Ostamassa V6 tonnaria...!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Ostamassa V6 tonnaria...!

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Onko tuollainen V6 tonnari riskiostos...?
Itellä ei hirviästi ole kokemusta noista tonnareista kun olen ennemmin satku miehiä...

Mitä huonoja puolia kyseisessä menopelissä on...?
Käyttäjien kokemuksia kaivataan...?
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

Huonoja puolia voisi olla:

-tehottomuus, jos on tottunut turboon, eikä se vääntökään mikään älytönkään ole
-ei mikään bensapihi
-jakohihna
-enemmän liikkuvia osia

Hyvää:
-ääni, jos siitä tykkää :lol:
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Meazza
"Aero"
Viestit: 344
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 08:50
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Meazza »

Ääni on kyllä kaunis 8)
En osaa sen paremmin kehua, mutta oma ostos oli ainakin hinnoiteltu alle nelos-turbojen. Soppaa menee kymppi satasella, mutta eihän saabisti köyhä ole :roll:
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Mikäs tosta tehottoman tekee...?
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Jos rupee tuntumaan laiskalta, niin tosi vaikea&kallis virittää Vs. turbokone.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Riittää että omaan ahteriin tuntuu tarpeeksi nopealta... :D
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Ransu kirjoitti:Riittää että omaan ahteriin tuntuu tarpeeksi nopealta... :D
Totta, mutta oma tonttunikin ensimmäiset pari viikkoa tuntu niin ristuksen kireeltä :twisted: , mut sen jälkeen ihan pappamopolta :oops: ...Nälkä kasvaa syödessä :lol: Täytyy varmaan kesällä hommata vähä viriä 8)
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

No sen tarkoitus olisi olla ripeä käyttöauto...

Jos nälkää tulee sitä varten omistan pikkuisen fiilatun T16 satkun... :D
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Eipä siitä jakohihnastakaan kannata elämää suurempaa ongelmaa tehdä - kun sen vaihtaa ajallaan niin siinähän se. V6-Saabista ei ole kokemusta, mutta jakohihnallisia muunmerkkisiä autoja löytyy perheestä tälläkin hetkellä.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Mitäs noissa Tonnarin kutosissa on tehoja? Itse en keksi kutosesta muuta ikävää kuin sen jakoremmin, mutta toisaalta siihenhän on olemassa vaihtoväli ihan kilometrien mukaan, kun taas näissä rivikoneissa saattaa tulla "vaihto-ohjelma" jakopään ketjuille eteen vähän miten sattuu...
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

210 hv (155kW) / 6200 r/min
270 Nm /3300 r/min
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

No tottahan nyt kuutoskoneen etu on se, ettei siellä ole näitä tasapainohiluja murheenkryyninä.
2766
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 22:49
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja 2766 »

Vääntöä on vähemmän, mutta teho tulee tasaisemmin.. jos vähempi huipputeho riittää niin v6 mukavampi kuin turbo, tosin itse olen ajanut vain bemarin ja audin kutosilla.

täyspaineisessa tietyillä kierrosalueilla vaikeaa saada tasaisesti nousevaa tehoa - ja seuraavaksi repii talvikelillä renkaat irti tiestä.

luulenpa että turbo aiheuttaa vain kärsimättömyyttä ja viri-intoa. Kun itsellä oli 1,6 jetta, tehojen lisääminen ei tullut mieleen. Nyt 200 heppaa ei meinaa riittää.. ;)

Mikko L
CSE 23TA
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Joo kyll oli 1.6 riisseli Jetalla aikoinaan vähä eri ajella ku ny Aeroflotilla... sai se kilometrin suora olla jos ohitte aikoi. Mut en jettaa hauku, oli se meillä perheessä lähes kymmenen vuotta ja kilometerjäkin kertyi yli 300t eikä koskaan ongelmia. Pihi oli kuin mikä... ei vieny ku jotain 4l matka-ajossa.

Aero tontuissa on selvempi potku, kuin esim. 2.3T garret-föönillisissä. Ehkä viivettäkin hieman enemmän.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

rälläkkä kirjoitti:No tottahan nyt kuutoskoneen etu on se, ettei siellä ole näitä tasapainohiluja murheenkryyninä.
Eipä niitä tasapainohilujakaan tarvi kusi sukassa pelätä, jos vaan öljyt vaihdettu säännöllisesti (miel. 10tkm välein)..

Täällä foorumilla vaan on onnistuneesti säikytelty kaikki vainoharhaisuuden asteelle.. Onkohan monella jo hanskalokerossa stetoskooppi, jolla kerran viikossa kuunnellaan jakopään rahinat?

Väittäisin, että yhtä suuri murheen kryyni kuin tuo kutoskoneen jakoremmi. Huoltamatta hajoaa, huoltamalla pysyy kone ehjänä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Vastaa Viestiin