mikkoimp kirjoitti:ja en missään tapauksessa motonetin renkaita suosittele, itsellä katkesi vajaan 10 tkm ajon jälkeen...
Noin
ei voi yleistää. Koska sieltä löytyy ihan laadukastakin rengasta.
Eli samojen valmistajien renkaita jotka tekee ne alkuperäisetkin renkaat.
Tietty ja kohdalle sattuu Cofapit tai SiMrit niin aika huono säkä (ne voi palauttaa ja pyytää erimerkkiset). Mutta nekää ei kyllä poikki mene vaan menettävät tuon elastisuudet/kimmoiduuden aika äkkiä.
Yleinen syy renkaan katkeamiseen tulee tuosta ylimmän männän renkaan tekemästä kynnyksestä jota ei useinkaan koti oloissa poisteta. Eli kun laitetaan kulumaton rengas niin se osuu tuohon kynnyksen reunaan ja aiheuttaa iskun männänrengas uran reunaan joka taasen painaa siihen seuraavan puristus renkaan reunaa vasten ja lämpenee ja saattaa aiheuttaa katkoksen tai tuon yleisen männänrenkaan välien murtumiseen.
Toiseksi yleinen (tai siis yleisin) on asennus virhe.
Jos tekee budjetti rempaa niin tuo kynnys pitää poistaa tai vaihtoehtoisesti viilata se ylemmän renkaan yläreuna viistoksi (huono mutta tyhjää parempi keino) Kynnyksen poistoon on olemassa laite esim. tommosta ite käytän. ->
http://hmr.bittikeskus.com/nippelit/vie ... MER&page=1
Myös sylinterin reunaa on hyvä ihan vähän pyöristää ettei männän rengas leikaa kiinni siihen terävään reunaan mäntää paikalleen laitettaessa.
Tää nyt oli hieman OT mutta alkuperäiseen kyssäriin... Miten mittasit tuon 0.25mm välyksen? Männän ylä päässä saattaa tuollainen välys ollakin mutta jos tuo mitta on männän helman ja sylinterin halkaisija välinen niin se on liikaa.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135