Pompuissa ja kuormalla perä kolahtaa
Pompuissa ja kuormalla perä kolahtaa
Takana kolahtaa aina ajettaessa yli jonkun paksumman täristeraidan, katukiven tai isomman töyssyn. Kolahtelee useammin heti kun tulee kunnolla kuormaa kuten takapenkki täyteen tai reilusti painoa peräkonttiin.
Homma alkoi mielestäni tuon 3" rööristyksen jälkeen, mutta tänään kävin Torekissa tutkituttamassa asian (siellä asennettu) ja ei siellä ollut kuin yksi pultti joka otti runkoon, sekin edessä katin kohdalla. Sanoi että ääni voi siitä kuullostua kyllä taakse, mutta pultin lyhentämisellä ei ollut mitään vaikutusta. Ihan samalla tavalla kolahtelee.
Missä voisi olla vika Joku metalli siellä nyt haraa vastaan. Alusta on sen 40mm alempana ja vakioiskareilla (kesäksi uudet tolpat).
Homma alkoi mielestäni tuon 3" rööristyksen jälkeen, mutta tänään kävin Torekissa tutkituttamassa asian (siellä asennettu) ja ei siellä ollut kuin yksi pultti joka otti runkoon, sekin edessä katin kohdalla. Sanoi että ääni voi siitä kuullostua kyllä taakse, mutta pultin lyhentämisellä ei ollut mitään vaikutusta. Ihan samalla tavalla kolahtelee.
Missä voisi olla vika Joku metalli siellä nyt haraa vastaan. Alusta on sen 40mm alempana ja vakioiskareilla (kesäksi uudet tolpat).
Kaipa tässä täytyy käydä jossain vaiheessa perän alla lampun kanssa kattomassa. Toivottavasti ei oo noin, kyllä vähän petyn jos on. Tosin mullahan vakiolöysät iskarit josko päästävät perää niiaamaan liian alas jonkun kriittisen sentin että osuu. Heiluuhan tää auto mutkissa muutenkin ja jarrutuksissa ja kiihdytyksissä.
Itellä kolisi JT 3" asennuksen jälkeen lähes kokoajan möykyissä. Osui sivusuunnassa tukivarteen takana.. Pientä hienosäätöä kiinnikkeisiin, niin ei osunu enää. Kokeiles heilutella putkenpäästä joka suuntaan.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Auto ylös, putkea vähän takaapäin katsottuna oikealle, auto alas. Siten ettei enää kolise kun kädellä vispaat. Aika ahdas välihän siinä on.saapasi kirjoitti:Jep kyllä se sivuttaissuunnassa kiinni johonkin ottaa, tossa auton vahasin ja samalla heiluttelin, KIITOS HMA! En kuitenkaan lopuksi enää jaksanu ryömiä sinne alle, joten täytyy se vielä katsoa.
Ongelmaksi muodostuu esteettinen seikka (ainakin itselläni), eli valtaisa putkenpää ei olekaan enää keskellä helman aukkoa
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Oletko ajatellut leventää aukkoa oikealle? Helppohan sitä ois varmaan veitsellä vähän muotoilla. Mut ei tietty sais tulla kauheen urpon näkönenhma kirjoitti:Auto ylös, putkea vähän takaapäin katsottuna oikealle, auto alas. Siten ettei enää kolise kun kädellä vispaat. Aika ahdas välihän siinä on.saapasi kirjoitti:Jep kyllä se sivuttaissuunnassa kiinni johonkin ottaa, tossa auton vahasin ja samalla heiluttelin, KIITOS HMA! En kuitenkaan lopuksi enää jaksanu ryömiä sinne alle, joten täytyy se vielä katsoa.
Ongelmaksi muodostuu esteettinen seikka (ainakin itselläni), eli valtaisa putkenpää ei olekaan enää keskellä helman aukkoa
edit: niin tuli mieleen vielä et oisko mitään järkeä laittaa kumia siihen tukivarteen et ottas siihen pehmeemmin?
Sammahäär! Niinku jossain aikaisemmassa topiikissa jo puitiin... JT 3":n jälkeen alkoi kolina. Mutta mulla ei kuitenkaan älyttömän paha, ei häiritse. Putki tuli kyllä varkulla keskitettyä niin keskelle kaikkia akselinylitysaukkoja ku olla ja voi auton ollessa normi kuormassa. Silti pahoissa töyssyissä yrittää kolista, mutta kannatinkumien ränknäämisellä olen päässyt vaivasta eroon...kokeilin ja taas kokeilin eri kumeja ja löyty jotku varmaan Ladan tai Mazdan tms. kannattimet ja ei kolise enää...
Ratkasu mulla oli ennen kattia ja katin jälkeen seuraavalle pöntölle vaihtamalla timmimmät kumit. Ja edelleen ulostolo on keskellä helmaa, tosin edelleen pari senttii liian pitkä.
Ratkasu mulla oli ennen kattia ja katin jälkeen seuraavalle pöntölle vaihtamalla timmimmät kumit. Ja edelleen ulostolo on keskellä helmaa, tosin edelleen pari senttii liian pitkä.
Yamaha FZ1-N -08
Re: Pompuissa ja kuormalla perä kolahtaa
Omassa tonnarissani kallistuksen vakaaja kolahtelee takapönttöön raskaammalla kuormalla ajettaessa juuri töyssyissä. Asuntovaunua vetäessä huomasin sen eka kerran. Tarkistahan ite sama asia. Jälki kyllä pitäisi näkyä pöntössä, jos siihen joku kolahtelee.saapasi kirjoitti:Takana kolahtaa aina ajettaessa yli jonkun paksumman täristeraidan, katukiven tai isomman töyssyn. Kolahtelee useammin heti kun tulee kunnolla kuormaa kuten takapenkki täyteen tai reilusti painoa peräkonttiin.
Homma alkoi mielestäni tuon 3" rööristyksen jälkeen, mutta tänään kävin Torekissa tutkituttamassa asian (siellä asennettu) ja ei siellä ollut kuin yksi pultti joka otti runkoon, sekin edessä katin kohdalla. Sanoi että ääni voi siitä kuullostua kyllä taakse, mutta pultin lyhentämisellä ei ollut mitään vaikutusta. Ihan samalla tavalla kolahtelee.
Missä voisi olla vika :?: Joku metalli siellä nyt haraa vastaan. Alusta on sen 40mm alempana ja vakioiskareilla (kesäksi uudet tolpat).
-Rane-
Hyviä neuvoja taas!
Eikö olekaan sama missä asennossa putkisto on asennettu? Mulla se on laitettu auto ylhäällä. Pitäskö sanoo asentajalle et toi pitää korjaa maassa auton alla?api kirjoitti:Putki tuli kyllä varkulla keskitettyä niin keskelle kaikkia akselinylitysaukkoja ku olla ja voi auton ollessa normi kuormassa.
Juu en oo aatellu noita aeroja alkaa puukottaansaapasi kirjoitti: Oletko ajatellut leventää aukkoa oikealle? Helppohan sitä ois varmaan veitsellä vähän muotoilla. Mut ei tietty sais tulla kauheen urpon näkönen
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)