0 - 200 km/h 9000 Aero

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
janpiet
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Su Tammi 08, 2006 01:28

0 - 200 km/h 9000 Aero

Viesti Kirjoittaja janpiet »

Katselin tuossa vanhaa Auto Bild:iä ja siellä oli ST 220 Mondeo ja 2.8l turbo Vectra testissä. Pisti vaan silmään kun Mondeolle luvattiin 0-200 km/h 29.jotain ja Vectralle 27 ja rapiat,niin paljonko menee 9000 Aero 0-200 km/h rupesi vaan kiinnostamaan.Siis manuaali Aero.Jostain kuulin että Bmw 330:nne menisi 25-26 sekunttiin saman.Eli olisi mukava tietää onko 9000 Aerolla mahollisuuksia. :lol:
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Pitäisi mennä siinä 24,5-26sek. riippuen ulkolämpötilasta.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mistä löytyisi noita vanhojen autojen suoritusarvoja? Voisi käydä kokeilemassa onko vanha tonnari vielä voimissaan, mutta jokin 0-200km/h ei hakkis ykkösillä taida onnata. Mutta mihinkäs aikaan Aeron pitäisi mennä esim. 60-120km/h?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:Mistä löytyisi noita vanhojen autojen suoritusarvoja? Voisi käydä kokeilemassa onko vanha tonnari vielä voimissaan, mutta jokin 0-200km/h ei hakkis ykkösillä taida onnata. Mutta mihinkäs aikaan Aeron pitäisi mennä esim. 60-120km/h?
Kuva
janpiet
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Su Tammi 08, 2006 01:28

Viesti Kirjoittaja janpiet »

Kiitoksia vastauksista ! Tuo bilsportin testi oli mielenkiintoinen.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tattis, huomenna sekkarin kanssa Lahdenväylälle :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

ng900aero : Tattis, huomenna sekkarin kanssa Lahdenväylälle
Muistathan 100 km / h talvirajoituksen.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

AnttiR kirjoitti:Muistathan 100 km / h talvirajoituksen.
Joo ;)

Onkohan tuossa Bilsportin testissä lyhyt- vai pitkälohkoinen kone?
Ainakin 200hv:n malleissa lyhytlohkoinen tuntui olevan vähän ripeämpi ja kierrosherkempi? Kait konetyypillä ja Trinonicin versiolla on vähän vaikutusta?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Bilsport nro23 1994 oli toi lehti... päätelkää siitä jotka pystytte. :oops:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:
AnttiR kirjoitti:Muistathan 100 km / h talvirajoituksen.
Joo ;)

Onkohan tuossa Bilsportin testissä lyhyt- vai pitkälohkoinen kone?
Ainakin 200hv:n malleissa lyhytlohkoinen tuntui olevan vähän ripeämpi ja kierrosherkempi? Kait konetyypillä ja Trinonicin versiolla on vähän vaikutusta?
Näkeehän sen etuvilkuista, vanteista ja venakopasta että on M94. Lyhyt siis.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

janpiet kirjoitti:Kiitoksia vastauksista ! Tuo bilsportin testi oli mielenkiintoinen.
Ja sehän löytyy tuon sivun lopusta kokonaisuudessaan->http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... =9000+aero
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tri-Lo kirjoitti: Näkeehän sen etuvilkuista, vanteista ja venakopasta että on M94. Lyhyt siis.
Vanteista en osaa sanoa mutta ainakin -94:ssäni oli vielä nuo keltaiset etuvilkut (tiedä sit oliko vaihdettu), ja venakopat ovat samoja molemmissa, vai meinaatko venakopan tekstiä, olisiko se erilainen?
Ainakin 9-5:een kävi pitkälohkoisen 2.3:n koppa suoraan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti: Näkeehän sen etuvilkuista, vanteista ja venakopasta että on M94. Lyhyt siis.
Vanteista en osaa sanoa mutta ainakin -94:ssäni oli vielä nuo keltaiset etuvilkut 8tiedä sit oliko vaihdettu), ja venakopat ovat samoja molemmissa, vai meinaatko venakopan tekstiä, olisiko se erilainen?
Ainakin 9-5:een kävi pitkälohkoisen 2.3:n koppa suoraan.
Tosiaan, anteeksi! :) M94:ssa vielä oranssit vilkunlasit edessä.

Testissä olevasta on muuten vaikea sanoa koska siinä on jo kirkkaat(-95:n) vilkut mutta M94:n ratti. No mutta lyhytlohkoinen jokatapauksessa.. Vertaa kopan tekstejä omaasi niin huomaat eron.

edit:
Se testattu on M94 kirkkailla etuvilkuilla.
Viimeksi muokannut Tri-Lo, Ma Tammi 08, 2007 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tri-Lo kirjoitti: Tosiaan, anteeksi! :) M94:ssa vielä oranssit vilkunlasit edessä.

Testissä olevasta on muuten vaikea sanoa koska siinä on jo kirkkaat(-95:n) vilkut mutta M94:n ratti. No mutta lyhytlohkoinen jokatapauksessa.. Vertaa kopan tekstejä omaasi niin huomaat eron.
Jees, olet oikeassa, teksti on erilainen, omassani on tälläinen:
http://image.nettiauto.com/extra/carimg ... fbcae9.jpg :D
Lähinnä vaan kiinnosti olisivatko saaneet noin kovia suoritusaikoja tuolle vanhempikoneisellekin aerolle (vai onko noiden suorituskyvyssä eroa?) :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti: Lähinnä vaan kiinnosti olisivatko saaneet noin kovia suoritusaikoja tuolle vanhempikoneisellekin aerolle (vai onko noiden suorituskyvyssä eroa?) :)
No huhuhan on aina kertonut että pitkälohkoiset(-93) olisivat kulkeneet pikkuisen paremmin, mutta mene ja tiedä.
Vastaa Viestiin