CS:n valojen bugi/ominaisuus?
CS:n valojen bugi/ominaisuus?
Tuossa valoja säätäessäni tein yhden huomion: Kun laittaa pitkät päälle, himmenee ajovalot hieman ikäänkuin ne menisivät alennetulle jännitteelle.
Näin varmasti tapahtuukin, mutta tapahtuuko se jännite/maadoitusongelmien johdosta vai insinöörin suunnittelemana?
Muistanko oikein: CS:ssä on yhdet nykySaabien huonoimmista ajovaloista. Kuinka pitkälle/leveälle ajovalot näyttävät normaalisti? Entä mitä TM & Tuulilasi on aikanaan mitannut?
Marco
Näin varmasti tapahtuukin, mutta tapahtuuko se jännite/maadoitusongelmien johdosta vai insinöörin suunnittelemana?
Muistanko oikein: CS:ssä on yhdet nykySaabien huonoimmista ajovaloista. Kuinka pitkälle/leveälle ajovalot näyttävät normaalisti? Entä mitä TM & Tuulilasi on aikanaan mitannut?
Marco
9000 CS 2,3i mausteilla -93,
900 turbo nahalla ja paineilla -86,
96 GL käyttöentisöity -79
900 Turbo Finlandia -80 (raato)
Muita: Mitsu L200 ja
Chevrolet Caprice Classic -78
900 turbo nahalla ja paineilla -86,
96 GL käyttöentisöity -79
900 Turbo Finlandia -80 (raato)
Muita: Mitsu L200 ja
Chevrolet Caprice Classic -78
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Juu ei mulla valoista ole mitään valittamista, olin itse yllättynyt niiden tehoista.
Mutta muuten lyhyet pätkiikin, sammuu välillä kokonaan. ne syttyvätä taas kun käy konehuoneen puolella tökkäämässä päärelettä, mutta taas kun sitä heilutta suuntaan ja toiseen nii silloin ne ei pätki. Nyt siellä on sitten hanska sen releen ja kotelon kannen välissä, ei ole enää pätkinyt. Pitäis varmaan hankkia jostain toinen rele ja kokeilla auttaisiko se.
Mutta muuten lyhyet pätkiikin, sammuu välillä kokonaan. ne syttyvätä taas kun käy konehuoneen puolella tökkäämässä päärelettä, mutta taas kun sitä heilutta suuntaan ja toiseen nii silloin ne ei pätki. Nyt siellä on sitten hanska sen releen ja kotelon kannen välissä, ei ole enää pätkinyt. Pitäis varmaan hankkia jostain toinen rele ja kokeilla auttaisiko se.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Toisaalta lumipöllyssä/räntäsateessa ajettaessa ainoastaan jatkuvasti palavat valot ovat käyttökelpoiset. H4 ei ongelmaa, mutta esim lisäpitkät joutuu usein laittaan kytkimestä pois. Eli jos lähivalot jäähtyy välillä...Kurko kirjoitti:Tuo on kyllä ihan hölmöä nykyautoissa tuttu tapa, polttaa noita puolikkaita, ja kaiken kukkuraksi vielä sumareitakin yhdessä pitkien kanssa.
Lähellä kun on riittävästi valoa, niin kauas ei näe mitään.
Toista oli ennen, kun piti lähivalot ja sumuvalot sammua, kun vaihdettiin kaukovaloille.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Mulla tossa -96 sammuu ajovalot kun pitkät menee päälle. Täytyy varmaan vielä käydä tarkistamassa, mutta mielestäni ne sammuu kokonaanMimmi kirjoitti:Niin niiden kuuluukin himmentyä hieman pitkien kanssa. Vasta m1995 (muistaakseni) poistui lyhyiden etuvastus.
Ko. vastus on vas. lokasuojassa oleva pyöreä keraaminen kiekko, johon tulee 2 liitintä. Liittimien yhteenlaitolla saat lyhyet palamaan täydellä kirkkaudella pitkien kanssa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Kurko kirjoitti:
Tuo on kyllä ihan hölmöä nykyautoissa tuttu tapa, polttaa noita puolikkaita, ja kaiken kukkuraksi vielä sumareitakin yhdessä pitkien kanssa.
Lähellä kun on riittävästi valoa, niin kauas ei näe mitään. Sad
Toista oli ennen, kun piti lähivalot ja sumuvalot sammua, kun vaihdettiin kaukovaloille.
Sumarit ovat oltava erillisen kytkimen takana . Josko niitä polttelee tarpeettomasti , niin Mr Mirror auttaa.
Pitkien ja lyhyiden samanaikaiseen palamiseen auttaa kytkentämuutos.Itse olen pitänyt positiivisena ,että palavat yhtäaikaa.
_________________
Tuo on kyllä ihan hölmöä nykyautoissa tuttu tapa, polttaa noita puolikkaita, ja kaiken kukkuraksi vielä sumareitakin yhdessä pitkien kanssa.
Lähellä kun on riittävästi valoa, niin kauas ei näe mitään. Sad
Toista oli ennen, kun piti lähivalot ja sumuvalot sammua, kun vaihdettiin kaukovaloille.
Sumarit ovat oltava erillisen kytkimen takana . Josko niitä polttelee tarpeettomasti , niin Mr Mirror auttaa.
Pitkien ja lyhyiden samanaikaiseen palamiseen auttaa kytkentämuutos.Itse olen pitänyt positiivisena ,että palavat yhtäaikaa.
_________________
Jos lähi- ja kaukovalot ovat eri polttimoilla, kuten CS:ssä, laki VAATII, että myös lähivalot palavat kaukovalojen ollessa kytkettynä. Perusteluksi olen kuullut - sinänsä aivan järkevän - lähivalojen sulana pysymisen.
Pitkään kaukovaloilla ajettaessa voivat lähivalot muurautua umpeen sopivalla kelillä ja...
Varjopuolena on tuo lähialueen valaistuminen. Silmä pyrkii katsomaan sinne, missä on eniten valoa. Hyvillä lisäkaukovaloilla voi tilannetta vähän auttaa.
Pitkään kaukovaloilla ajettaessa voivat lähivalot muurautua umpeen sopivalla kelillä ja...
Varjopuolena on tuo lähialueen valaistuminen. Silmä pyrkii katsomaan sinne, missä on eniten valoa. Hyvillä lisäkaukovaloilla voi tilannetta vähän auttaa.
Tarkistin vielä eilen omani toiminnan.
Ne toimi juuri kuten muistelinkin, kun pitkät syttyy sammuu lyhyet kokonaan vain parkkipolttimo jää palamaan.
Näin ne on toiminut kokoajan, liekö joku keski-euroopan kytkentä?
Mut älkää kertoko katsastunmiehelle
Ne toimi juuri kuten muistelinkin, kun pitkät syttyy sammuu lyhyet kokonaan vain parkkipolttimo jää palamaan.
Näin ne on toiminut kokoajan, liekö joku keski-euroopan kytkentä?
Mut älkää kertoko katsastunmiehelle
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
No, saksasta tuotu on tuo minun vm-97 Tonnari ja just samalla tavalla siinä käy. Eli lyhkäset sammuu kun pitkät räpsäyttää päälle.MacTurbo kirjoitti:Tarkistin vielä eilen omani toiminnan.
Ne toimi juuri kuten muistelinkin, kun pitkät syttyy sammuu lyhyet kokonaan vain parkkipolttimo jää palamaan.
Näin ne on toiminut kokoajan, liekö joku keski-euroopan kytkentä?
Mut älkää kertoko katsastunmiehelle
Ei mulle oo ainakaan koskaan katsastusmies mitään sanonu...
Pitäiskö sit olla mukamas erilailla?
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
No juuri noin sen pitäisi ainakin minusta olla, Toki en ole katsastusviranomainen, pitäis varmaan tuo omakin modata tuollaiseksi, jotta jotain näkis noilla tyhjillä kyläteillä.Barney74 kirjoitti:
No, saksasta tuotu on tuo minun vm-97 Tonnari ja just samalla tavalla siinä käy. Eli lyhkäset sammuu kun pitkät räpsäyttää päälle.
Ei mulle oo ainakaan koskaan katsastusmies mitään sanonu...
Pitäiskö sit olla mukamas erilailla?
Suomiautoissa nuo tosiaan näyttää palavan molemmat pitkillä (merkistä riippumatta), vaan eiköhän tuo ole ihan sallittua näin EU aikana polttaa pelkkiä kaukovaloja (tulis vähemmän niitä hiukkaspäästöjäkin).
Onkohan meidän autoissa jotain vikaa, vai onko noissa erilaisia kytkentäjä?Barney74 kirjoitti:No, saksasta tuotu on tuo minun vm-97 Tonnari ja just samalla tavalla siinä käy. Eli lyhkäset sammuu kun pitkät räpsäyttää päälle.MacTurbo kirjoitti:Tarkistin vielä eilen omani toiminnan.
Ne toimi juuri kuten muistelinkin, kun pitkät syttyy sammuu lyhyet kokonaan vain parkkipolttimo jää palamaan.
Näin ne on toiminut kokoajan, liekö joku keski-euroopan kytkentä?
Mut älkää kertoko katsastunmiehelle
Ei mulle oo ainakaan koskaan katsastusmies mitään sanonu...
Pitäiskö sit olla mukamas erilailla?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."