MISTÄ CPS
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
MISTÄ CPS
Mistä saa hankituksi crank position sensor 9000 2,3i -94. SAAB alkuperäinen ilmeisesti nro 4227203 ja hinta Länsiautossa 198,90€ !!!
On siinä 30€ osalle pistetty hieman katetta:-(
Siis Saab ei joskus suostu käynnistymään ja vika katoaa ennen kuin ehtii tutkia tarkemmin.
On siinä 30€ osalle pistetty hieman katetta:-(
Siis Saab ei joskus suostu käynnistymään ja vika katoaa ennen kuin ehtii tutkia tarkemmin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Speedpartsilta saa 790kr. Suomessa jälleenmyyjä ProCar Service Jyväskylässä, hinnaksi muotoutunee toimituksineen kaikkineen n. 90-100€.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Olisiko joku noista,
Olisiko joku noista MOTONETIN valikoimista. Ei löydy tarkempaa tietoa
2.0 B204-moott 94--98 Bosch YKK-anturi/KAMPIaks. . . . . . 10-9108 129.90 ???
2.0 B204-moott 94--98 YKK-anturi/KAMPIaks. . . . . . . . . 10-9127 34.90 ???
2.0 B204-moott 94--98 YKK-anturi/NOKKAaks. . . . . . . . . 10-9177 49.90 ???
2.3 108/125/147kW 94--98 Bosch YKK-anturi/KAMPIaks. . . . . 10-9108 129.90 ???
2.3 108/125/147kW 94--98 YKK-anturi/KAMPIaks. . . . . . . . 10-9127 34.90 ???
2.3 108/125/147kW 94--98 YKK-anturi/NOKKAaks. . . . . . . . 10-9177 49.90 ???
2.0 B204-moott 94--98 Bosch YKK-anturi/KAMPIaks. . . . . . 10-9108 129.90 ???
2.0 B204-moott 94--98 YKK-anturi/KAMPIaks. . . . . . . . . 10-9127 34.90 ???
2.0 B204-moott 94--98 YKK-anturi/NOKKAaks. . . . . . . . . 10-9177 49.90 ???
2.3 108/125/147kW 94--98 Bosch YKK-anturi/KAMPIaks. . . . . 10-9108 129.90 ???
2.3 108/125/147kW 94--98 YKK-anturi/KAMPIaks. . . . . . . . 10-9127 34.90 ???
2.3 108/125/147kW 94--98 YKK-anturi/NOKKAaks. . . . . . . . 10-9177 49.90 ???
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Olisiko joku noista,
Mitä hittoa, onko Trionic-vermeissä nokka-akselillekin anturi?9000LPT kirjoitti:Olisiko joku noista MOTONETIN valikoimista. Ei löydy tarkempaa tietoa
2.3 108/125/147kW 94--98 YKK-anturi/NOKKAaks. . . . . . . . 10-9177 49.90 ???
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Olisiko joku noista,
Ei ooV.J.S kirjoitti:Mitä hittoa, onko Trionic-vermeissä nokka-akselillekin anturi?9000LPT kirjoitti:Olisiko joku noista MOTONETIN valikoimista. Ei löydy tarkempaa tietoa
2.3 108/125/147kW 94--98 YKK-anturi/NOKKAaks. . . . . . . . 10-9177 49.90 ???
Re: Olisiko joku noista,
On jotenkin liitetty Opel osiin, koska listietoja lehdeltä löytyy maininta OpelistaJouniCSE kirjoitti:Ei ooV.J.S kirjoitti:Mitä hittoa, onko Trionic-vermeissä nokka-akselillekin anturi?9000LPT kirjoitti:Olisiko joku noista MOTONETIN valikoimista. Ei löydy tarkempaa tietoa
2.3 108/125/147kW 94--98 YKK-anturi/NOKKAaks. . . . . . . . 10-9177 49.90 ???
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Miten toimii?
En ymmärrä, kuinka Trionic osaa ajoittaa sytytyksen ja ruiskutuksen kanpiakselin nopeuden ja yläkuolokohdan mukaan? Muistelen, että kampiakseli pyörähtää kahdesti nokka-akselin pyörähtäessä kertaalleen, joten sytytysajankohta on tiedossa, mutta mille tulpalle, jos esim. 1432 sytytysjärjestys niin varmaan 1 ja 3 on ylhäällä samanaikaisesti ja sytytys pitää antaa jommalle kummalle eli juuri sille, jonne on viimeksi annettu bensaa ruiskulta, mutta silti en ymmärrä kummalle bensaa piti antaa ennen puristusta. Onko siellä toinenkin sensori?
Re: Miten toimii?
Ei ole, startissa ammutaan 2-4 ja 1-3 yhtäaikaa kipinää ja sit kuunnellaan kummassa jysähtää niin löytyy se nokka-akselin asentokin.. Kaikkee ne ruottalaaset keksii9000 cs -94 kirjoitti:En ymmärrä, kuinka Trionic osaa ajoittaa sytytyksen ja ruiskutuksen kanpiakselin nopeuden ja yläkuolokohdan mukaan? Muistelen, että kampiakseli pyörähtää kahdesti nokka-akselin pyörähtäessä kertaalleen, joten sytytysajankohta on tiedossa, mutta mille tulpalle, jos esim. 1432 sytytysjärjestys niin varmaan 1 ja 3 on ylhäällä samanaikaisesti ja sytytys pitää antaa jommalle kummalle eli juuri sille, jonne on viimeksi annettu bensaa ruiskulta, mutta silti en ymmärrä kummalle bensaa piti antaa ennen puristusta. Onko siellä toinenkin sensori?
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Elikkä yhteenvetona:
Trionic tunnistaa kampiakselin asennosta, että pyttyihin 1,3 (tai 2,4) pitää antaa bensaa ja sitten sytyttää puristusvaiheessa molemmat (toimii aluksi 2-tahtisena) sekä tunnistaa kumpi räjähti (puristava räjähtää ja poistava ei). Seuraavaksi voi synkronoida moottorin pyörimisen 4-tahtiseksi ja ruiskuttaa ja antaa kipinää vain yhteen pyttyyn kerrallaan.
Trionic tunnistaa kampiakselin asennosta, että pyttyihin 1,3 (tai 2,4) pitää antaa bensaa ja sitten sytyttää puristusvaiheessa molemmat (toimii aluksi 2-tahtisena) sekä tunnistaa kumpi räjähti (puristava räjähtää ja poistava ei). Seuraavaksi voi synkronoida moottorin pyörimisen 4-tahtiseksi ja ruiskuttaa ja antaa kipinää vain yhteen pyttyyn kerrallaan.