Uudempien tonnareiden hinnat sapettaa.......

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Munkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2004 13:21
Paikkakunta: Helsinki

Uudempien tonnareiden hinnat sapettaa.......

Viesti Kirjoittaja Munkka »

Olen katsellut pitkään vanhan vapari CD:n tilalle CS korimallin tonnaria vm 96->. Mieluiten CSE 2,3T automaattina.

Näitä autoja vaan on todella harvoin tarjolla, hinnat liikkeissä aika poskettomia. Onko mielestänne perusteltua että tonnari jonka tekniikka on pääosiltaan peräisin 80-luvun lopulta, maksaa enemmän kuin ensimmäisen vuosikerran 9-5?

Esim J.Rintajouppi Tikkurilassa kauppasi pitkään vm 1997 CS 2.0T merkinnällä varustettua autoa hintaan 19 900 euroa(88000 km). Nyt hinta on tippunut 16 900 euroon. Auto on Saksan tuontia joten kilometrit hiukan arveluttaa. Lisäksi taitaa olla niin että merkinnästä huolimatta ei ole kysessä ns. kova turbo vaan LPT/LTT. Edelleen hinnassa on mielestäni 2-3 tonnia liikaa.

Nettiauto.comissa on koko syksyn ja talven ollut myynnissä samat CS-korimallin saabit, ainoat jotka ovat saaneet omansa myytyä ovat yksityiset myyjät jotka on tod.näk. tinkineet hintaa alemmaksi.

Mua ns. ottaa pataan koska haluan itselleni nahkaverhoillun huipputehokkaan perheauton mutta en halua maksaa 10 vuotta vanhasta autosta 100 000 mummoa. Onko muita vastaavan dilemman kanssa painijoita? Miten Mimmi on ajatellut ratkaista uuden Saabin hankinnan?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tuohon ei voi sano muuta kuin, että hinnat on aina oikeita. Kysynnän ja tarjonnan laki asettaa hinnan aina sille kohdalle mitä asiakas niistä maksaa. Nyt on kyllä ostajan markkinat, reilusti tarjoamaan alakanttiin. Kaikilla kauppiailla on varastot täynnä vaidokkeja. Pyyntihintoja koitetaan pitää ylhäällä siinä toivossa, että ostaja muistaa vielä vuoden takaisen hintatason.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Noista hinnoista voi olla montaa mieltä. Kivaahan se olisi jos kaikki olisi halvempaa, mutta kun ei ole niin ei ole.

Ei se Tonnari kuitenkaan ole kallis jos vertaa muihin vastaaviin. Jos Tonnarin ja 9-5:n hintaeroa pitää ihmetellä niin syynsä siihenkin varmasti on. Jos Tonnari on 80-luvun tekniikkaa alustaltaan niin vastaavasti 9-5 on Opelin tekniikkaa, moottoreiden puolellahan ei ole mitään eroa 90-luvun lopun malleissa.

Toisaalta ei tekniikassa vuosimalli ratkaise vaan toimivuus ja tarkoituksen mukaisuus. Ei Tonnarin viimeiset vuosimallit vielä ominaisuuksissa hävinneet kilpailijoilleen.

-J-

PS. Joo joo ja Tonnari on Fiatin tekniikkaa
Munkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2004 13:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Munkka »

Jep,jep.

Tiedän kyllä kysynnän ja tarjonnan lain. Täydellisesti toimivia markkinoita ei taida olla olemassakaan. Suomessa autojen kaupan osalta markkinat ei toimi hyvin, ei sinne päinkään. Viranomaistoimet (ts. verotus, tulli) ja autoliikkeiden keskenään sopimat toimintatavat vääristävät markkinoita. Jos Suomen atomarkkina toimisi edes lähelleekkään siten kuin markkinatalouden lainalaisuudet edellyttävät, ei autojen hinta voisi poiketa olennaisesti muiden maiden hintatasosta.

No se siitä, ei auta, sapettaa siltikin.
turbotero
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 29, 2004 16:43
Paikkakunta: hämeenlinna

Hinnoista vielä...

Viesti Kirjoittaja turbotero »

Joo kyllä ne hinnat aika kovia on. Ite toin aivan hiljattain tonnarin saksasta, vm.96, täyspaine turbo 2.3 l, kattavilla varusteilla. No auto oli siellä ihan ok hintainen, 160 000 km ajettu, mutta nyt kun veropäätös paukahti niin ei se niin huokea enää ollutkaan. :cry: Yhteensä hintaa kaikkien kulujen jälkeen tuli lähemmäs 14 k, joten ei siitä ihan ilmaseen viitsi luopua. Toisaalta mielestäni turbotonnarissa on kyllä tuohon rahaan autoa ihan hienosti. Olishan se kiva kun valtiovalta antaisi vähän löysiä niin saataisiin hieman halvemmalla tännekin ehkä lisää turvallisia ja hyviä perheautoja=SAAB :D
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Hinnoista vielä...

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

turbotero kirjoitti:Joo kyllä ne hinnat aika kovia on. Ite toin aivan hiljattain tonnarin saksasta, vm.96, täyspaine turbo 2.3 l, kattavilla varusteilla. No auto oli siellä ihan ok hintainen, 160 000 km ajettu, mutta nyt kun veropäätös paukahti niin ei se niin huokea enää ollutkaan. :cry:
No johan on. Mun 2.3l matalapaineturbolle -94 tuli Verot+Hankintahinta vähän alta 7K. Kilometrejä oli 170tkm. Sit maptunille tonni ja toinen tonni toisiin aluvanteisiin ja renkaisiin. Hakukulut + muu säätäminen kans noin tonni. Eli noin 10ke. Niin ja lisää on taas menossa ku haaveillaan uusista iskareista. Onko muuten auto CS vai CSE? Jollain omituisella tavalla tuntuu että CSE saa miedomman verokohtelun. :roll:
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Hinta taso todella heittelee. Ite hain pari viikkoa sitten Kölnistä cs 2.3t -93 ihan kaikilla mausteilla ajettu 200 000 ja aivan loistavassa kunnossa. Oli vielä uudet kesä ja talvi kiekot(kitkat) mukana. Hintaa tuli veroineen 6800 ja samalla reissulla sai koko kesän saunakaljat. Ja nyt isä on innostunut myös niin että kaverini saksas on kattonu sille cse 2.3t -97, mut ajettu on jo 250 000. Hinnallakaan ei ole pilattu 4000e ilman valtion siivua. Jos joku on tuonu saman ikäistä niin missähän mahtanee pyöriä verot. (Tullin sivuilla heittoo voi olla samas autos melkein 2000e).
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

peinu kirjoitti:Nyt on kyllä ostajan markkinat, reilusti tarjoamaan alakanttiin. .
Viimeisimmät omat kokemukset autoliikkeiden hinnoittelusta jo ennen verouudistusta oli että käteisostolla noin 10 tonnin hintalappuisen auton olisi saanut 5-7 tonnilla. Ja silloinkin neuvotteluaika oli ostajan kannalta epäedullisin, juuri maalis-huhtikuussa autokuumeen ollessa lämpimimmillään. Todellinen alennusmyynti alkaa vasta kesäkuussa.
peinu kirjoitti:Pyyntihintoja koitetaan pitää ylhäällä siinä toivossa, että ostaja muistaa vielä vuoden takaisen hintatason.
Ja nykyään myös sen takia että Tulli verottaa pyyntihintoihin perustuen.

t Vesku
Munkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2004 13:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Munkka »

Jospa olisin kiinnostunut tuottamaan seuraavan saabini (9000 CSE 2.3T) Saksan maalta, voisiko joku vihjaista kontakteista?

Itse en pysty lähtemään kun en taida germaanien kieltä eikä mulla tuttujakaan siellä ole. Minkä verran välittäjät kääräisee palkkiota, lisäävätkö ostohintaan esim 5% palkkiota vai kiinteä summa? Vai katsovatko peräti suomesta vastaavan pyyntihinnan perivät autosta sen mukaan riippumatta mitä se teutooniassa maksoi?

Vinkeistä kiitollinen!!
Munkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2004 13:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Munkka »

Tuolla jo aikaisemmin kirjoitin automaa.comin palvelusta ja siitä että tarjosivat minulle sellaista Saabia mistä en ole kiinnostunut (2.0t). Ilmoitin heille asiasta ja toistin pyyntöni siitä minkälaista autoa olen etsimässä.

Sain nopeasti vastauksena linkin ilmoitukseen jossa oli siistin näköinen CSE 2.3T 1997 81 tkm ajettu kaikki mahdolliseet kilkkeet mukana. Hinta Hankoon tuotuna 9950 eur. + 600 hakupalkkio. Pikainen vierailu tullin sivuilla kertoo että verot tulis olemaan noin 6000-7000 euroa. Tällöin puhutaan samasta hintaluokasta missä nuo autot täälläkin on, jos noilla kilometreillä nyt on Suomessa autoa ollenkaan.

Mikä takaa että ilmoituksen kuvissa näkyvä pirssi on se mikä Hankoon tuodaan? Onko kukaan testannut kuluttajan suojaa näissä autokaupoissa? Kyseessä kuitenkin kuluttajan ja liiikkenharjoittajan välinen kauppa jossa normaalin kuluttajan suojan tulisi päteä, paitsi jos tuojan yritys on Saksaan rekisteröity on toivo varmaan turha.
Munkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2004 13:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Munkka »

Tää menee uhkaavasti yksinpuheluksi, mutta onkohan kyseessä sama vaunu josta keskusteltu myös ketjussa CSE? Tumman sininen, Zollin vanteet, spoileri, mustat nahat ja jne?
sopraano
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 10:17
Paikkakunta: Vantaa

tonnarien hinnat

Viesti Kirjoittaja sopraano »

Voi pojat :?
Kyllä täällä etelässä on ollut pari tonnaria vm. 95 ja 96 hintaan 12900- 14000€. Kilometrejä en muista tarkkaan mutta toisessa n. 80 000km ja toisessa alle 150 000km kuitennii...Kyllä 9 000€ on mielestäni reilusti yläkanttiin -96 autosta olkoonkin että kilometrejä on vähän.
Ei se ole pöljä joka pyytää :wink: Saksassa tietävät suomen hintatasosta jotain mutta eivät maksuun tulevien verojen määrää
9000 tuore turbo
Munkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2004 13:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: tonnarien hinnat

Viesti Kirjoittaja Munkka »

heli.helenius kirjoitti:Voi pojat :?
Kyllä täällä etelässä on ollut pari tonnaria vm. 95 ja 96 hintaan 12900- 14000€. Kilometrejä en muista tarkkaan mutta toisessa n. 80 000km ja toisessa alle 150 000km kuitennii...Kyllä 9 000€ on mielestäni reilusti yläkanttiin -96 autosta olkoonkin että kilometrejä on vähän.
Ei se ole pöljä joka pyytää :wink: Saksassa tietävät suomen hintatasosta jotain mutta eivät maksuun tulevien verojen määrää
Liikaa on, kyllä.

Enkä muutenkaan aio ostaa autoa siten etä minulle tuntematon ihminen pyytää puhelimessa laittamaan 10 000 euroa Humppilan osuuspankin tilille ja lupaa auton viikon kuluttua noudettavaksi Hangosta. Mitenkäs suu sitten pannaan kun Hangosta löytyykin ruosteinen Opel Corsa? Saisi varmaan valittaa ihan minne haluaa mutta apua tuskin saisi mistään.

Ja kenen pyytämä hinta se 9950 euroa on? Mistähän minä teidän mitä myyjä autosta on vailla kun en pääse tinkaamaan tai kysymään. Tiedä vaikka ottaisivat 600 euroan plakkion lisäksi pari tonnia välistä.

Ei ole minun tapani tehdä autokaupaa tämä, ei, ei!
JanMac
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Loka 06, 2003 11:20
Paikkakunta: Kaustinen

Saksa auto

Viesti Kirjoittaja JanMac »

Omani tuli sellaisen jobbarin kautta joka etsi sopivan auton ilmoitti takaavansa kolaroimattomuuden, kaikki toimii, ei lommoja jne
Osti itselleen ja sain täällä Suomessa tutustua ja testata autoa kaikkessa rauhassa.
Sen jälkeen vasta maksoin kaverille kauppahinnan. Palveluksen hinta 1500e sis rahdin ja tullauksen.
Jos auto ei olisi ollut sovitunlainen minulla oli mahdollisuus nostaa heti kytkintä ja jättää se pihaan.

Vähän eri juttu kun lähettää fritsille kybätonni Saksaan ?
Kaveri on Kokkolasta. Jos kiinnostaa voin jättää sen yhteystiedot.
Munkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2004 13:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saksa auto

Viesti Kirjoittaja Munkka »

JanMac kirjoitti:Omani tuli sellaisen jobbarin kautta joka etsi sopivan auton ilmoitti takaavansa kolaroimattomuuden, kaikki toimii, ei lommoja jne
Osti itselleen ja sain täällä Suomessa tutustua ja testata autoa kaikkessa rauhassa.
Sen jälkeen vasta maksoin kaverille kauppahinnan. Palveluksen hinta 1500e sis rahdin ja tullauksen.
Jos auto ei olisi ollut sovitunlainen minulla oli mahdollisuus nostaa heti kytkintä ja jättää se pihaan.

Vähän eri juttu kun lähettää fritsille kybätonni Saksaan ?
Kaveri on Kokkolasta. Jos kiinnostaa voin jättää sen yhteystiedot.
Siis tämä palvelu maksoi 1500 eukkua ja auton hinta siihen päälle. Suurin osa verohyödystä katoaa siihen.

No laita yhteystiedot vaikka YV:nä niin mietin asiaa.
Vastaa Viestiin