Ei toimi Part III ... ja tutkinta jatkuu
-
- "Turbo"
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
- Paikkakunta: Hellsinki
Ei toimi Part III ... ja tutkinta jatkuu
No niin,
Tässä aikaisemmin laittelin tänne viestiä ja hyviä ohjeita sainkin. Nyt aon autoa käyty läpi. Auto lähtikin toimimaan hienosti, kun laitoin uudet tulpat. Nostajat vain nakuttivat, mutta johtunee puolen vuoden seisomisesta ulkona? vai?
Eli laitoin uudet oikeat tulpat. Ed. omistaja oli laittanut jotkut mielenkiintoiset. Uusilla tulpilla ja täydellä akulla ensimmäisellä käyntiin ja ilo oli suuri. Mutta kun sitten lähdin koeajolle, auto hyytyi 300 metrin ajon jälkeen räntäsateeseen. Ensin mentiin 2:lla pytyllä ja sitten auto hyytyi kokonaan. No, auto takaisin tallin ja huolto jatkui. Hall - anturi vaihdettiin ja uusi bensansuodatin asennettin. Suodattimeen tuli hienosti bensaa. Kipinä tuli tulppiin, mutta auto ei inahtanutkaan.
Ollaan aivan ymmällään???
Vaihdetut osat:
1. bensapumput + suodatin
2. puola
3. virranjakajan kansi + hall anturi
4. jännitteensäädin
5. tulpat + tulpanjohdot
Yhteen asiaan kiinnitin huomiota. Mulla oli tossa pari vuotta sitten Saab 90:nen, joka ei käynnistynyt. Mä en tiedä osan nimeä, mutta venakoppaan tuli sellainen y haarainen kumitutti, josta lähti kaksi letkua kohti kaasaria / kurkkua. Mitäs ne tekevätkään? Kuitenkin, kun hankin uuden sellaisen vehje toimi kuin kello. Tossa tonnarissa on samanlainen, joka on hieman löysähkö ja lisäksi siinä on jonkunasteisia omia virityksiä. Mikä osa tämä siis on ja mitä se tekee? Kannattanee vaihtaa uuteen?
Neuvokaa, jotta päästään turbon pauloihin...pian... hehe.
KIITOS!
ZF
Tässä aikaisemmin laittelin tänne viestiä ja hyviä ohjeita sainkin. Nyt aon autoa käyty läpi. Auto lähtikin toimimaan hienosti, kun laitoin uudet tulpat. Nostajat vain nakuttivat, mutta johtunee puolen vuoden seisomisesta ulkona? vai?
Eli laitoin uudet oikeat tulpat. Ed. omistaja oli laittanut jotkut mielenkiintoiset. Uusilla tulpilla ja täydellä akulla ensimmäisellä käyntiin ja ilo oli suuri. Mutta kun sitten lähdin koeajolle, auto hyytyi 300 metrin ajon jälkeen räntäsateeseen. Ensin mentiin 2:lla pytyllä ja sitten auto hyytyi kokonaan. No, auto takaisin tallin ja huolto jatkui. Hall - anturi vaihdettiin ja uusi bensansuodatin asennettin. Suodattimeen tuli hienosti bensaa. Kipinä tuli tulppiin, mutta auto ei inahtanutkaan.
Ollaan aivan ymmällään???
Vaihdetut osat:
1. bensapumput + suodatin
2. puola
3. virranjakajan kansi + hall anturi
4. jännitteensäädin
5. tulpat + tulpanjohdot
Yhteen asiaan kiinnitin huomiota. Mulla oli tossa pari vuotta sitten Saab 90:nen, joka ei käynnistynyt. Mä en tiedä osan nimeä, mutta venakoppaan tuli sellainen y haarainen kumitutti, josta lähti kaksi letkua kohti kaasaria / kurkkua. Mitäs ne tekevätkään? Kuitenkin, kun hankin uuden sellaisen vehje toimi kuin kello. Tossa tonnarissa on samanlainen, joka on hieman löysähkö ja lisäksi siinä on jonkunasteisia omia virityksiä. Mikä osa tämä siis on ja mitä se tekee? Kannattanee vaihtaa uuteen?
Neuvokaa, jotta päästään turbon pauloihin...pian... hehe.
KIITOS!
ZF
Viimeksi muokannut ZaappiFantti, Ke Tammi 31, 2007 10:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Ei toimi Part II
Huohotusletkun läpivientikumi venttiilikopassa?ZaappiFantti kirjoitti:Mikä osa tämä siis on ja mitä se tekee? Kannattanee vaihtaa uuteen?
Merkkiliikkeestä uusi viidellä eurolla, niin kestää. Motonetistä saat samanmuotoisen Scantech-kumirimpulan, mutta saattaa pehmetä ja murtua jo vuodessa.
Jos huohotusletku ei pysy paikallaan, imusarjaan menevä pikkuletku saattaa imeä vähän ylimääräistä ulkoilmaa, mikä voi vaikuttaa käyntiin hieman. Ei kuitenkaan niin rajuja vaikutuksia kuin 90:n huohotusletkun ollessa irti.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 143#392143
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
-
- "Turbo"
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
- Paikkakunta: Hellsinki
Jep
"Huohotusletkun läpivientikumi venttiilikopassa?"
vanhemmista saabeista kun on k0okemuksia, niin toi jotenkin voisi olla se. Se on meinaan hirvee oma patentti mikä siinä kiinni. Emmä tiiä. Oon menossa tallille laittamaan uudet bensat ja litkut. Tulpat vaihdan taas, jos ne paloivat viime yrityksellä. Voisiko huono akkukin aiheuttaa kaiken pahan?? Kun akun kunnosta ei ole tietoa. Lataus näyttää 13,5 V.
ZF
"Huohotusletkun läpivientikumi venttiilikopassa?"
vanhemmista saabeista kun on k0okemuksia, niin toi jotenkin voisi olla se. Se on meinaan hirvee oma patentti mikä siinä kiinni. Emmä tiiä. Oon menossa tallille laittamaan uudet bensat ja litkut. Tulpat vaihdan taas, jos ne paloivat viime yrityksellä. Voisiko huono akkukin aiheuttaa kaiken pahan?? Kun akun kunnosta ei ole tietoa. Lataus näyttää 13,5 V.
ZF
-
- "Turbo"
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
- Paikkakunta: Hellsinki
Bärkkele,
Ei toimi ei Huohotushööpeli vaihdettiin, taas uudet tulpat ( ihan vaan varmuudeksi ), kaikki litkut tankkiin ja uutta bensaa sekä täys akku. Lähti aluksi käyntiin ja kävi ihan kivasti. Sammutettiin ja lisää kakkua tankkiin. Sitten ei enään startannutkaan. hetken kuluttua lähti käyntiin kahdella pytyllä, sen jälkeen ei ollenkaan.
MUTTA, voisiko tällainen osa olla syyllinen:
Konehuoneen etuosassa on turboon menevä ympyräinen elektroniikkaosa, josta lähtee ainakin yksi letku turboon, 2 muuta letkua sekä 2 liitintä. ( muistikuvaa, ei ollut kameraa ) . Osan numero on: 7517477. Osa allkoi raksuttamaan omiaan ja auto ei edes starttia pyörittänyt. Sitten kohta taas kaikki pyörii hienosti, mutta ei käynnisty. Neuvokaa, pliis ?
ZF
Ei toimi ei Huohotushööpeli vaihdettiin, taas uudet tulpat ( ihan vaan varmuudeksi ), kaikki litkut tankkiin ja uutta bensaa sekä täys akku. Lähti aluksi käyntiin ja kävi ihan kivasti. Sammutettiin ja lisää kakkua tankkiin. Sitten ei enään startannutkaan. hetken kuluttua lähti käyntiin kahdella pytyllä, sen jälkeen ei ollenkaan.
MUTTA, voisiko tällainen osa olla syyllinen:
Konehuoneen etuosassa on turboon menevä ympyräinen elektroniikkaosa, josta lähtee ainakin yksi letku turboon, 2 muuta letkua sekä 2 liitintä. ( muistikuvaa, ei ollut kameraa ) . Osan numero on: 7517477. Osa allkoi raksuttamaan omiaan ja auto ei edes starttia pyörittänyt. Sitten kohta taas kaikki pyörii hienosti, mutta ei käynnisty. Neuvokaa, pliis ?
ZF
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Ei voisi. Se on ahtopaineen säätöventtiili (=APC:n magneettiventtiili). Aika mystiseltähän tuo vika vaikuttaa...ZaappiFantti kirjoitti:
MUTTA, voisiko tällainen osa olla syyllinen:
...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Pitää varmaan kokeilla putsata akulta runkoon ja moottoriin menevän maadoitusjohdon kosketuspinnat, tarkistaa plusjohtokin, ja kokeilla toisella akulla. Magneettiventtiili ei voi aiheuttaa käynnistymättömyyttä, eikä varsinkaan sitä ettei edes pyöritä.
APC saattaa alkaa naksutella magneettiventtiiliä jos akun jännitetaso laskee kovin alas - ainakin jotain tällaista jänniteriippuvuutta omassani olin joskus havaitsevinani.
APC saattaa alkaa naksutella magneettiventtiiliä jos akun jännitetaso laskee kovin alas - ainakin jotain tällaista jänniteriippuvuutta omassani olin joskus havaitsevinani.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Näyttäis vielä sytkän pääteaste puuttuvan vaihdetuista osista. Sitä vaan vaihtamaan ja jus:in mainitsemat toimet riittävän virransaannin takaamiseksi, niin taas ollaan viksumpia. Kannattaa myös varmistella kaikki alipaineletkut useampaan kertaan useamman ihmisen toimesta...sitä on joskus itse niin puusilmä, että jää jotain huomaamatta.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Turbo"
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
- Paikkakunta: Hellsinki
Juu, on se tuo kuvan osa. Kuskin puolen lokasuojassa akun vieressä.ZaappiFantti kirjoitti:onko kyseessä tämä osa? Missä sytkän pääteaste sijaitsee noin niinkuin fyysisesti?
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/moottori.jpg
Viimeksi muokannut jus, Ti Tammi 16, 2007 10:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
On. Tonnarista en osaa sanoa, kun ei ole jakajallista mallia koskaan ollut, mutta satkussa on kuskinpuolen "sisä"lokarissa kiinni konehuoneessa.ZaappiFantti kirjoitti:
onko kyseessä tämä osa? Missä sytkän pääteaste sijaitsee noin niinkuin fyysisesti?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Turbo"
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
- Paikkakunta: Hellsinki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Ja Suomenmaalta Motonetin kylästä olis saanut uuden Bosch-pääteasteen 17,90€ZaappiFantti kirjoitti:Samaan aikaan kaksi vastausta
Kiitoksia. osa huudettu Ebaylta ja tulossa Suomeen. Hinta huima 10 e
ZF
9000 Bosch jos Hall-anturi jakajassa, ei ECU-ohjattu. . . . 10-8002 17.90 ???
2,0/Turbo 85--87 on Hall-anturillisia, ei keskusyksikköä. 10-8002 17.90 ???
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84