kahinaa etuoikealla
kahinaa etuoikealla
Ohhoh...oikealla kääntäessä vänkärin puolelta edestä alkoi kuulumaan kahisevaa ääntä.
Olisikohan vetoniveleen tullut hämminkiä vai mikäkö lie ? EI kuulu rullatessa kytkin pohjassa ja käännettäessä.
Olisikohan vetoniveleen tullut hämminkiä vai mikäkö lie ? EI kuulu rullatessa kytkin pohjassa ja käännettäessä.
9000t. vm.-87
Ajattelen, siis olen..ei aina jaksa ajatella, olenko siis ?
Ajattelen, siis olen..ei aina jaksa ajatella, olenko siis ?
Saatatpa olla hyvinkin oikeassa tuon laakerin suhteen...meikäläisen autonhuoltotaidot kun eivät ole huippuluokkaa, mutta yksinkertaisella pyöränheiluttelutestillä testattuna vika taitaa olla juuri laakerissa.
Liekö kiristäminen isokin operaatio ? Ilmeisesti ensin niin tiukkaan ettei rengas pyöri ja sitten löysytys niin, että rengas pyörii hyvin..vai menikö pahasti vikaan ?
Liekö kiristäminen isokin operaatio ? Ilmeisesti ensin niin tiukkaan ettei rengas pyöri ja sitten löysytys niin, että rengas pyörii hyvin..vai menikö pahasti vikaan ?
9000t. vm.-87
Ajattelen, siis olen..ei aina jaksa ajatella, olenko siis ?
Ajattelen, siis olen..ei aina jaksa ajatella, olenko siis ?
no on niissä aika paljon erilainen rakenne, kun tonnarissa vaihtuu se napa kokonaan.satkuun saa vaihdettua pelkän laakerin. Tosin en ole varma onko kaikissa tonnareissa sama rakenne.
Mulla on aina laakerit ollut siinä kunnossa, että tiukkaamalla ei olisi mitään saavuttanut. Kun koolit kuluneet rikki.
Mulla on aina laakerit ollut siinä kunnossa, että tiukkaamalla ei olisi mitään saavuttanut. Kun koolit kuluneet rikki.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Saattaa äkkiseltään kuullostaa se laakeripakka kalliilta, mutta tuleepa korjaamokeikka huomattavasti halvemmaksi. Laakeri olis helppo vaihtaa itsekin, mutta itse en talvipakkasilla viittiny kotipihalla ruveta rassaamaan. Vein korjaamolle ja laakeri oli vaihdettu 20 minuutissa.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Taisi olla tämä valmistaja KoJo tai jotain. Melkoista hintahaitaria eri liikkeiden välillä laakeripakettien suhteen oli, useita kymmeniä euroja. Merkkiliikkeestä en viitsinyt edes kysellä.
Nyt ilmestyi pikkuinen vaje jäähdytysnesteen kohdalla..merkkivalo taitaa tosin siinäkin suhteessa olla melkoisen "hätäinen" ilmoittamaan, mutta sehän on pelkästään hyvä asia.
Kun vaan löytäisi sen vuotokohdat , lie joku liitoskohta apukuskin puolella. Siihen näyttäisi kosteutta ilmestyvän noin nopealla katselulla.
Nyt ilmestyi pikkuinen vaje jäähdytysnesteen kohdalla..merkkivalo taitaa tosin siinäkin suhteessa olla melkoisen "hätäinen" ilmoittamaan, mutta sehän on pelkästään hyvä asia.
Kun vaan löytäisi sen vuotokohdat , lie joku liitoskohta apukuskin puolella. Siihen näyttäisi kosteutta ilmestyvän noin nopealla katselulla.
9000t. vm.-87
Ajattelen, siis olen..ei aina jaksa ajatella, olenko siis ?
Ajattelen, siis olen..ei aina jaksa ajatella, olenko siis ?
Ilmeisesti samassa järjestyksessä tulee ongelmat Saabeissa
Itellä laakerinvaihdon jälkeen alkoi nestettä kadota. Lammikko oli apukuskin puolella
Viaksi paljastui vesipumppu. Nesteen katoaminen jatkui. Vuoto löytyi lohkolämmittimen juuresta Edelleen nestettä katoaa vähin, mutta enää ei vuotokohtia ole löytyny, ehkä syyläri tihkuu
Itellä laakerinvaihdon jälkeen alkoi nestettä kadota. Lammikko oli apukuskin puolella
Viaksi paljastui vesipumppu. Nesteen katoaminen jatkui. Vuoto löytyi lohkolämmittimen juuresta Edelleen nestettä katoaa vähin, mutta enää ei vuotokohtia ole löytyny, ehkä syyläri tihkuu
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
-
- "Viggen"
- Viestit: 535
- Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
Itse kysyin etupyörän laakerihommasta Helsingin Tapanilasta Westerlundilta ja sanoi että tuossa mallissahan on jo liimatut akselit, joten suunnilleen työ 100e ja osat päälle.
Mitähän tarkoittaa että on liimatut akselit ???
Onko jotenkin vaikeampi homma tehdä kun vanhempaan tonnariin ?
Auto siis 9000 CSE -93
Autossani kuuluu julmettu jyrinä oikeasta etupyörästä ja kun kääntää vasemmalle, jurina kovenee.
TERO
Mitähän tarkoittaa että on liimatut akselit ???
Onko jotenkin vaikeampi homma tehdä kun vanhempaan tonnariin ?
Auto siis 9000 CSE -93
Autossani kuuluu julmettu jyrinä oikeasta etupyörästä ja kun kääntää vasemmalle, jurina kovenee.
TERO
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com