9000 2.3 t vs. 900 2.0 t
9000 2.3 t vs. 900 2.0 t
Kokeiltiin hieman autoja kaverini kanssa viikonloppuna... eli mulla oli 9000 cs 2.3t -93 ja kaverilla oli 900 s 2.0t -96. Eroo oli kuin yöllä ja päivällä, mun tonnari lähti aivan eri malliin liikkeelle kuin 900. Vaikka hevosi on vain 15 enemmän. Luulin että 900 pesisi mun kärryn kun se on aikas paljon kevyempikin, mut ei todellakaan. Onko kukaan kokeillu vastaavaa koeajoa? Epäilys meillä heräsi että mun saksasta tuotu vihree helmi olis jossain keski-euroopan aikoina lastutettu, kun kolmosellakin painaa kaasu niin sutimalla lähtee matalistakin kierroksista.
Nyt sitten haluisinkin tietää todelliset hepat mun myllystä, että onkohan tampereen seudulla dynometriä missä päin/vai ollenkaan? Ja missä hinnoissa moinen mahtaanee liikkua?
Niin ja näkeekö maallikko mistään onko autoon boxia vaihdettu menevämpään malliin?
Nyt sitten haluisinkin tietää todelliset hepat mun myllystä, että onkohan tampereen seudulla dynometriä missä päin/vai ollenkaan? Ja missä hinnoissa moinen mahtaanee liikkua?
Niin ja näkeekö maallikko mistään onko autoon boxia vaihdettu menevämpään malliin?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Yleensä siinä boksin kyljessä on jokin merkintä siitä kenen tekele sen sisällä oleva softa on.
Jos kyseessä on Saabin oma boxi niin juttu selvinnee osan numeron perusteella. Taitaa tosin olla niin että 2.3:iin ei ole tehtaalta ollut kuin 220 hp lastuja tarjolla ja olikohan niitäkään enää -93 vuosimalliin.
Suorituskyky eroon vaikuttaa enemmän tässä tapauksessa ero väännössä kuin tehossa:
2.3T - 323 Nm @ 1800 rpm ja 200 hp @ 5500 rpm
2.0T - 263 Nm @ 2100 rpm ja 185 hp @ 5500 rpm
Tuossa on eroa suunnilleen se mitä litrasen pikkuauton huippuvääntö on
2.3t ei kait ollut -93 vielä tuotannossa, elikkäs täyspaineinen varmaan on kyseessä.
-J-
Jos kyseessä on Saabin oma boxi niin juttu selvinnee osan numeron perusteella. Taitaa tosin olla niin että 2.3:iin ei ole tehtaalta ollut kuin 220 hp lastuja tarjolla ja olikohan niitäkään enää -93 vuosimalliin.
Suorituskyky eroon vaikuttaa enemmän tässä tapauksessa ero väännössä kuin tehossa:
2.3T - 323 Nm @ 1800 rpm ja 200 hp @ 5500 rpm
2.0T - 263 Nm @ 2100 rpm ja 185 hp @ 5500 rpm
Tuossa on eroa suunnilleen se mitä litrasen pikkuauton huippuvääntö on

2.3t ei kait ollut -93 vielä tuotannossa, elikkäs täyspaineinen varmaan on kyseessä.
-J-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Ensimmäinen "ekoturbo" eli 170hv matalapaine 2.3 turbo on vuosimallia 1994, auto saattaa olla kuitenkin rekisteröity vuoden 1993 puolellaJussi kirjoitti: 2.3t ei kait ollut -93 vielä tuotannossa, elikkäs täyspaineinen varmaan on kyseessä.
-J-

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vuosimallissa 1993 esiintyi kaksilitrainen matalapaineturbo ensimmäisen kerran ja silloin vielä satkusta tutulla tyyppimerkinnällä 2,0S! Tämä malli jäi jostain syystä välillä pois ja tavallaan 2,3i korvasi sen mallistossa vuoteen 1995 saakka. Vuosina 1996-98 oli "nykyisen" mukainen 2,0t taas sitten jo tarjolla. Sen sijaan 2,3-litraisena matalapaine tuli kai vasta 1994, kuten tuossa jo mainittiinkin.V.J.S kirjoitti:Ensimmäinen "ekoturbo" eli 170hv matalapaine 2.3 turbo on vuosimallia 1994, auto saattaa olla kuitenkin rekisteröity vuoden 1993 puolellaJussi kirjoitti: 2.3t ei kait ollut -93 vielä tuotannossa, elikkäs täyspaineinen varmaan on kyseessä.
-J-