Mistä tiedän että nuo ovat vaihtokunnossa ? Kaikki puhuvat myös tasapaino ketjun poistosta ?
Auto ollut minulla viitisen vuotta ja ainankaan sinä aikana näitä hommia ei ole tehty.
Saballa ajaettu 320000 tkm ja ainoastaan kait tuulettimen hihna antaa kitinää kostealla kelillä vähän ( vaihdettu kuukausi sitten ), vesipumpput ovat kuulemma älyttömän vahvoja mutta mistä kitinä ?
Palatakseni asiaan antakaa infoa tuosta tasapaino ketjusta ja jakopään ketjusta...Vai jatkanko vain ajelua enkä stressaa turhaan ?
Auto on muuten 9000 CD 2.3 -16, ( jenkkiläinen ) -91 ja merkkihuolettu 190000 km asti.
Infoa tarvittaisiin Tasapaino ketjusta ja jakopään ketjusta
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Jakopäänketju meni poikki 318000 km kohdalla. Semmoinen lievä räksätys/rallatus kuului jakopäästä ennen hajoamista .
Tasapainoakselien ketju oli ehjä
, ketjupyörät kohtuu hyvässä kuosissa.
Uusin kaikki ko. vermeet + muutaman pakoventtilin
(pusu mäntään) ja taas on menty mukavasti etiäpäin..
Suosittelen lämpimästi ennakkohuoltoa jakopäähän.
Tasapainoakselien ketju oli ehjä

Uusin kaikki ko. vermeet + muutaman pakoventtilin

Suosittelen lämpimästi ennakkohuoltoa jakopäähän.
9-3 SS -05
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
Tuulettimen hihna kitisee korkeintaan jossain vm.77 taunuksessa.
Eli eiköhän siellä valita tuo / nuo moniurahihnan ohjausrulla/t. jotka ois pitänyt uusia jo 100t sitten.
Ja vaihda hyvänsään aikana myös bensapumppu jos ei jo ole hoidettu.
Jakopää / se keppien pyöritys systeemi saattaa kyllä kestää toisenkin mokoman, jos öljylaatu on ollut hyvää ja uusittu riittävän usein, eikä ole harrastettu sikapoljentaa.
Toki kannattaisi kurkata, kuinka venyneitä on, ja toki samalla uusia.

Eli eiköhän siellä valita tuo / nuo moniurahihnan ohjausrulla/t. jotka ois pitänyt uusia jo 100t sitten.

Ja vaihda hyvänsään aikana myös bensapumppu jos ei jo ole hoidettu.
Jakopää / se keppien pyöritys systeemi saattaa kyllä kestää toisenkin mokoman, jos öljylaatu on ollut hyvää ja uusittu riittävän usein, eikä ole harrastettu sikapoljentaa.

Toki kannattaisi kurkata, kuinka venyneitä on, ja toki samalla uusia.
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Joo, Saabilla sanoivat että tuo jakopäänketju voi tosiaan kestää " ikuisestikin ", kuulemma mitään vaihtoväli suositusta ei ole mutta kun kalkatus, raklatus ym. alkaa niin alkaa myös olla aika ketjun vaihdolle..
Jätän toistaiseksi nuo " moniura hihnan pyörät " vaihtamatta koska kitinä on vain tosiaankin kostean kelin lievä ongelma eikä pyörittäjissä ole mitään väljyyttä, laakeri ym muita vikoja = totesi hihnan vaihtanut huoltaja..
Bensa pumppu löytyy tallista koska isäpappa vaihtoi omaansa tonnariin uuden ( turhaan, sillä vika olikin muualla, eli erehtyy ne merkkihuoltajatkin ).
Mutta kiitokset vihjeistä
Jätän toistaiseksi nuo " moniura hihnan pyörät " vaihtamatta koska kitinä on vain tosiaankin kostean kelin lievä ongelma eikä pyörittäjissä ole mitään väljyyttä, laakeri ym muita vikoja = totesi hihnan vaihtanut huoltaja..
Bensa pumppu löytyy tallista koska isäpappa vaihtoi omaansa tonnariin uuden ( turhaan, sillä vika olikin muualla, eli erehtyy ne merkkihuoltajatkin ).
Mutta kiitokset vihjeistä