin painalluksella moottori sammuu tyhjäkäynniltä.
Jos jollain sattuu olevan ehjä kompura nurkissaan, sellaistakin saa toki halvalla tarjota.
kompressorinlaakeri
Re: kompressorinlaakeri
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: kompressorinlaakeri
jos siitä olisi mennyt pelkkä laakeri, ei Econ napin painaminen oli vaikuttanut mitenkään. Itse kompura on tiensä päässä
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: kompressorinlaakeri
^Ok, no hyvä tietää ettei turhaan lähde purkamaan. Kiinnileikanneille männille kun lienee turha kuvitella kotikonstein tekevänsä mitään.
Otin magneettikytkimen piuhan pois, joten nyt voi ajella ilman että hihna olisi uhattuna. Taidan kuitenkin ottaa kuupan ajoon, tonnari ilman ilmastointia tuntuu näillä helteillä turhan tunkkaiselta.
Otin magneettikytkimen piuhan pois, joten nyt voi ajella ilman että hihna olisi uhattuna. Taidan kuitenkin ottaa kuupan ajoon, tonnari ilman ilmastointia tuntuu näillä helteillä turhan tunkkaiselta.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: kompressorinlaakeri
Älä kuitenkaan hävitä tuota rikkonaista kompuraasi, noita magneettikytkimiä ja hihnapyöriä tarvitaan varaosina säännöllisesti
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: kompressorinlaakeri
Miten tiukka kunnossa oleva kompura on pyöritellä käsin? Tuntuu että omassa on turhankin jäykkä, kytkeytyminen tuntuu kuormittavan mottia aikas paljon.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: kompressorinlaakeri
No nythän se taisi omakin sanoa sopimuksen irti. Vaikuttaa hihnapyörän laakerilta ainakin, huomasin että vikisee ja kuumenee aivan julmetusti. Ja on vähän rasvaa kiehuttanut ulos keskiöstä. Ei taida kaukana olla kiinnileikkaamisesta. En tiedä onko ehtinyt tehdä jo muuta hallaa kompuralle. Nyt pitäisi sitten vaihtaa lyhyempi hihna paikalleen ja ruveta tutkimaan kompuran vahinkoja.
Onko tuo Motonetin osanumero 30-6825 se sopiva lyhyempi hihna?
Onko tuo Motonetin osanumero 30-6825 se sopiva lyhyempi hihna?
Saab 9000 CC 2,3T A -91 Projektisivu