Rosteripakosarja

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Rosteripakosarja

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Ferrita ei pystynytkään toimittaan mulle rosteripakosarjaa ilman Ruotsissa käyntiä. Josko siellä kävisin , niin tulisi kohutuumman kalliiksi ko matka ja sarja.
Martelius haluaisi auton sinne viikoksi, mutta sekin on Helsingistä katsoen kaukana . Lupasi autoon asennettuna alle 900 E
Lähempänä on Lake Steel ( kirjoitusasu ?? ) , mutta kun ei vastaa soittoihin niin tuskin on luotettava yritys.
Onko jollain neuvoa , mistä sais järkevään hintaan ja kohtuu matkan päästä Helsingistä moisen . Bonusta kertyy , jos autoa ei tarvitse käyttää tai ainakaan seisottaa firmassa kauan.
Tiedän Maptunin tarjoavan ko laitetta , mutta tuntuu tosi kalliilta ja ko. firman toimitusvarmuudesta mulla on kokemuksesta erittäin huonot muistot.

Haluaako joku muu liittyä kimppatilaukseen ,josko putkia valmistava yritys löytyy???
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

tuolla myös tehdään noita sarjoja.

http://www.proturbo.fi/pakosarjat/pakosarj.htm

sitä en tiedä tekevätkö rosterista, mutta eikös se ole pakosarjassa ihan sama :roll: paitsi tuo rosteri hienomman näköinen :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja api »

millaisia ongelmia ollut maptunilla? mielenkiinto heräsi...

itsellä ei mitään ongelmaa? aina tullut kaikki ajallaan ja ollut mitä pitänytkin.
Yamaha FZ1-N -08
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Älkääs nyt MapTunia soimatko... viimeksi kun mulle tuli Ferritan puolisarja, niin niitä tuli oikein kaksin kappalein, toinen Ruotsista ja 2 viikon jälkeen toinen Suomen edustajalta. Ruotsista tullut oli jo tosin siinä vaiheessa ollut asennettuna alla sen 2 viikkoa :lol:. Mutta jonkinlaisella aikataululla sentään.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

api kirjoitti:millaisia ongelmia ollut maptunilla? mielenkiinto heräsi...

itsellä ei mitään ongelmaa? aina tullut kaikki ajallaan ja ollut mitä pitänytkin.
Eihän Ruotsin Maptunilla mitään ongelmaa olekaan, mutta tämä Suomen pulju on ihan toinen juttu, melkoista neppailua...
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Suomen Maptunin toiminnasta on kirjoitettu jo monesti aikaisemminkin.Löydät varmasti ne " haulla ".
Ruotsin päästä ei ainakaan minun korviin ole tullut suurempia haukkumisia.
suora6
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 14:53
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja suora6 »

Eipä kannata toi pakosarja vaihto ellei halua vaan näön takia vaihtaa.Kysymys kuuluu paljonko tehoa koneesta ottaa?
vakio sarjalla on otettu yli 400 (430 jos muistan oikein) hevosen tehoja.
kannattaa aloittaa virittäminen jollain muulla jos ei koneessa ole vielä noin paljon potkua.
Jos Ruotsin kieli taipuu niin..
http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... 2A&start=0
hyvä linkki saabin pakosarjan saloihin

Kysele tolta peteriltä mitä se ottaa kun tekee sulle sellaisen rosterisarjan
tai tuoltahan se löytyy
http://WWW.PETERGPRODUCTION.COM
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
walderama
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 10:36

Viesti Kirjoittaja walderama »

suora6 kirjoitti:Eipä kannata toi pakosarja vaihto ellei halua vaan näön takia vaihtaa.Kysymys kuuluu paljonko tehoa koneesta ottaa?
vakio sarjalla on otettu yli 400 (430 jos muistan oikein) hevosen tehoja.
kannattaa aloittaa virittäminen jollain muulla jos ei koneessa ole vielä noin paljon potkua.
Jos Ruotsin kieli taipuu niin..
http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... 2A&start=0
hyvä linkki saabin pakosarjan saloihin

Kysele tolta peteriltä mitä se ottaa kun tekee sulle sellaisen rosterisarjan
tai tuoltahan se löytyy
http://WWW.PETERGPRODUCTION.COM
Ei tuo ruotsi taivu, mutta mitä noista penkkipapruista silmäilemällä näki, niin alhaalla tippui ja ylhäälle tuli tuplana takaisin.
Vajaa 100nm on aika paljon, mikäli tässä nyt vaan tuo pakosarja tuotti tuon tuloksen ja muu kombinaatio pysyi samana.

Juu, mutta on sillä sarjalla muitakin mahdollisia ominaisuuksia kuin ulkonäkö, esim ahtimen paikan siirto ja ahtimen vaihto ilman sovitekappaleita, keveys jne.
Tosiasia vaan on, että rst/hst sarja maksaa tänäpäivänä suhteettomasti, johtuen siitä, että materiaalin hinta on noussut julmasti.
Esim: Mustasta leikatut pakosarjan laipat +17% vajaassa vuodessa :evil:
suora6
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 14:53
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja suora6 »

Kysymys kuuluu paljonko tehoa koneesta ottaa?
moniko näistä ottaa suomenmaassa yli 500 heppaa?
jos olet virittämässä yli 400 hevosen tehoille niin osta pakosarja.
ennen pakosarjan vaihtoa autoa on pitänyt virittää reilusti ennenkuin
rahalle saa vastinetta
Nää on vaan tämmösen persaukisen mielipiteitä joka miettii tarkkaan mitä eurolla saa vastineeksi.
Alkuperäinen kysyjä ei kyllä välittänyt tuotteen hinnasta tuon taivaallista eikä siitä onko se tarpeellinen joten yhteys tonne
http://WWW.PETERGPRODUCTION.COM
rahalla saa mutta onko se aina järkevää?
rosterisarja ei sitten kiillä enää ensimmäisen lämmityksen jälkeen jos se on pointti miksi sellainen pitää olla.
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
walderama
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 10:36

Viesti Kirjoittaja walderama »

No ihan miten vaan, mutta portataan sitä kansiakin, vaikkei yli 500hp:n mennäkkään.
Ei sillä tehotavoitteella ole mitään tekemistä sarjan vaihdon kanssa.

Idea on sarjan kanssa ihan sama kuin kannen porttauksella, eli saada virtauksista ilo irti. Riittäähän orggis coolerikin varmaan hyvinkin pitkälle, mutta tehoahan se tuo lisää mitä kylmempää ilmaa koneelle pystyy syöttämään.
Lisää ilmaa, lisää bensaa, virtausvastuksista pois = More power.

Edelleen sillä sarjan vaihdolla on muitakin funktioita, kuin ulkönäkö, meinaan sillä saa sitä ahdinta siirrettyä, käännettyä, nostettua ja laskettua vaikka miten. Jo pelkästään ahtimen jälkeinen mahdollisemman suora downpipe näkyy lapuissa.

Asiaa voisi miettiä myös niin, että mitä iloa on ostaa jotain kallista jt:n tai muun valmistajan Dp:tä, kun nuuka mies tekee pakosarjan ite ja sijoittaa ahtimen niin, että saa lähes suoran downpipen. Säästyy monta penniä ja tehollinen vaikutus on saletisti eri. Säästetyt rahat voi sitten laittaa vaikka isompaan ahtimeen tai keskiketterään.
Jokainen tyylillään ja näissä hommissa on yleensä aika vähän järkeä, kysyykä vaikka naapurin avensis kuskilta, mitä mieltä on autojen virittelystä :lol:

Se myönnettäköön, että rosterisen sarjan hinta on tuplaten,ellei triplaten mustaa kalliimpi.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Tuo LakeSteel on kyl luotettava paikka, taitaa olla vaan melkosen ylityöllistetty sälli tuo Laakkius tätä nykyä, että pitkään jonotukseen kannattaa varautua.
Foxbody turbo
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Ulkonäkö on tietysti katu-uskottavuutta lisäävä asia eli siis ei mitenkään paha. Ajattelin ,jos olis saanut spoolausta parannettua ja vähän lisää tehoa. Pakosarja on kuitenkin halvempi vaihtoehto kuin uusi turbo ja softa.
Täytyypä tutkia noita käppyröitä lisää .
Selkeänä haittana pakosarjan vaihdosta on lisääntynyt lämpö konehuoneessa. Näin kuulemma thermoteceista ja pinnotteista huolimatta.

Virittelyn järkevyydestä olen naapurin avensis-kuskin kanssa samaa mieltä. Mutta mulla onkin mopo karannut käsistä ja sen rehellisesti myönnän. Mutta on tosi tehokas auto ( ja tietoisuus siitä) tosi mukavaa/ hauskaa.
walderama
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 10:36

Viesti Kirjoittaja walderama »

AnttiR kirjoitti:Ajattelin ,jos olis saanut spoolausta parannettua ja vähän lisää tehoa. Pakosarja on kuitenkin halvempi vaihtoehto kuin uusi turbo ja softa.
Juuri näin.. Muutos ei ole tietenkään yhtä suuri, mutta joskus hetkellisesti riittävä :lol: .

Eikä sitä avensis kuskia kannata ainakaan kuunnella, muita neuvojia sitten harkinnan varaisesti :lol:
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

AnttiR kirjoitti: Mutta mulla onkin mopo karannut käsistä ja sen rehellisesti myönnän. Mutta on tosi tehokas auto ( ja tietoisuus siitä) tosi mukavaa/ hauskaa.
ihan mielenkiinnosta kysyn että kuinkas pahasti tuo mopo on karannut käsistä ja mikä on "tehokas" auto? pistä vaikka yv:llä jos et täällä halua huudella :wink:
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
suora6
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 14:53
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja suora6 »

Jos mopo jo keulii ,sekä tehot alkaa olla 400+ niin rautaa vaihtoon sehän on selvä!!
Mitenkäs toi laatikko puoli onkos lukkoa?
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
Vastaa Viestiin