saab 9000 cs 92?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
yonaz
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Maalis 21, 2004 23:10

saab 9000 cs 92?

Viesti Kirjoittaja yonaz »

Moi,
9000 cs vapaastihengittävä sattui kiikariin ja vaikutti nopealla tsekkauksella ihan hyvältä ja siistiltä. Nyt kuitenkin olisi kiva kuulla kommentteja kokemuksista tämän auton ylläpidosta. Kilsoja tuolla yksilöllä oli takana jo 270tkm, mutta taas toisaalta huoltokirja oli esimerkillsen säännöllinen aina noihin kilsoihin asti.

Onko odotettavissa jotain sellaisia ongelmia, jotka eivät anna itsestään vihiä autoa nopeasti tarkastettaessa? Muita ajatuksia?

Onko kallis pitää?

Sen tiedän, että ajoltaan aivan kohtuullinen auto ja kohtuu hiljainen jne.

Kiitän kaikista vastauksista!
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

9000 Cs...

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

... on kaikin puolin luotettava ja tilava peli. Onko kone 2.0 vai 2.3 ltr:n ? Automaatti vai manuaali?

Automaatille elin ehto on säännöllinen öljyjen ja suodattimen vaihto. Manuaalissa voi noilla kilometreillä olla remppa edessä, jos ei tehty vielä mitään. Tosin ahtamattomalla koneella laatikkokin lienee pitkäikäisempi.

Cs:t olivat jo aikojen alusta melko hyvin sinkittyjä, joten ruosteongelmia tuskin on.

Kannattaa kuulostella ja kysyä tasapainoakselin ketjusta, se voi joissain malleissa olla ongelma.

Ostatko liikkeestä vai yksityiseltä? Muista, että autokauppias joutuu antamaan ½ vuoden takuun myymälleen autolle, yksityinen ei!
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
yonaz
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Maalis 21, 2004 23:10

Viesti Kirjoittaja yonaz »

Kiitos vastauksesta,

Auto on 2 litrainen vapaastihönkivä manuaaliboksilla. Myyjä on liike.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Tasapainoakselin...

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

...ketju ongelmaa ei vielä muistaakseni ole tuon ikäisessä tonnarissa, kuin 2.3 ltr:n koneissa. Ketju tuli 2.0 ltr:n koneisiin myöhemmin, oliko -93...94 ja oli jo alusta alkaen parempi kuin noissa 2.3 ltr:n koneissa.

Auto ei ole mikään varsinainen raketti tolla koneella, mutta normaaliajossa sillä pärjää tosi hyvin. Koneessa oli kait 130-136 heppaa (viisaat korjatkoon) ja vääntöä joku 170 Nm.

Kone on kyllä kestävä, niillä ajelee helposti 350 - 400 tkm:ä ilman suurempia remontteja. Käy koeajolla, jollet jo kerennyt ja liity hetimmiten tähän Suomen Saab Clubiin!
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Doba
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 12:52
Paikkakunta: Kaustinen

Viesti Kirjoittaja Doba »

Itekki ostin tuossa vähän aikaa sitten -91 CS 2 litran vaparilla, ajettu 320 tkm eikä mitään ihmeempiä oo ollu. Ilmastoinnin hiilet täytyy vaihtaa ja jarrupalat oli kulunnu, normaalia huoltoa. Ruostetta ei pelleissä juurikaan ole, vähän jossain kulmissa. Kone käy kuin kello eikä vaihteistosta kuulu ihmeempiä ääniä, en tosin tiedä onko sille jotain huoltoa tehty.

Tähän asti onnistunut ostos, ja hintakaan ei ollu paha.
9000 CS 2.0i -91
yonaz
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Maalis 21, 2004 23:10

Viesti Kirjoittaja yonaz »

Uteliaisuudesta, paljonko maksoit? Auto, joka minulla on kiikarissa on pyynniltään 7990, joka on kait aikalailla yläkantiin, mutta olen vaihtamassa halvempaan, nykyinen autoni on 93- Audi 100 2.6 Avant. Tuo V6 on aika kova hörppäämään bensaa... Muuten kiva auto, mutta Saabissa on joku, joka jostain syystä viehättää.
Doba
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 12:52
Paikkakunta: Kaustinen

Viesti Kirjoittaja Doba »

Liikkeessä pyyntö oli 5900 €, ostohinta 3959 € :)

Edelliselle omistajalle soittaessa sanoi että oli saanut tuon 4000 vaihtaessaan uudempaan.

Ja kaupan päälle öljyt ja pakoputki.
9000 CS 2.0i -91
Vastaa Viestiin