moottori on 2.0 L 16v
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
[edit: Subject! -Jope]
Onko tämä muuten kovinkin yleinen vika saabeissa, että kannelle pitäis tehdä jälkikiristystä, kun kuullut samanlaisia huhuja 900 / 9-3 2.0 turbokoneesta. Elääkö tuo alukansi niin paljon, että pahvi ei tahdo pysyä mukana?AnttiR kirjoitti:Länkkärin ( Länsiauton ) mukaan puolet vuodoista häviää kannen jälkikiristämisellä. Minulta ei , mutta isältä kyllä , siis 50 prossan lupaus täyttyi.
En missään nimessä kävele Länsi-Auton ammattimiesten neuvojen yli, mutta itselläni on tuo yllä mainitsemani asenne.AnttiR kirjoitti:Näinhän se menee kuten Firges kirjoitti, mutta kansipahvin vaihtaminen maksaa / tai on työläs toimenpide. Pultit ei oo mulla koskaan katkennut , vaikka on jälkikiristty. Joskus on vuoto myös loppunut. En tiedä onko tosta jälkikiristämisestä haittaa ,jos ei katko pultteja? Länsiautossa näin kuitenkin suosittelivat.
Kukin tekee tyylillään.Tri-Lo kirjoitti:Ei uudelleenkiristyksessä (kuvaa ehkä toimenpidettä paremmin, tässä kun alunperin puhuttiin vanhasta tiivisteestä) mitään vikaa ole. Kannattaa mielestäni tehdä silloin kun alkaa "hikoilla".
Ja sehän tehdään niin että pultti kerrallaan auki ja täyteen momenttiin, oikeassa järjestyksessä(sama kuin uutta asennettaessa).
Eikä tarvitse pelätä väliin menevää öljyä tai vettä..
Höpöhöpö, täysin asiatonta puhua mistään "pikavirityksestä".Firges9000 kirjoitti:Kukin tekee tyylillään.Tri-Lo kirjoitti:Ei uudelleenkiristyksessä (kuvaa ehkä toimenpidettä paremmin, tässä kun alunperin puhuttiin vanhasta tiivisteestä) mitään vikaa ole. Kannattaa mielestäni tehdä silloin kun alkaa "hikoilla".
Ja sehän tehdään niin että pultti kerrallaan auki ja täyteen momenttiin, oikeassa järjestyksessä(sama kuin uutta asennettaessa).
Eikä tarvitse pelätä väliin menevää öljyä tai vettä..
Minä en ainakaan väännä kantta kieroksi ihan tahallaan.
Kun kansipultit ovat näkyvissä, siis kiristettävissä, on hyvin helppo vaihtaa koko tiiviste ja uusia pultit.
On ihan jokaisen oma asia jos haluaa tehdä pikavirityksen.
paikkaileehan jotkut noita syylareitakin jollain kitillä.
Joo ei riidellä, mutta uudelleenkiristämisen vertaaminen syylärin kittamiseen oli..Firges9000 kirjoitti:>Tri-Lo =Höpöhöpö, täysin asiatonta puhua mistään "pikavirityksestä". <
Onkos omien mielipiteiden esittäminenkin jo kiellettyä.
Ehjä kansipahvi ei tarvitse jälkikiristystä, vuotava ja viallinen kaipaa.
Tähän pikku täsmennys eli WISin ohjeen mukaan tehtynä aloitetaan pultista nro 1, se avataan ja vedetään siihen alkumomenttiin (joko 40Nm tai 60Nm riippuen mikä kone on kyseessä), ja sama tehdään kaikille pulteille, ja toisella kierroksella sitten vedetään se toinen momentti, ja lopuksi kaikille samassa järjestyksessä se 90 asteen kulmakiristys.Tri-Lo kirjoitti:
Ja sehän tehdään niin että pultti kerrallaan auki ja täyteen momenttiin, oikeassa järjestyksessä(sama kuin uutta asennettaessa).