3.0 V6 jakoketju vaihtoväli?
3.0 V6 jakoketju vaihtoväli?
Hei vaan. Kuka tietää vastauksen otsikon kysymykseen?
. Itse olen aivan ulkona ja tiedolle olisi kuitenkin käyttöä.
. Itse olen aivan ulkona ja tiedolle olisi kuitenkin käyttöä.
Hyllystä lytyy: Saab 9000 3.0 V6 Griffin -95, Saab 9-5 3.0 Tid wagon -02, Saab 9-3 1.8t wagon -05
varastossa olleet
9-5 SE -00, 900 - 94, 900 GLS -80, 99 -72
varastossa olleet
9-5 SE -00, 900 - 94, 900 GLS -80, 99 -72
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Jakohihna juu! Vaihtoväli, ensimmäinen kerta 5 vuotta tai 90000 km, seuraavat vaihdot 4 vuotta tai 90000 km. Nämä pätevät ainakin 9-5 V6t:hen...
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Tuohan on Opelin kone tuo tonnarin v6, eli opelistien suunnalta varmasti löytyy viimeistään tietoa. Vaan tuskin se huonoa tykkää noista LR:n mainitsemista väleistäkään
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Menikö hihna poikki vai mitä tapahtui?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=47313
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=47313
Siltä se vähän vaikuttaa. Saan alkuviikosta tarekmmat tiedot kun koneistamolla aloittavat tutkimaan. Auto on tuontivehje ja myyty varsin hyvin pidettynä laitteena ja kuitenkin alle 10tkm ja 3 kk:n jälkeen tilanne on tämä.
Ensin ajaessa hävisi ilmastointi ja rämppäsin sitä ajaessani. Sitten alkoi veto hyytymään, kohta kilkattamaan ja silloin pysäytin. Nesteet tuli pihalle ja jäähdyttyään ei inahdustakaan startatessa...
Onneksi paikalle sattui ystävällinen sielu joka järjesti auton erään moottorikoneistamon pihaan ja sieltä työajankin ja vei minut vielä Lahteen rautatieasemalle jotta pääsin vielä kotiinkin .
Ensin ajaessa hävisi ilmastointi ja rämppäsin sitä ajaessani. Sitten alkoi veto hyytymään, kohta kilkattamaan ja silloin pysäytin. Nesteet tuli pihalle ja jäähdyttyään ei inahdustakaan startatessa...
Onneksi paikalle sattui ystävällinen sielu joka järjesti auton erään moottorikoneistamon pihaan ja sieltä työajankin ja vei minut vielä Lahteen rautatieasemalle jotta pääsin vielä kotiinkin .
Hyllystä lytyy: Saab 9000 3.0 V6 Griffin -95, Saab 9-5 3.0 Tid wagon -02, Saab 9-3 1.8t wagon -05
varastossa olleet
9-5 SE -00, 900 - 94, 900 GLS -80, 99 -72
varastossa olleet
9-5 SE -00, 900 - 94, 900 GLS -80, 99 -72
Re: 3.0 V6 jakoketju vaihtoväli?
Huoltokirjan huolto-ohjelman mukaan tämän "Opel" koneen hihnan vaihtoväli on 50 000 kilometriä. Mailimaailmassa se on 35 000 mailia.nakke kirjoitti:Hei vaan. Kuka tietää vastauksen otsikon kysymykseen?
. Itse olen aivan ulkona ja tiedolle olisi kuitenkin käyttöä.
Pari viikkoa sitten omaani uuden hihnan juuri vaihdatin.
Nyt
9000 3.0 V6 Griffin -95
Ennen
[Pari tylsää järkiautoa]
900 Turbo
99
9000 3.0 V6 Griffin -95
Ennen
[Pari tylsää järkiautoa]
900 Turbo
99
Aksu900 kanssa samaa mieltä ettei kuulosta jakohihnan katkeamiselta, silloin meno loppuu kerralla.
Mitenkähän V6:sa apulaitteiden hihna kulkee, liekkö kompura ja vesipumppu samalla hihnalla? Noo ensiviikollahan se syy selviää, pidähän meidätkin ajantasalla.
Hyvä että sattui avulias kanssa-autoilija kohdalle ja pääsit noinkin kivuttomasti kotimatkalle
Heh! Ylämyllyn kylälle on osunu sitten kaksikin -95 V6 Griffiniä
Mitenkähän V6:sa apulaitteiden hihna kulkee, liekkö kompura ja vesipumppu samalla hihnalla? Noo ensiviikollahan se syy selviää, pidähän meidätkin ajantasalla.
Hyvä että sattui avulias kanssa-autoilija kohdalle ja pääsit noinkin kivuttomasti kotimatkalle
Heh! Ylämyllyn kylälle on osunu sitten kaksikin -95 V6 Griffiniä
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Toivon myös omasta puolestani että vaihtokonerumbaan ei Naken ole tarpeen lähteä. Maailma on onneksi kuitenkin puolillaan gempsun V6:sia ja semmoisen löýtäminen joltakin purkaamolta sopivan, vähän ajetun mutta läpilahon opelin keulalta on todennäköisesti jopa mahdollista.
Ohessa netstä eteeni sattunut linkki moottorin vaihto-ongelman kanssa painineen "kohtalotoverin" kokemuksista:
http://www.saabcentral.com/assets/downl ... e_swap.pdf
Selostus on lontoon murteella.
Pitää ihan puuta koputtaa (kopkop), sillä oma aarnikotka on toiminut loistavasti ainakin tähän asti..
Ohessa netstä eteeni sattunut linkki moottorin vaihto-ongelman kanssa painineen "kohtalotoverin" kokemuksista:
http://www.saabcentral.com/assets/downl ... e_swap.pdf
Selostus on lontoon murteella.
Pitää ihan puuta koputtaa (kopkop), sillä oma aarnikotka on toiminut loistavasti ainakin tähän asti..
Nyt
9000 3.0 V6 Griffin -95
Ennen
[Pari tylsää järkiautoa]
900 Turbo
99
9000 3.0 V6 Griffin -95
Ennen
[Pari tylsää järkiautoa]
900 Turbo
99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä