steg1, mistä?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

steg1, mistä?

Viesti Kirjoittaja rmeller »

Moi,

Saabittomaan tilaan siirtymisen sijaan tulin järkiini? ja ajattelin suunnata mielenkiintoni steg1:n hankkimiseen. Joskus muinoin tätä jo kyselinkin mutta irtoaisikohan tällä kertaa enemmän kokemuspohjaista tietoa.
Eli auto on tuo -96 9000CDE aut. 2-litrainen matalapaineturbo, onko Maptun/Speedparts tms. eroja keskenään käytännössä? Autolla on nyt ajettu 195 tkm eikä tiedossa ole mitään vikoja miksi viritystä ei tulisi tehdä, tosin sitähän ei tiedä mitä viritys mukanaan tuo mutta jos tuo niin sitten korjataan.
Onko asennuksessa mitään erityistä mikä kannattaisi huomioida?

Eli, maptun, speedparts, joku muu?
Pitää kai autoa tulevien talvipäivien takiakin vähän ehostaa :)
****
VAG
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 739
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Itsellä steg1 ollut matalapaineisessa nyt noin 3-kuukautta. Varsinaisesti tuon olemassa oloa parin ensimmäisen päivän huuman jälkeen ei juuri enää huomaa. Tärkein saavutettu ominaisuus on ohituskiihtyvyys 80-140, muutoin ei ole tullut pahemmin kiihdyteltyä sen enempää kuin ennenkään.
Tästäkin asiasta on muistaakseni keskusteltu ainakin tuolla tuning-osiossa, joten hakua kehiin. En ota kantaa minkä firman paketti on paras, itsellä kokemusta vain yhdestä ja ei ainakaan vielä mitään hämminkiä.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Suosittelisin näin 20V tonnarilla ajaneena siirtymistä keskustelemaan SP:n myynnin ja markkinoinnin kanssa (Ruottiin suoraan tulee parempi steg?) :)
Niin ja nuo MT:n softat taitaa hiukan tökkiä joillaain makuilla. :?:
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: steg1, mistä?

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Onhan noita nordickiakin sun muita, haulla tosiaan löytyy ummet ja lammet.

Itse päädyin Maptuniin, koska selattuani koko foorumin +heidän sivunsa sain heidän softastaan luotettavimman käsityksen. Eikös se ole tärkein asia että kone kestää, kannattaako siinä säästää? Mun mielestä 200t moottorin virittäminen on jo sellasta hommaa että laita siihen nyt joku tarjous softa Claes Ohlssonilta ja jännitä millon hajoo.
rmeller kirjoitti:onko Maptun/Speedparts tms. eroja keskenään käytännössä?
Päästiin asiaan.. 8) Maptun LÄHTEE, Speedparts jää :twisted: Terveisin MT stage 3+ aut.
9k CSE
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Loka 01, 2006 08:33
Paikkakunta: Vörå

Viesti Kirjoittaja 9k CSE »

Saahan saabin tiskiltä Italian Aeron alkuperäinen viriboxi, ainakin Ruotsissa..
Saab og 900 -80 -82 -90
Saab 9000 cse -93
Saab 9000 cse lpt 2.0 1996
Saab 9-5 2,3 lpt -98 (St1-mackan biopower)
Saab 9-5 2,3 Vector -04 (St1-mackan biopower) Käyttis
Saab 9-5 Aero 2005 Hirshin 280 hp softalla
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ja vielä turvalisempi on varmaan sitten tuo Aeron softa (orkkis) jolla saa sen 225hp manuaalissa.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Laita stcs:lle ostoilmoitus stegistä, varmasti tulee tarjouksia ;)
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

Viesti Kirjoittaja rmeller »

ng900aero kirjoitti:Laita stcs:lle ostoilmoitus stegistä, varmasti tulee tarjouksia ;)
Ajatus ei kulje yhtään (kuten näin työaikana työpaikalla yleensäkään...), mikä/kuka tuo stcs on? Saab-tuning-central-shop? :)
****
VAG
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

rmeller kirjoitti:mikä/kuka tuo stcs on? Saab-tuning-central-shop?
http://forum.saabturboclub.com/
http://www.stcs.nu/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja suapas »

V-M kirjoitti:Ja vielä turvalisempi on varmaan sitten tuo Aeron softa (orkkis) jolla saa sen 225hp manuaalissa.

V-M
Onko tuolla 25 hepan nostolla mitään käytännön merkitystä...minusta tuo 200 heppaa raapii jo ihan riittävästi 8)
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

Viesti Kirjoittaja rmeller »

Siis 75 heppaa, nythän mulla on 150 tässä.
****
VAG
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

suapas kirjoitti:
V-M kirjoitti:Ja vielä turvalisempi on varmaan sitten tuo Aeron softa (orkkis) jolla saa sen 225hp manuaalissa.

V-M
Onko tuolla 25 hepan nostolla mitään käytännön merkitystä...minusta tuo 200 heppaa raapii jo ihan riittävästi 8)
Merkitys lienee sama kuin matalapaineesta -> täyspaineeksi. Ja jokainen määrittelee oman tarpeensa. Hyvähän se on jos se riittää. Mutta se ei liene relevanttia toisten tarpeiden määritykseen?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin