Lisärikastin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Lisärikastin

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Onko kukaan rakentanut tonnarin kylmäkäynnistys suuttimesta sellaisen että se alkaa työntää löpöä jossain 0,7bar tienoilla? Mikä on tuon suuttimen tuotto ja hyötyykö kuinka jos jollakin konstilla sais sen toimimaan 8O
Saab 9-5 2,0t -1999
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Lisärikastin

Viesti Kirjoittaja TeePee »

kopote12 kirjoitti:Onko kukaan rakentanut tonnarin kylmäkäynnistys suuttimesta sellaisen että se alkaa työntää löpöä jossain 0,7bar tienoilla? Mikä on tuon suuttimen tuotto ja hyötyykö kuinka jos jollakin konstilla sais sen toimimaan 8O
TuPe on ainakin rakentanut satkuunsa sellaisen. Ohjaus ylipainekatkaisijalla. Kyllä siitä hyötyä on jos laitat esim. 300cc suuttimen niin sehän on 75cc/pytty lisää löpöä.
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Pitänee ottaa selvää siitä tonnarin kylmäkäynnistys ruiskusta. Onko optimaalinen paikka lisärikastimelle siinä imusarjassa kaasuläpän jälkeen? Tällä hetkellä olen säätänyt rajapaineventtiilillä paineet 0,9 baariin ja APC saa tyytyä kohta pelkkään nakutusvalon ohjailuun. Ylipainekatkaisimeksi käy varmaan se APC:n oma painekatkaisin.
Saab 9-5 2,0t -1999
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Käy kyllä se APC:n oma katkaisin aivan mainiosti. Se on hyvä juuri siinä kylmärikastussuuttimen paikalla. Voit tietysti modata sen jonnekkin muuallekin jos tahdot. TuPe:lla on tällä hetkellä 8 suutinta. Eli 4 ylimääräistä on asennettu imusarjaan ennen orkkissuuttimia. Vaatii hieman rakentelu intoa/taitoa.

Tuossa kuvassa näkyy ne 4 lisäsuutinta
http://kuvablogi.com/nayta/170709/
Vastaa Viestiin