Motonetin vesipumppu

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Oltsa
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 14:40
Paikkakunta: Kotka

Motonetin vesipumppu

Viesti Kirjoittaja Oltsa »

Olis taas aika vaihtaa vesipumppu tonnariin ja kysyisinkin kumpi kannattaa laittaa alkuperäinen vai motonet. Onko muita eroja kuin hinta?
NG 9-5 -11 2,8t V6 XWD & OG 9-5 Aero -07
MikKap83
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 17:06
Paikkakunta: Ylämaa

Viesti Kirjoittaja MikKap83 »

Itse päädyin tarvike vesipumppuun.. En tosin motonetin pumppuun vaan AD-liikkeen pumpuun se oli uusi ei tehdaskorjattu. Hintaa oli muistaakseni huimat 35€ . Nyt pyörinyt n.40 000 km ilman ongelmia. Pumppun merkkiä en nyt muista.
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Minä vaihdoin juuri -96 tonttuun vesipumpun. Ostin paikallisesta varaosaputkasta jonkun italialaisen tarvikkeen. Maksoi joku 60e, joten toi 35e taitaa olla b202 moottoriin kun taas kysyjällä on b234, johon on erilainen pumppu.

Kannattaa olla tarkkana että saa oikean pumpun, sillä ainakin koivusen luettelo tarjosi b204:seen b202 pumppua, minkä onneksi huomasin ennenkuin pääsin aloittamaan vaihtoprojektia.

ei ainakaan vielä ole mitään isompia ongelmia ollut tuon tarvikepumpun kanssa. Vaihtotyöhän oli aika hanurista, mutta kyllä sen sinne vaihtoi kun rauhaksiin teki.

edit: jäi mainitsematta että kannattaa vaihtaa ne lohkon ja pumpun välissä olevan putkenpätkän o-renkaat samalla. Maksavat yhteensä länsiauton tiskiltä 5e. Sen verran ikävä homma tuo vaihtotyö on, ettei kannata säästää 5euroa ja huomata että vanhat o-renkaat vuotavat.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
MikKap83
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 17:06
Paikkakunta: Ylämaa

Viesti Kirjoittaja MikKap83 »

Tosiaan tuo 35e oli B202:sen pumppu.. enpä taas lukenut niin tarkkaan.. Eikä se vaihto tosiaan ollu kaikista mukavin homma edes tuohon. Pitkää pinnaa ja paljon tupakkaa..
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
Pykälä
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Tammi 10, 2006 14:15
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Pykälä »

tuomas kirjoitti:Minä vaihdoin juuri -96 tonttuun vesipumpun. Ostin paikallisesta varaosaputkasta jonkun italialaisen tarvikkeen. Maksoi joku 60e, joten toi 35e taitaa olla b202 moottoriin kun taas kysyjällä on b234, johon on erilainen pumppu.
-tuomas-
Kauanko kesti pumppu -96 tonnarissa? Oma on samaa vuosikertaa, tosin B234. Kiinnostaisi tietää vertailutietoja, kun originaali on vielä nokalla ja takana 350 tkm... :?
Oltsa
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 14:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Oltsa »

Kiitos vastauksista, joiden perusteella tarvikepumppu ostetaan. Omalla pumpulla 275tkm takana.
NG 9-5 -11 2,8t V6 XWD & OG 9-5 Aero -07
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Pykälä kirjoitti:Kauanko kesti pumppu -96 tonnarissa? Oma on samaa vuosikertaa, tosin B234. Kiinnostaisi tietää vertailutietoja, kun originaali on vielä nokalla ja takana 350 tkm... :?
145000 :twisted:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Minulla oli 110tkm kohdalla havaittavissa klappia pumpussa, joten päätin vaihtaa sen ennakoivasti. Ei toki vuotanut, ja tallilla raati sitten arvioi, että pumpulla olisi saattanut ajaa vielä helposti monta vuotta. En jaksanut ottaa sitä riskiä vaan vaihdoin pumpun ennakoivasti. Ja samalla pääsi jouluhössötyksen alta pois tallille pakoon.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

MacTurbo kirjoitti:
Pykälä kirjoitti:Kauanko kesti pumppu -96 tonnarissa? Oma on samaa vuosikertaa, tosin B234. Kiinnostaisi tietää vertailutietoja, kun originaali on vielä nokalla ja takana 350 tkm... :?
145000 :twisted:
Mulla kesti -96 B234:ssä 217000km :evil: Ihmettelin äsken anoppilasta tullessani pientä krohinaa konehuoneen puolelta ja pysähdyin seuraavalle bussipysäkille tarkastamaan tilannetta. Vettä tuli isona lorona pumpun akselin juuresta. Pumpun hihnapyörä oli vinossa ja poissa linjasta hihnan kanssa. Eli taisi pumpun laakerit sanoa työsopimuksen irti. Hinattiin auto läheiselle korjaamolle ja lupasivat hakea jonkun tarvikepumpun siihen. Saas nähdä millanen tulee tilalle. Toivottavasti lämmöt eivät ehtineet nousemaan kovin ylös, ettei tule kansipahvin vaihto eteen.
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

edit: jäi mainitsematta että kannattaa vaihtaa ne lohkon ja pumpun välissä olevan putkenpätkän o-renkaat samalla. Maksavat yhteensä länsiauton tiskiltä 5e. Sen verran ikävä homma tuo vaihtotyö on, ettei kannata säästää 5euroa ja huomata että vanhat o-renkaat vuotavat.
Joku varmaan osaa kertoa onko näitten kyseisten renkaitten varaosanumerot 80 46 674 ja 80 46 682(kuvassa 16 ja 17)? Mitkäs tiivisteet tossa turbolle menevässä putkessa on, kannattaako ne uusia?

Kuva
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Minä laitoin omaani Motonetin pumpun, eipä ole valittamista ja nuo o-renkaatkin tuli mukana paketissa. :D

On ne noi 16 ja 17, lisäksi vielä tuo 12.
Ja tarkka poika vaihtaa vielä nuo kuparirenkaat 21 ja 22 myös.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Vaihdoin itselleni reilu vuosi sitten 250t ajetuun ng900:seen scantechin tarvikevesipumpun (Speedparts..) ihan vain varmuuden vuoksi, kun oli pakosarjakin kätevästi pois tieltä. noin 8kk jälkeen alkoi kolina ja laakerit oli pumpusta porsineet, joten ruuvasin alkuperäisen pumpun takas. Ei enää tarvikepumppuja minulle :?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
blobbo
"Aero"
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:05

Re: Motonetin vesipumppu

Viesti Kirjoittaja blobbo »

Vanha aihe..

Tuleeko motonetin vesipumpussa kaikki tarpeelliset tiivisteet (myös kuvan numerot 16 ja 17)?. Erikseen ei näy ainakaan mitään tiivisteitä olevan motonetissä tarjolla.

sama pumppu käy ilmeisesti b234 ja b204?

Tämä siksi, etten ole vielä varma mistä tarkalleen ottaen vuotaa, mutta pumpusta kuitenkin, ja pitäisi ostaa kaikki tarpeelliset (mieluusti vaikka ylimääräisiä), ennen pajalle menoa.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Motonetin vesipumppu

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Tuleeko motonetin vesipumpussa kaikki tarpeelliset tiivisteet (myös kuvan numerot 16 ja 17)?. Erikseen ei näy ainakaan mitään tiivisteitä olevan motonetissä tarjolla.
Tulee kaikki kolme o-rengasta ja rungon ja pumpun välinen tiiviste.
sama pumppu käy ilmeisesti b234 ja b204?
Kyllä.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Vastaa Viestiin