katkoo virtoja bensapumpulta
katkoo virtoja bensapumpulta
vm.87 turbo tonnarissa ilmeni vikaa bensapumpun virran kanssa lämppärin kennon vaihtamisen jälkeen. Auto käynnistyy normaalisti mutta muutaman sekunnin käymisen jälkeen alkaa rykimään eikä ota kierroksia ollenkaan vaan hyytyy ja rykii kaasua painettaessa. Tyhjäkäyntiä käy miten sattuu ja meinaa välillä sammua. Bensapumpun rele napsuttelee ja katkoo virtoja pumpulta. Toista relettä on kokeiltu mutta ei vaikutusta. Kaikki johdot tuntuisi olevan paikoillaan ja fuelcutin ylipainekytkin on kunnossa eli ei katko virtoja sieltäkään. Äkkiseltää voisi luulla että joku johto on löysännyt lämppäri remontin aikana mutta kaikki johdot näyttäis kuitenkin olevan kunnossa
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
Pikaista apua tarvittais vieläkin jos jollain on minkäänlaista ideaa mikä voisi auttaa!?
Maadoittaako LH-boxi itse itseään boxin jalan kautta vai tapahtuuko maadoittaminen ainoastaan boxilta lähtevien maa-johtojen kautta?
Ruiskuboxi katkoo jostain syystä virtoja bensapumpun releelle tulevalta violetilta johdolta (en muista pinnin numeroa). Auto käy joten kuten tyhjäkäyntiä mutta pätkii ja sammuilee välillä kun bensapumpun virrat katkeilee. Myöskään kaasuun ei kärsi koskea ollenkaan sillä moottori "kuolee" täysin ja meinaa sammua.
Tuohon kuolemiseen auttoi aluksi kun vaihdoin kaasuläpän asentotunnistimen mutta nyt sama toistuu jälleen. Myös ruiskun ja bens.pumpun releet vaihdettu, kokeiltu eri LH-boxia, puhdistettu maa-johtojen ja plussa johtojen jakopaikat mutta ei toimi. Ylipainekytkin ohitettu hyppy johdolla mutta silläkään ei vaikutusta. Myös bens.pumppu tarkistettu että toimiin ja että paluuletku on OK.
Eikä tässä vielä kaikki. Nyt auto ei pienen epähuomiossa tehdyn kömmähdyksen jälkeen enää edes yritä käyntiin kun kokeilin vetää sulekeboxilta suoraan 12V pumpun releen taakse tuon violetin johdon paikalle. Unohtui vaan kiiressä ottaa se violetin johdon toinen, LH-boxille menevä pää irti Ilmeisesti boxi otti tuosta hieman itseensä. Starttaa kyllä mutta ei käynnisty...
Maadoittaako LH-boxi itse itseään boxin jalan kautta vai tapahtuuko maadoittaminen ainoastaan boxilta lähtevien maa-johtojen kautta?
Ruiskuboxi katkoo jostain syystä virtoja bensapumpun releelle tulevalta violetilta johdolta (en muista pinnin numeroa). Auto käy joten kuten tyhjäkäyntiä mutta pätkii ja sammuilee välillä kun bensapumpun virrat katkeilee. Myöskään kaasuun ei kärsi koskea ollenkaan sillä moottori "kuolee" täysin ja meinaa sammua.
Tuohon kuolemiseen auttoi aluksi kun vaihdoin kaasuläpän asentotunnistimen mutta nyt sama toistuu jälleen. Myös ruiskun ja bens.pumpun releet vaihdettu, kokeiltu eri LH-boxia, puhdistettu maa-johtojen ja plussa johtojen jakopaikat mutta ei toimi. Ylipainekytkin ohitettu hyppy johdolla mutta silläkään ei vaikutusta. Myös bens.pumppu tarkistettu että toimiin ja että paluuletku on OK.
Eikä tässä vielä kaikki. Nyt auto ei pienen epähuomiossa tehdyn kömmähdyksen jälkeen enää edes yritä käyntiin kun kokeilin vetää sulekeboxilta suoraan 12V pumpun releen taakse tuon violetin johdon paikalle. Unohtui vaan kiiressä ottaa se violetin johdon toinen, LH-boxille menevä pää irti Ilmeisesti boxi otti tuosta hieman itseensä. Starttaa kyllä mutta ei käynnisty...
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
Autoon vaihdettu:
-boksi
-kaasuläpän asentotunnistin
-lämpötila-anturi
lisäksi kokeiltu eri IMM:ia, tk-moottoria mutta ei toimi vieläkään. Kylmänä pätkii pirusti ja katkoo virtoja. Käynti kuitenkin tasaantuu moottorin lämmetessä ja lopuksi moottorin ollessa täysin lämmin käy sievästi eikä pätki. Erikoisuutena voisi vielä mainita, että kun IMM töpselin nyppää irti niin kone sammuu kuin seinään. Näinhän ei kuuluisi olla.
-boksi
-kaasuläpän asentotunnistin
-lämpötila-anturi
lisäksi kokeiltu eri IMM:ia, tk-moottoria mutta ei toimi vieläkään. Kylmänä pätkii pirusti ja katkoo virtoja. Käynti kuitenkin tasaantuu moottorin lämmetessä ja lopuksi moottorin ollessa täysin lämmin käy sievästi eikä pätki. Erikoisuutena voisi vielä mainita, että kun IMM töpselin nyppää irti niin kone sammuu kuin seinään. Näinhän ei kuuluisi olla.
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic