Check engine palaa, eikä auto kulje kuin pintakaasulla
Check engine palaa, eikä auto kulje kuin pintakaasulla
Olin ajelemassa 9000T16 -87:lla kun se yhtäkkii alako pottuileen, mittariin syttyi "check engine" ja ei kule ku pinta kaasulla enää (0-100km/h=5min..) onko nuissa se "limp home" toiminto jos jotain hajoaa?
[Edit: Otsikko! -Jope]
[Edit: Otsikko! -Jope]
9000 T16 -87
CE voi syttyä jos ilmamassamittari tai lämpöanturi on pois pelistä.
Jos lämpöanturin signaali puuttuu, oletetaan moottorin lämpötilaksi +45C (LH 2.2 +20C), mikä johtaa lämpimällä koneella liian rikkaaseen seokseen, ja kylmällä koneella huonoon käynnistyvyyteen.
Ilmamassamittarin signaalin puuttuessa otetaan suuttimien aukioloajat kahdesta vakioarvosta, alle 2000 r/min ja yli 2000 r/min. Näillä ei kovin optimiseosta saada moottorille, joten tehot jäävät saamatta, mutta kotiin/korjaamolle pääsee nilkuttamaan.
Tarkista ilmamassamittarin johtoliittimen koskettimet, kokeile ajaa ilmamassamittarin johto irti, kokeile toista samanlaista ilmamassamittaria.
Jos lämpöanturin signaali puuttuu, oletetaan moottorin lämpötilaksi +45C (LH 2.2 +20C), mikä johtaa lämpimällä koneella liian rikkaaseen seokseen, ja kylmällä koneella huonoon käynnistyvyyteen.
Ilmamassamittarin signaalin puuttuessa otetaan suuttimien aukioloajat kahdesta vakioarvosta, alle 2000 r/min ja yli 2000 r/min. Näillä ei kovin optimiseosta saada moottorille, joten tehot jäävät saamatta, mutta kotiin/korjaamolle pääsee nilkuttamaan.
Tarkista ilmamassamittarin johtoliittimen koskettimet, kokeile ajaa ilmamassamittarin johto irti, kokeile toista samanlaista ilmamassamittaria.
Viimeksi muokannut jus, La Tammi 20, 2007 20:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Näin olen käsittänyt että se pikkuletku tehostaa huohotusta imusarjan alipaineella, ja ahdoilla takaiskuventtiili siinä estää ahtojen pääsyn venakoppaan ja sitäkautta kampikammioon. Yhtäkaikki, niin kaikkien pikkuletkujenkin on syytä olla kunnossa, ainakin tuo oma DI/apc Tonttu tuntuu olevan todella herkkä pienimmillekin vuodoille ja sekoilee helposti.
samat oireet oli mulla ku immu laukes.ei käyny tyhjäkäyntii ku irrotti immun piuhan mut otti kierroksii ihan hyvin. toinen immu kiinni niin toimi hyvin.micke74 kirjoitti:Unohin kirjottaa että se ilman vaihdetta/paikalleen antaa normaalisti jengaa mutta tyhjäkäynti on epätasainen, heti ku lähtee ajamaan niin ei voi ku ihan vähän antaa kaasuttaa tai kytkintä luistamalla saa enemmän kierroksia että pääsee vauhtiin...
-hullu-
9000 cd 2.3T vm:91
9000 cd 2.3T vm:91
Osaako kukaan nyt vastata siihen että onko "pikku" huohotus letkun imusarjassa olevassa liittimessä se takaiskuventtiili, jos on niin taisin hoksata vian, kytkin tänään pikku letkun by-passista siihen liittimeen ja tulppasin venakopassa olevan liittimen kerta luin saab9000.se:ssä jostain että by-pass venttiili toimii nopeammin ja tarkemmin omalla alipaineella...
Täytyy käydä testaamassa....
Täytyy käydä testaamassa....
9000 T16 -87