9000 ahtopainemittari
9000 ahtopainemittari
Elikkäs lyhykäisyydessään :
Ostin tuollaisen täyspaine 2.3T 9000, mutta ahtopainemittari ei sano yhtikäsmitään (mittaristossa siis).
Mihinhän kohti konehuoneessa tuon mittarin toinen pää pitäisi viedä?
Ilmeisesti jonneki kaasuläpän jälkeen lähtöihin, mutta mistähän kohti rintapellistä tulee läpi, että osaisi hakea oikeaa letkua?
Entä voikos tuollainen mittari vain "kyykähtää", eli voiko mittarin päässä olla mekaanista vikaa? Mittarin viisari tapittaa suoraan ylöspäin, eli ei näytä yli- eikä alipainetta.
Ostin tuollaisen täyspaine 2.3T 9000, mutta ahtopainemittari ei sano yhtikäsmitään (mittaristossa siis).
Mihinhän kohti konehuoneessa tuon mittarin toinen pää pitäisi viedä?
Ilmeisesti jonneki kaasuläpän jälkeen lähtöihin, mutta mistähän kohti rintapellistä tulee läpi, että osaisi hakea oikeaa letkua?
Entä voikos tuollainen mittari vain "kyykähtää", eli voiko mittarin päässä olla mekaanista vikaa? Mittarin viisari tapittaa suoraan ylöspäin, eli ei näytä yli- eikä alipainetta.
Mahtaako olla yhtenäinen letku mittaristolta asti?Jani O kirjoitti:Veikkaisin, että letku on irti/risa. Tahtoo olla vanhemmiten tosi hauraita ne letkut, jos ei ole koskaan uusittu. Letku tulee mittaristolta konehuoneeseen kaasuläpän alapuolella olevasta läpiviennistä.
Vaihtoa ajatellen vain mietin, että pitääkö koko mittaristo napata irti, vai saako osan letkusta vaihdettua konehuoneen puolelta?
Suurimman osan letkua saa vaihdettua konehuoneen puolelta. Olikohan vielä niin, että itse kojelaudan sisälle tulee jakoliittimen kautta, eli konehuoneesta akvaarioon on yhtä Y-haaraa lukuun ottamatta yhtenäistä letkua. Sitten 15cm ennen mittaristoa on läpivienti, jossa on muoviputkenpätkät, joihin letkut kiinnittyvät molemmilta puolin.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Kävin tuota mittariston letkua etsiskelemässä konehuoneen puolelta, mutta en sitä kyllä sieltä löytänyt. Otinkin sitten kuvan tuolta konehuoneesta, jossa luulisin sen olevan :

Mahtaako letku kenties kulkea tuon suuremman "haitariputken" sisällä, joka näkyy kuvassa juuri kaasuvaijerin kohdalla?
Kaikki muut rintapellistä tulevat letkut olivat kaasuvaijeri, kytkinvaijeri ja muutamia sähköhilppeitä, jotka siis löysin.
Apukuskin puolelta tolpan edestä juuri ennen tuulilasia löytyy myös 1 kpl letkua, mutta se menee toisesta päästä autoon sisälle ilmastoinnin putkien alla, ja toisesta päästä taittuu konehuoneeseen ja siitä apukuskin lokasuojaan, joten tuskinpä se tuokaan on?

Mahtaako letku kenties kulkea tuon suuremman "haitariputken" sisällä, joka näkyy kuvassa juuri kaasuvaijerin kohdalla?
Kaikki muut rintapellistä tulevat letkut olivat kaasuvaijeri, kytkinvaijeri ja muutamia sähköhilppeitä, jotka siis löysin.
Apukuskin puolelta tolpan edestä juuri ennen tuulilasia löytyy myös 1 kpl letkua, mutta se menee toisesta päästä autoon sisälle ilmastoinnin putkien alla, ja toisesta päästä taittuu konehuoneeseen ja siitä apukuskin lokasuojaan, joten tuskinpä se tuokaan on?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Helpoiten löydät kun lähet bybassilta seuraamaan letkua. Bassihan on se mötikkä joka kiinnitetty siihen ahtoputken etureunaan het syylärin taakke. Läpivienti akvaarioon on samassa kohtaa siinä läppäkotelon alla kuin jähytysnesteen meno/tulo-letkut lohkosta-lämppärinkennolle.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Tuossa kun ei taida bybassia olla laisinkaan, kun dumppi on ruuvattu tuohon ahtoputken kylkeen?Ahtopaine kirjoitti:Helpoiten löydät kun lähet bybassilta seuraamaan letkua. Bassihan on se mötikkä joka kiinnitetty siihen ahtoputken etureunaan het syylärin taakke. Läpivienti akvaarioon on samassa kohtaa siinä läppäkotelon alla kuin jähytysnesteen meno/tulo-letkut lohkosta-lämppärinkennolle.
Mutta tosiaan, kyllä siellä vesiletkujen seassa pienempi letku / johto meni, olin vain katsovinani että sähköihin meni, mutta oiskose sitten se. Tarkistellaan lisää, kiitos!
Edestä katsottuna öljyntäyttökorkin vasemmalla puolella on 2 kpl alipaineletkujen lähtöjä. Toinen lähdöistä pitäisi olla tulpattu kumihatulla ja toisesta lähtee By-passille ja ahtomittarille yhteinen letku, joka haarautuu jossain ahtoputken viimeisen kumimutkan alla kabiiniin ahtomittarille ja ahtoputkeen by-passille/dumpille.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Dumpille pitäisi myös tulla alipaineletku. Kaikki tiedossani olevat dumpit tai by-passit ovat alipainetoimisia, vaikkakin sisällä on jousikuormitteinen mäntä.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Siel on sitten T_haarainen liitin josta mormaalisti haarautuu By-bassille/ahtopaine mittarille. Itsellä oli sieltä thaaran juuresta letku poikki.. kurkistapas lampun kans etukautta tuonne paineputken alle pitäis näkyä haaroitin heleposti jos ei kuutiota sontaa oo kerätty vaihelaatikon päälle.. 

#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Kyllähänse tosiaan sieltä löytyi tarkemmin tutkittuna. Lähtee siis mittaristolle siitä kennon letkujen kanssa samassa rytäkässä, ja toinen pää menee y-haaraan joka menee dumpille ja toinen pää sinne imusarjaan.
Käsin kopeloimalla letku tuntui ehjältä, mutta enpä sitä vielä pois ottanut.
Myös tuo dumpin toiminta on hieman hakusessa. Tai ainakin omasta mielestä ei päästä paineita ulos niinkuin pitäisi, joten viittaako tuo mahdollisesti vuotoon tuossa letkunpuolella?
Käsin kopeloimalla letku tuntui ehjältä, mutta enpä sitä vielä pois ottanut.
Myös tuo dumpin toiminta on hieman hakusessa. Tai ainakin omasta mielestä ei päästä paineita ulos niinkuin pitäisi, joten viittaako tuo mahdollisesti vuotoon tuossa letkunpuolella?