Turbon kannet
Turbon kannet
Minullahan on tuossa myllyssä nyt 2,3 kansi ja se hieman tuntuu nakuttelevan niin kuinka paljon menetän tehoa jos lyön 2,0 kannen takaisin? Mitä hyötyä/haittaa 2,3 kannesta on? Kyseessä siis vakioturbo modatulla apc:llä.
Saab 9-5 2,0t -1999
Suuttimet muuten naputtaa normaalistikin, sellaista tikitystä pitävät. Konepellin kun aukaisee niin kuuluu selvästi, muuten ei oikein.kopote12 kirjoitti:Ilmeisesti nostajat nakuttaa. Tällä hetkellä mulla on Mobil 1 5w-50 öljyä...ääni ei kova ole mutta häiritsee kun avaa pellin. Onko seuraavana vuorossa siis nostajien uusinta?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
korjatkaa jos olen väärässä, mutta öljy kait tulee kuitenkin paineella, ja taitaa tulla sen saman kannenpultin kautta kuin H-koneessakin... olikos se sitten alempi pultti siinä jakajan vieressä.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
kyllä havaitsee. ainakin kaikissa omissa on havainnut apc tuon naputuksen.kopote12 kirjoitti:Havaitseeko APC:n nakuanturi tuota venttiilin nostinten nakutusta? Mikäli se kuulee sen niin pitääpä vaihtaa ehjästä 2,0T kannesta nostimet tuohon 2,3T kanteen. Sitten kysyisin vielä tuosta öljynkierrosta että mitä kautta venttiilikoneistoon tuo öljy tulee? Jakoketjusta kenties?
ei sinne kannen pultin kautta mitään öljyä tule. ei missään H koneessa öljynkierto ole kannenpulttien kautta. Siellä on kanava siinä imunokan rattaan ja tulppien upotuksen väliin jäävän alueen paikkeilla. Sitä kanavaa ei päältä päin näe. kansi irroittetuna sen kanavan näkee alapuolelta. nokat saavat voitelun joko runkolaakeripukin sisemmän pultin kautta, tai sitten pukkien päällä kulkee öljyputki. mutta tämä putki malli on vanhemissa 2 litrasissa kansissa.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Miten tämä ilmenee - nakuvalo vilkkuu eikä täysiä ahtoja saada? Miten voimakasta naputusta tuolloin on kuulunut tyhjäkäynnillä ja miten korkeille kierroksille asti sitä on jatkunut?Jamppa kirjoitti:kyllä havaitsee. ainakin kaikissa omissa on havainnut apc tuon naputuksen.
Ei nuo paininkupit omassanikaan ole täysin äänettömät, paitsi joskus heti öljynvaihdon jälkeen, ja silti tuntuisi ahtavan sen minkä pitääkin. Eikä nakuvalo vilku.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
no lediä ei mulla ikinä ole autossa ollut, kun ei semmosia jaksa käydä värkkämään.jus kirjoitti:Miten tämä ilmenee - nakuvalo vilkkuu eikä täysiä ahtoja saada? Miten voimakasta naputusta tuolloin on kuulunut tyhjäkäynnillä ja miten korkeille kierroksille asti sitä on jatkunut?Jamppa kirjoitti:kyllä havaitsee. ainakin kaikissa omissa on havainnut apc tuon naputuksen.
Ei nuo paininkupit omassanikaan ole täysin äänettömät, paitsi joskus heti öljynvaihdon jälkeen, ja silti tuntuisi ahtavan sen minkä pitääkin. Eikä nakuvalo vilku.
mutta kuitenkin, ahtoja ei saada kun peruspaineet. Ja nyt tässä DI/APC systeemissä ajoitus menee myös vituiksi. huomaa kun auto puutuu kiihdytyksessä ja paineet nousee vain peruspaineelle.
nakutus on mulla yleensä ollut aika voimakasta, kun nostajat tullut tiensä päähän. pitää myös hyvät nostajat joskus kylmällä koneelle samanmoista ääntä
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: Turbon kannet
Löysin tälläisen vanhan keskustelun ja aattelin että tämä puutuminen mikä mullakin siis autolla on ilmennyt tietyin ajoin ja nytte olen seurannut niin venttiilin nostajat naputtavat juuri silloin kun tätä ilmenee , joskos tässä olis syy ja seuraus jos se mikkihiiri tunnistin siellä koneen kyljessä luulee koneen nakuttavan ja laskee tehoja.Jamppa kirjoitti:jus kirjoitti:Miten tämä ilmenee - nakuvalo vilkkuu eikä täysiä ahtoja saada? Miten voimakasta naputusta tuolloin on kuulunut tyhjäkäynnillä ja miten korkeille kierroksille asti sitä on jatkunut?Jamppa kirjoitti:kyllä havaitsee. ainakin kaikissa omissa on havainnut apc tuon naputuksen.
Ei nuo paininkupit omassanikaan ole täysin äänettömät, paitsi joskus heti öljynvaihdon jälkeen, ja silti tuntuisi ahtavan sen minkä pitääkin. Eikä nakuvalo vilku.
no lediä ei mulla ikinä ole autossa ollut, kun ei semmosia jaksa käydä värkkämään.
mutta kuitenkin, ahtoja ei saada kun peruspaineet. Ja nyt tässä DI/APC systeemissä ajoitus menee myös vituiksi. huomaa kun auto puutuu kiihdytyksessä ja paineet nousee vain peruspaineelle.
nakutus on mulla yleensä ollut aika voimakasta, kun nostajat tullut tiensä päähän. pitää myös hyvät nostajat joskus kylmällä koneelle samanmoista ääntä
Mist saa noit nostimia sopuhintaan uusia tai sitten onko vanhoille tehtävissä mitään esim: forte käsittely jne... , uudet öljyt juuri vaihdettu 5W-40 eikä vaikutusta, viime aikoina alkanut enempi naputtaan nostajat, vaikkakin kone ollut lämmin.
Öljyinä nytte jokku champion 5W-40.
Saab 9-5 A 2.3t stw