Elikäs sellaiset mitat olis tarpeen tietää kuin ilmanputsarin kotelon pään halkaisija ja turbon pään halkaisija tai putken sisämitat noista päistä.
Tarkoitus olis Joululoman aikaan projektoida uusi turbon imuputki joululoman aikaan.
Tajunnan laajentuman myötä selvis miten saan toteutettua kyseisen putken kohtuu edulliseen hintaan,mutta kertoilen siitä myöhemmin sitten kun huomaan et toteutus onnistui eikä tullut sutta tuotteesta.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Ilmaputsarin päässä kotelon putken halkaisija on jotakuinkin 71mm, turbon päästä ei ole mittaa, mutta eiköhän se jossain vaiheessa järjesty, kun pyörähdän romiksella(ellei joku ehdi ennen minua kertomaan). Pikkusen hankalaa tuo imupuolen rakentelu, etenkin jos haluaa säilyttää orkkisväliputken. Helpointa tehdä koko matka isoa rööriä ja sitten sopivalla supisteella turbolle, minä yritän pikkusen vaikeemman kautta .
Hi-flexin hyte putkea olis pätkä josta aattelin tehdä sopivin porauksin ja holkein.. pitäis aavistuksen ohuempaa saada putki.. nyt 3.5"halkaisija sisältä..
Edit:eikös kellään sattuisi olemaan T25:sta hyllyssä josta sais mitattua tuon sen ahtimen imupuolen ulkohalkaisijan?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
mikkoimp kirjoitti:niin myös muistelisin että on 2,5" ja ilman putsarin lähtö 3".
Se putsarin lähtö on just sen kriittisen verran kaukana tuosta 3", että itkettää. Mitta on siis sen n.71mm ja 76mm siitä ei saa tekemälläkään, ellei sitten lämmitä ja venytä sitä sopimaan 76mm. Tämän jälkeen paluu entiseen on evätty.
Juuri niin muistan nopeasti mitanneeni joskus, siis ahdin n. 60mm ja putsarin pää n. 70mm (tarkemmin kait sen 71mm). Muistihan on rajallinen tässä päässä, mutta näin se taisi olla...
puruimuri letku sentään pienenee hyvin tuosta 75mm-->71mm. siihen väliin pätkä 75mm uponalia johon bypass ja huohotus, siitä supistus 3"->2,5"... ja hieno on