B202 kansista/ kansiremontista...?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

B202 kansista/ kansiremontista...?

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Yritinkin pariin otteeseen kysellä jo tuolla projektit-osiossa, yritetäänpäs täälläkin.

Eli tarkoitus olisi vaihtaa kansi tuohon sigun satkuun, nurkissa lojuisi yksi ehjä vaparin kansi. B202 turbon ja vaparin kansien pitäisi ilmeisesti olla samanlaisia? Nokat oletettavasti erilaiset? Venttiilit samat? Molemmat kannet vm~87 tonnarista, vanhemmissa satkuissa erilaiset?

Helpointa olisi jos saisin tuon vaparin kannen koneistettua (/tarkistettua) valmiiksi, joten auton ei tarvitsisi seisoa kannen koneistamisen ajan. Samalla voisi yrittää tehdä jotain noille raplattaville painimille, purkaminen/puhdistus mikäli onnistuu. Muutoinkin etsiä "parhaat" painimet noista kansista.
Viimeksi muokannut lordofgreed, To Joulu 14, 2006 21:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

samaa kamaa pitäisi olla... varmista nyt vielä osanumeroista...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Sisältääkös esim. tuo Motonetin yläpuolen tiivistesarja kaikki kannen vaihdossa tarvittavat tiivisteet? Mitään muita tiivisteitä/kilkkeitä jotka kuitenkin muuten unohdan hommata?
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

lordofgreed kirjoitti:Sisältääkös esim. tuo Motonetin yläpuolen tiivistesarja kaikki kannen vaihdossa tarvittavat tiivisteet? Mitään muita tiivisteitä/kilkkeitä jotka kuitenkin muuten unohdan hommata?
Periaatteessa sisältää. Joissain sarjoissa tulee lisäksi nokkapukkien voiteluputkien t- ja l-kappaleet tiivisteineen. Kannattaa kysästä sellainen sarja, missä on Elringin pahvi. Venakoppaan kannattaa laittaa tiivisteen lisäksi esim. Bilteman kuumakestosilikonia, ainakin nurkkiin.
Foxbody turbo
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

se tulee noissa vanhempien sarjoissa ne nokkapukkien voitelu systeemit...
hyvin on ainakin minulla viritys käytössä kestänyt motonetin paffi, ei ollut elring...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Mitä kautta voitelu tulee niissä malleissa missä ei ole niitä öljyputkia? Työn alla kummatkin kannet niin vähän selventäisi asiaa. Muista sit avata ja puhdistaa ne venttiilinnostimet samalla ku teet remppaa.
Saab 9-5 2,0t -1999
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

voitelu tulee nokkaakselin kiinni pitävien pulttien kautta. ja ne tulee asentaa samalle puolelle ku purettaessa oli.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Re: B202 kansista/ kansiremontista...?

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Nostetaanpas vanhaa aihetta ylös. Kun tuli repästyä tuo kansi auki tuosta vanhemmasta tonnarista ja nyt tarve uudelle kannelle kun kakkos ja kolmos pytyn palotiloissa halkeama joista lyö paineet nestetilaan. Jos laitan vanhemman kannen niin pystyykö käyttämään uudemman mallin voitelevia pukkeja vai onko laitettava putkilla miten kannessa on ollutkin alkuperäisesti? Vai onko voitelukanavat samalla tavalla kummassakin kansityypissä? Mistä vuosimallista alkaen poistunut putket kannesta?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: B202 kansista/ kansiremontista...?

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Itellä ois kanssa tarkoitus alottaa huomenissa kansipaffin vaihto,mitäs tuossa toimenpiteessä olis hyvä ottaa huomioon? Auto on B234E koneella oleva tonnari
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Re: B202 kansista/ kansiremontista...?

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

mikäs kansipahvibuumi nyt on menossa? Tuntuu, että yhdellä jos toisellakin on samat ropailut menossa.. :roll: 8)
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: B202 kansista/ kansiremontista...?

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

saba2,1 kirjoitti:mikäs kansipahvibuumi nyt on menossa? Tuntuu, että yhdellä jos toisellakin on samat ropailut menossa.. :roll: 8)
No niin tuntuu olevan oikein vaihtosuma päällänsä, myös off topicin puolella. Ihan tulee jo sellainen tunne et niitä vaihdetaan jo ihan huvikseen :lol: Kannattaakohan tässä kuitenkaan hirveesti naureskella, ettei ole kohta omakin kansi pöydällä :mrgreen:
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: B202 kansista/ kansiremontista...?

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Tasapaino akseli kirjoitti:Nostetaanpas vanhaa aihetta ylös. Kun tuli repästyä tuo kansi auki tuosta vanhemmasta tonnarista ja nyt tarve uudelle kannelle kun kakkos ja kolmos pytyn palotiloissa halkeama joista lyö paineet nestetilaan. Jos laitan vanhemman kannen niin pystyykö käyttämään uudemman mallin voitelevia pukkeja vai onko laitettava putkilla miten kannessa on ollutkin alkuperäisesti? Vai onko voitelukanavat samalla tavalla kummassakin kansityypissä? Mistä vuosimallista alkaen poistunut putket kannesta?

kyllä se ne putket vaatii jos alunperin putkellinen on.. kannattaa myös tarkistaa oliko vena koppa samanlainen noissa kun se painaa niitä putkia ja pitää paikalla...
ja kannattaa pidellä aika varoen niitä putkia, niitä kun ei hanki oikeen enää mistään saada...
putket on poistuneet muistaakseni aika alussa jo, olisiko -86 vielä putkilla?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: B202 kansista/ kansiremontista...?

Viesti Kirjoittaja jus »

Nokkapukkien erilliset öljyputket jäi pois kesken vuoden -88.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=446587
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Re: B202 kansista/ kansiremontista...?

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Löytyi onneksi helposti vastaavanlainen ja vielä kunnostettu kansi kuin oli alkuperäinenkin joten ei tullut ongelmia ja säästi koneistamokäynnin hinnan. Samasta paikasta mistä hain kannen oli myös vanhempaa putkellista kantta. Kyseisestä kannesta tais puuttua ainakin turbon vesiputken reikä.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
limonaati2
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Loka 17, 2007 19:24

Re: B202 kansista/ kansiremontista...?

Viesti Kirjoittaja limonaati2 »

Lisää kansiremontteja tiedossa. Kysymys kuuluu käykö v -91 2,3 T koneeseen v -88 2.0 t:n kansi? Ilmeisesti venttiili palanut. Kysyy epätietoinen.
Vastaa Viestiin