Sairaan rikas seos
Sairaan rikas seos
9000 2.3T 1992 ( DI/APC + TCS ).
Voimakkaasti kiihdyttäessä konetilassa "posahti" vaimeasti ja menohalut loppuivat samointein. Käynnistyy hyvin, mutta käy tyhjäkäyntiä pirun rikkaalla eikä kestä antaa kierroksia. Mustaa tulee putkesta ja bensa haisee. Ei kuulosta, että olisi mekaanista vikaa konessa. Kun ottaa MAF:n irti, tyhjäkäynti hieman paranee, mutta käy silti pirun rikkaalla. Mistähän kannattaisi ruveta etsimään vikoja?
- kokeiltu toisella DI-kassulla --> ok
- tulpat märän näköiset, mutta päälle päin ok
- imusarjan lämpötila-anturi --> vastus ok
- ahtoputket ja cooleri tarkistettu --> ok
- akkukenkä irroitettu --> ei vaikutusta
Lambda on vielä mittaamatta, mutta voiko aiheuttaa edellä kuvattuja oireita? Entäs MAF? Voiko MAF:n kunnon mitata nastoista vastusmittarilla? Olisiko jollain antaa arvoja mitä pitäisi näyttää?
Kävin kirjastosta HAynesin korjausoppaankin. Siinä puhuttiin, että kaasuläppäkotelossa olisi jokin asentotunnistin? Vanhassa LH-jettiläisessä vissiin onkin, mutta ainakin tuossa näyttää ettei olisi vai löytyykö jokin seosta säätävä potikka läppäkotelon takana olevan muovikannen alta?
Voiko ruiskun boksi hajota?
Tuossahan noita kyssäreitä onkin, toivottavasti jollakin olisi heittää idean siementä ongelmiin.
Voimakkaasti kiihdyttäessä konetilassa "posahti" vaimeasti ja menohalut loppuivat samointein. Käynnistyy hyvin, mutta käy tyhjäkäyntiä pirun rikkaalla eikä kestä antaa kierroksia. Mustaa tulee putkesta ja bensa haisee. Ei kuulosta, että olisi mekaanista vikaa konessa. Kun ottaa MAF:n irti, tyhjäkäynti hieman paranee, mutta käy silti pirun rikkaalla. Mistähän kannattaisi ruveta etsimään vikoja?
- kokeiltu toisella DI-kassulla --> ok
- tulpat märän näköiset, mutta päälle päin ok
- imusarjan lämpötila-anturi --> vastus ok
- ahtoputket ja cooleri tarkistettu --> ok
- akkukenkä irroitettu --> ei vaikutusta
Lambda on vielä mittaamatta, mutta voiko aiheuttaa edellä kuvattuja oireita? Entäs MAF? Voiko MAF:n kunnon mitata nastoista vastusmittarilla? Olisiko jollain antaa arvoja mitä pitäisi näyttää?
Kävin kirjastosta HAynesin korjausoppaankin. Siinä puhuttiin, että kaasuläppäkotelossa olisi jokin asentotunnistin? Vanhassa LH-jettiläisessä vissiin onkin, mutta ainakin tuossa näyttää ettei olisi vai löytyykö jokin seosta säätävä potikka läppäkotelon takana olevan muovikannen alta?
Voiko ruiskun boksi hajota?
Tuossahan noita kyssäreitä onkin, toivottavasti jollakin olisi heittää idean siementä ongelmiin.
Re: Sairaan rikas seos
Kai se näissäkin voi. En tiedä muuta kuin että antoi ainakin Lucas-ruiskullisessa 900:ssa vastaavat oireet..9-3Tid kirjoitti: Voiko ruiskun boksi hajota?
Ei oo turpo vaan jotain peruskamaa joka hajos (koska vaikuttaa tyhjäkäynnilläkin) ((paitsi jos on hajonnut niin totaalisesti että tuli ilmavuoto)).
- Kaikkien letkujen tarkistus
- kaikkien johtojen tarkistus
- ykx kerrallaan osia vaihtaen (kuten jo aloititkin)
- tai sitten saabille analyysiin ...
T/Pekka
- Kaikkien letkujen tarkistus
- kaikkien johtojen tarkistus
- ykx kerrallaan osia vaihtaen (kuten jo aloititkin)
- tai sitten saabille analyysiin ...
T/Pekka
9-5 SE 3.0t -99
9-5 Griffin 3.0t -99
Tech2
9-5 Griffin 3.0t -99
Tech2
Juu, tulee taas väistämättä mieleen se, kun itsellä tussautti huohottimen letkusta sen ohuemman pätkän holkkeineen imusarjan takaa irti. Jäi vielä sitten irrottuaan niin hollille paikoillensa, etten sitä huomannut vaikka konehuonetta syynäsin. Oireet olivat samoja eli kone röpötti raskaasti ja oli muutenkin täysin sekaisin, kiitos peukalon mentävän reiän imusarjassa...
Toivotaan että olisi jotain näin pientä
Toivotaan että olisi jotain näin pientä
Kiitti vastauksista. Ahtoputket ja kaikki imusarjaan tulevien letkujen läpivientikumit varmasti ok.
Laitoin just paskan kasaan ja odottamaan hinuria, jospa viat ensi viikolla selviäisivät ammattimiesten toimesta. Vikapekulointia voi vielä jatkaa...itse veikkaan boksia tai jotain läppäkotelossa piilevää anturia?
Laitoin just paskan kasaan ja odottamaan hinuria, jospa viat ensi viikolla selviäisivät ammattimiesten toimesta. Vikapekulointia voi vielä jatkaa...itse veikkaan boksia tai jotain läppäkotelossa piilevää anturia?
Hei, kiitos tarjouksesta. Löysin mittarin tästä lähistöltä, joten ei tarvetta.api kirjoitti:Muutama MAFFI pitäisi löytyä, menen huomenna (16.11) tiluksille penkomaan. Voin ilmoittaa numerosarjat, jos vielä on tarvis ja lotto osuu numeroissa kohilleen...kuviakin voin penkoessani räpsiä. Ilmoitus tulee sitten vasta illalla, montako löysin ja millä numeroilla.
Hyvä niin!!! Tuli itselle pieniä mutkia ja solmuja matkaan... DI-kasetti laukes Pääsin kuitenkin perille ja sen kanssa sitten meni koko aika. Sain lainaan toisen toimivan onneksi aika kivuttomasti ja nopeasti. Omani oli punainen ja lainakassu on musta, tuntuu toimivan.
Jäi ne kuvat ja numerot siinä sitten ottamatta, vaikka yksi MAFFI olikin heti pöydällä valmiina
Jäi ne kuvat ja numerot siinä sitten ottamatta, vaikka yksi MAFFI olikin heti pöydällä valmiina
Yamaha FZ1-N -08
Onko johto IMM:ltä boksille ehjä ja liittimessä pinnit tukevasti paikallaan ja puhtaat?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 855#367855
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 855#367855
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00