9000 2.3 t vs. 900 2.0 t

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

9000 2.3 t vs. 900 2.0 t

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Kokeiltiin hieman autoja kaverini kanssa viikonloppuna... eli mulla oli 9000 cs 2.3t -93 ja kaverilla oli 900 s 2.0t -96. Eroo oli kuin yöllä ja päivällä, mun tonnari lähti aivan eri malliin liikkeelle kuin 900. Vaikka hevosi on vain 15 enemmän. Luulin että 900 pesisi mun kärryn kun se on aikas paljon kevyempikin, mut ei todellakaan. Onko kukaan kokeillu vastaavaa koeajoa? Epäilys meillä heräsi että mun saksasta tuotu vihree helmi olis jossain keski-euroopan aikoina lastutettu, kun kolmosellakin painaa kaasu niin sutimalla lähtee matalistakin kierroksista.

Nyt sitten haluisinkin tietää todelliset hepat mun myllystä, että onkohan tampereen seudulla dynometriä missä päin/vai ollenkaan? Ja missä hinnoissa moinen mahtaanee liikkua?

Niin ja näkeekö maallikko mistään onko autoon boxia vaihdettu menevämpään malliin?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Munkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2004 13:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Munkka »

Onko sinulla saletisti 2.3t vai voisiko olla 2.3T?
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Yleensä siinä boksin kyljessä on jokin merkintä siitä kenen tekele sen sisällä oleva softa on.

Jos kyseessä on Saabin oma boxi niin juttu selvinnee osan numeron perusteella. Taitaa tosin olla niin että 2.3:iin ei ole tehtaalta ollut kuin 220 hp lastuja tarjolla ja olikohan niitäkään enää -93 vuosimalliin.

Suorituskyky eroon vaikuttaa enemmän tässä tapauksessa ero väännössä kuin tehossa:

2.3T - 323 Nm @ 1800 rpm ja 200 hp @ 5500 rpm
2.0T - 263 Nm @ 2100 rpm ja 185 hp @ 5500 rpm

Tuossa on eroa suunnilleen se mitä litrasen pikkuauton huippuvääntö on :D

2.3t ei kait ollut -93 vielä tuotannossa, elikkäs täyspaineinen varmaan on kyseessä.

-J-
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jussi kirjoitti: 2.3t ei kait ollut -93 vielä tuotannossa, elikkäs täyspaineinen varmaan on kyseessä.

-J-
Ensimmäinen "ekoturbo" eli 170hv matalapaine 2.3 turbo on vuosimallia 1994, auto saattaa olla kuitenkin rekisteröity vuoden 1993 puolella :!:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Siis autoni on täyspaine turbolla. Niin, tosiaan 9000 tuli linjalta pihalle myös 220 heppasena jossain vaiheessa...sekin fakta selviää boxist?

Onko niitä dynometrei tampereen lähellä edes?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

V.J.S kirjoitti:
Jussi kirjoitti: 2.3t ei kait ollut -93 vielä tuotannossa, elikkäs täyspaineinen varmaan on kyseessä.

-J-
Ensimmäinen "ekoturbo" eli 170hv matalapaine 2.3 turbo on vuosimallia 1994, auto saattaa olla kuitenkin rekisteröity vuoden 1993 puolella :!:
Vuosimallissa 1993 esiintyi kaksilitrainen matalapaineturbo ensimmäisen kerran ja silloin vielä satkusta tutulla tyyppimerkinnällä 2,0S! Tämä malli jäi jostain syystä välillä pois ja tavallaan 2,3i korvasi sen mallistossa vuoteen 1995 saakka. Vuosina 1996-98 oli "nykyisen" mukainen 2,0t taas sitten jo tarjolla. Sen sijaan 2,3-litraisena matalapaine tuli kai vasta 1994, kuten tuossa jo mainittiinkin.
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Saas nähdä tasoittuuko puntit huomisen Joutsenon reissun jälkeen...?
Jos ei, niin ajan sua päin!
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Ei mun saabissa ole turhaan yhtä nollaan enemmän kuin sulla....
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

No, se nollahan on myös sun ja mun painossa erottava tekijä. Heh heh.
Menispä huomenna hommat putkeen ja tehoo tulis niin että tuntuu!
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Ja kuin myös meidän penkki tuloksissa...
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Noh, noh. Eiköhän se oo parempi teho-painosuhde mulla ja kohta myös mun ng:llä, että revi siitä.

P.S. Pitäiskö jo lopetella, että ei tu mua nenään huomisen reissulla.
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Mennäänpä takaisin otsikon teksteihin.

Tuli käytyä joutsenossa ja AMW:n dynossa. Vakioteho 151.7 kw ja steg 1:sen asennuksen jälkeen Ng:stä löytyi tehoa 171,4 kw.

Nyt rupes Sabo tonnaris jäämään!
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Nooo... Onhan sen pikkuisen jollain pädettävä, kun ei karvalakkimallilla muuten juhlita.

Ei kait... hienostihan se nyt vetää, ilman boxia se olikin mopo.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Vastaa Viestiin