MISTÄ CPS

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
9000 cs -94
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
Paikkakunta: Vantaa

MISTÄ CPS

Viesti Kirjoittaja 9000 cs -94 »

Mistä saa hankituksi crank position sensor 9000 2,3i -94. SAAB alkuperäinen ilmeisesti nro 4227203 ja hinta Länsiautossa 198,90€ !!!
On siinä 30€ osalle pistetty hieman katetta:-(
Siis Saab ei joskus suostu käynnistymään ja vika katoaa ennen kuin ehtii tutkia tarkemmin.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Speedpartsilta saa 790kr. Suomessa jälleenmyyjä ProCar Service Jyväskylässä, hinnaksi muotoutunee toimituksineen kaikkineen n. 90-100€.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Olisiko joku noista,

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Olisiko joku noista MOTONETIN valikoimista. Ei löydy tarkempaa tietoa



2.0 B204-moott 94--98 Bosch YKK-anturi/KAMPIaks. . . . . . 10-9108 129.90 ???
2.0 B204-moott 94--98 YKK-anturi/KAMPIaks. . . . . . . . . 10-9127 34.90 ???
2.0 B204-moott 94--98 YKK-anturi/NOKKAaks. . . . . . . . . 10-9177 49.90 ???
2.3 108/125/147kW 94--98 Bosch YKK-anturi/KAMPIaks. . . . . 10-9108 129.90 ???
2.3 108/125/147kW 94--98 YKK-anturi/KAMPIaks. . . . . . . . 10-9127 34.90 ???
2.3 108/125/147kW 94--98 YKK-anturi/NOKKAaks. . . . . . . . 10-9177 49.90 ???
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Olisiko joku noista,

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9000LPT kirjoitti:Olisiko joku noista MOTONETIN valikoimista. Ei löydy tarkempaa tietoa

2.3 108/125/147kW 94--98 YKK-anturi/NOKKAaks. . . . . . . . 10-9177 49.90 ???
Mitä hittoa, onko Trionic-vermeissä nokka-akselillekin anturi?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Olisiko joku noista,

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

V.J.S kirjoitti:
9000LPT kirjoitti:Olisiko joku noista MOTONETIN valikoimista. Ei löydy tarkempaa tietoa

2.3 108/125/147kW 94--98 YKK-anturi/NOKKAaks. . . . . . . . 10-9177 49.90 ???
Mitä hittoa, onko Trionic-vermeissä nokka-akselillekin anturi?
Ei oo
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Olisiko joku noista,

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

JouniCSE kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:
9000LPT kirjoitti:Olisiko joku noista MOTONETIN valikoimista. Ei löydy tarkempaa tietoa

2.3 108/125/147kW 94--98 YKK-anturi/NOKKAaks. . . . . . . . 10-9177 49.90 ???
Mitä hittoa, onko Trionic-vermeissä nokka-akselillekin anturi?
Ei oo
On jotenkin liitetty Opel osiin, koska listietoja lehdeltä löytyy maininta Opelista :(
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
9000 cs -94
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
Paikkakunta: Vantaa

Miten toimii?

Viesti Kirjoittaja 9000 cs -94 »

En ymmärrä, kuinka Trionic osaa ajoittaa sytytyksen ja ruiskutuksen kanpiakselin nopeuden ja yläkuolokohdan mukaan? Muistelen, että kampiakseli pyörähtää kahdesti nokka-akselin pyörähtäessä kertaalleen, joten sytytysajankohta on tiedossa, mutta mille tulpalle, jos esim. 1432 sytytysjärjestys niin varmaan 1 ja 3 on ylhäällä samanaikaisesti ja sytytys pitää antaa jommalle kummalle eli juuri sille, jonne on viimeksi annettu bensaa ruiskulta, mutta silti en ymmärrä kummalle bensaa piti antaa ennen puristusta. Onko siellä toinenkin sensori?
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Miten toimii?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

9000 cs -94 kirjoitti:En ymmärrä, kuinka Trionic osaa ajoittaa sytytyksen ja ruiskutuksen kanpiakselin nopeuden ja yläkuolokohdan mukaan? Muistelen, että kampiakseli pyörähtää kahdesti nokka-akselin pyörähtäessä kertaalleen, joten sytytysajankohta on tiedossa, mutta mille tulpalle, jos esim. 1432 sytytysjärjestys niin varmaan 1 ja 3 on ylhäällä samanaikaisesti ja sytytys pitää antaa jommalle kummalle eli juuri sille, jonne on viimeksi annettu bensaa ruiskulta, mutta silti en ymmärrä kummalle bensaa piti antaa ennen puristusta. Onko siellä toinenkin sensori?
Ei ole, startissa ammutaan 2-4 ja 1-3 yhtäaikaa kipinää ja sit kuunnellaan kummassa jysähtää niin löytyy se nokka-akselin asentokin.. Kaikkee ne ruottalaaset keksii :)
9000 cs -94
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja 9000 cs -94 »

Kuunteleeko se trionic jysähdystä nakutustunnistimella vai millä anturilla?
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

jollain ionisaatio-startrek-meiningillä tulpista varmaan haistelee että missä putkessa jysähtää.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
9000 cs -94
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja 9000 cs -94 »

Elikkä yhteenvetona:
Trionic tunnistaa kampiakselin asennosta, että pyttyihin 1,3 (tai 2,4) pitää antaa bensaa ja sitten sytyttää puristusvaiheessa molemmat (toimii aluksi 2-tahtisena) sekä tunnistaa kumpi räjähti (puristava räjähtää ja poistava ei). Seuraavaksi voi synkronoida moottorin pyörimisen 4-tahtiseksi ja ruiskuttaa ja antaa kipinää vain yhteen pyttyyn kerrallaan.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Nyt meni usko omiin uskomuksiin..

Onko Trionic 5 tosiaan sekventiaalinen ruisku? Luulin kovasti, että se ampuu koko pankkia kerralla. Aika perustavanlaatuinen aukko tiedoissa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Jope kirjoitti:Onko Trionic 5 tosiaan sekventiaalinen ruisku?
ON.
JouniCSE kirjoitti:startissa ammutaan 2-4 ja 1-3 yhtäaikaa kipinää ja sit kuunnellaan kummassa jysähtää...
Ei vaan 1 ja 4 sekä 2 ja 3 ovat pareja startissa. Palosignaalit ovat Det12 ja Det34.
Vastaa Viestiin