öljyt mustana

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

öljyt mustana

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

mistä johtuu että öljyt mustuu vaihdon jälkeen melkein heti. mistä valskaa . :x
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Kone todella likainen sisältä, tai sitten pakokaasu liukenee öljyyn (epätodennäköistä, eiköhän siinä huohotus pelaa).
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Tee pari nopeata öljynvaihtoa ja tutki sitten tilannetta. :idea:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

jos ei öljyn jäähdytintä tyhjennä niin sinne jää vanhaa öljyä..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

hyvää joulua "tontut" ja onnellista uutta vuotta 2007 tv. ruttusen väki :D
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Mimmi kirjoitti:Ei välttämättä mistään, nykyiset öljyt ovat peseviä, josta syystä ne imevät moottorissa olevan epäpuhtauden itseensä ja tummuvat.

Näin maallikkona tuntuu em. seikan takia omituiselta nää nykyiset pitkät oljynvaihtovälisuositukset. En yhtään epäile nykyoljyjen voitelukykyä esim 30 000 km ajan ,vaan tota oljyn likaantumsta.Värin tummuminen johtuu palojätteistä. Palojätteet sisältävät taasen hiovia partikkeleita.
Tämän takia ainakin itse vaihdan 7500 km välein öljyt. Öljynä oon käyttänyt Mobil 1 - öljyä.

Tiedän muutaman asentajan katsovan öljyn väristä sopivan vaihtohetken ( 5000-6000 km ) .Öljyä vaihdettaessa pesevät koneen sisäpuolelta puhtaalla öljylllä , ts uutta öljyä niinkauan ylhäältä koneeseen kunnes pohjapropun reijästä valuu kirkas öljy ulos , sen jälkeen proppu kiinni ja öljyt koneeseen.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Aivan. Kyl oon ittekki tullu siihen tulokseen, että öljyt on vaihdettava 5000-7000km välein. Auttamattomasti öljy huononee ja nopeasti. Longlife.. :lol:
VW transporter 2.5tdi vm.99
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Kyllä se siltä näyttää, että vaikka käyttää täyssynteettisiä, niin n. siinä 7tkm:n kohdilla alkaa öljyä pikkuhiljaa viemään. Noille main asti ei vaju yhtään... tarkoittanee sitä, että öölin ominaisuudet alkavat olemaan tuossa vaiheessa ratkaisevasti heikentyneet. Tuossa viimeaikoina olen vaihtanut 7-8tonnin paikkeilla.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Täytyypä sanoa ettei itsellä mennyt öljyä viimeisimmäll' öljynvaihtovälillä sen vertaa että olis tikusta huomannut.. km tuli 13tkm ennen kuin vaihdoin. Kyseessä oli tosin lähes täysin matka ajoa. Väri kyllä oli jo melkoisen mustaa. Öljynä käytin mobilin 1 0W-40 nyt vaihdoin ihan kokeilun vuoksi edullisemmat 5W-40 täyssynteettiset mobilit kun on saatavana sellaistakin suht edulliseen hintaan. Katsotaan mitä sillä tapahtuu.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Saattaa nuot kalliimmat öljylaadut ehkä kestääkin pidempään koneessa... ei kai sitä öljyn mustaa väriä tartte hirviästi pelätä. Meinaan, että jos ootta joskus kattoneet nokivasarapatojen öljyjä, niin ovat hetkessä sysimustat.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Ittee ainakin enemmän hirvittäs jos ne öljyt ei vaihtais väriä.. :lol: Vois olla karstaa sitten aika paljon muualla.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
haapta-6
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 18:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja haapta-6 »

Vaihdoithan suodattimen kanssa. 500 tkm on vasta raja kun alkaa mustua.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Ahtopaine kirjoitti:Saattaa nuot kalliimmat öljylaadut ehkä kestääkin pidempään koneessa... ei kai sitä öljyn mustaa väriä tartte hirviästi pelätä. Meinaan, että jos ootta joskus kattoneet nokivasarapatojen öljyjä, niin ovat hetkessä sysimustat.
Ei toki, mutta sitä voitelukyvyn heikkenemistä pitää pelätä.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Vastaa Viestiin