9000 ja Sport alustan asennus
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
9000 ja Sport alustan asennus
Ostin PCS:ltä Saabin 10mm madaltavan alustasarjan ja sain tänään asennuksen valmiiksi.
Etuiskarithan meni paikalleen ihan sutjakkaasti, olivathan ne valmiina pakettina jousineen ja uusine yläpään laakereineen..mutta ne takaiskarit..voi jezus!
Ensin avaamaan tukivarren pulttia jousen irroitusta varten..se lähtikin ihan ok, mutta iskarin pulttien kanssa olikin sitten rattoisia hetkiä..
Ensi väännöllä mutterista kulmat pois...sen jälkeen otinkin sitten enempää miettimättä rälläkän kauniiseen käteen ja sillä irrottelin iskarin ja kallistuksen vakaajan...Homma oli sinällään huoletonta, kun sarjassahan tulee uudet pultit mukana. Eli kaikki mitä avaat, saat laittaa uudet tilalle.
Alustasetissähän tuli sitten mukana uudet puslat kallistuksenvakaajaan, ja ostin PCS:ltä sitten vielä lisäpuslat iskareille. Tai oli nuo tarkoitettu kumminpäin vaan, niin käyttöä tuli kaikille 4 puslalle.
Olipahan työ saada nuo puslat muljahtamaan paikoilleen..prässissä vaan kovaa painetta ja ne oiken PAMAHTI paikalleen
Tässä vaiheessa rojekti alkoi jo hymyilyttämään, olinhan suoritunut työstä ihan mutkattomasti.
Seuraavaksi oli kallistuksenvakaajan puslien vuoro, ja sitä vartenhan vakaaja on irrotettava autosta. Vakaajaa irrotettaessa meni kaikki pultit poikki, jotka liittää sen vakaajan tukivarteen...
Vakaajaan puslatkin meni komean pamauksen säestämänä...
Seuraavaksi irroitin nuo "tukivarret" rungosta ja porasin katkenneet pultit pois. korvasin nämä menetetyt pultit sitten uusilla läpipulteilla, niin onpahan sitten tulevaisuudessa helpompi irrotella...
Vaikeuksien kautta voittoon, setti on nyt alla ja jopa talvikelissä pystyy sanomaan, että kyllä kannatti!
Auto hiljeni, ohjaus tuli tarkemmaksi sekä korvien väli tunnelma tuli mielekkäämmäksi. Saapa nähdä miten leveään hymyyn menee kunhan kesäkelit koittaa
Kaiken hassuutuksen keskellä auto kuitenkin 10mm madaltavan setin ansiosta on nyt n.20mm korkeammalla verrattuna vanhoihin iskareihin/jousiin...
Eli korkea aika olikin jo vaihtaa...
Kiitos foorumilla tapahtuneista keskusteluista, niin osasin varautua tämänkin remontin kauneuksiin ja kauheuksiin
Etuiskarithan meni paikalleen ihan sutjakkaasti, olivathan ne valmiina pakettina jousineen ja uusine yläpään laakereineen..mutta ne takaiskarit..voi jezus!
Ensin avaamaan tukivarren pulttia jousen irroitusta varten..se lähtikin ihan ok, mutta iskarin pulttien kanssa olikin sitten rattoisia hetkiä..
Ensi väännöllä mutterista kulmat pois...sen jälkeen otinkin sitten enempää miettimättä rälläkän kauniiseen käteen ja sillä irrottelin iskarin ja kallistuksen vakaajan...Homma oli sinällään huoletonta, kun sarjassahan tulee uudet pultit mukana. Eli kaikki mitä avaat, saat laittaa uudet tilalle.
Alustasetissähän tuli sitten mukana uudet puslat kallistuksenvakaajaan, ja ostin PCS:ltä sitten vielä lisäpuslat iskareille. Tai oli nuo tarkoitettu kumminpäin vaan, niin käyttöä tuli kaikille 4 puslalle.
Olipahan työ saada nuo puslat muljahtamaan paikoilleen..prässissä vaan kovaa painetta ja ne oiken PAMAHTI paikalleen
Tässä vaiheessa rojekti alkoi jo hymyilyttämään, olinhan suoritunut työstä ihan mutkattomasti.
Seuraavaksi oli kallistuksenvakaajan puslien vuoro, ja sitä vartenhan vakaaja on irrotettava autosta. Vakaajaa irrotettaessa meni kaikki pultit poikki, jotka liittää sen vakaajan tukivarteen...
Vakaajaan puslatkin meni komean pamauksen säestämänä...
Seuraavaksi irroitin nuo "tukivarret" rungosta ja porasin katkenneet pultit pois. korvasin nämä menetetyt pultit sitten uusilla läpipulteilla, niin onpahan sitten tulevaisuudessa helpompi irrotella...
Vaikeuksien kautta voittoon, setti on nyt alla ja jopa talvikelissä pystyy sanomaan, että kyllä kannatti!
Auto hiljeni, ohjaus tuli tarkemmaksi sekä korvien väli tunnelma tuli mielekkäämmäksi. Saapa nähdä miten leveään hymyyn menee kunhan kesäkelit koittaa
Kaiken hassuutuksen keskellä auto kuitenkin 10mm madaltavan setin ansiosta on nyt n.20mm korkeammalla verrattuna vanhoihin iskareihin/jousiin...
Eli korkea aika olikin jo vaihtaa...
Kiitos foorumilla tapahtuneista keskusteluista, niin osasin varautua tämänkin remontin kauneuksiin ja kauheuksiin
Muukkonen
Bmw 523 Touring
Bmw 523 Touring
Jeesshhh..
Paljon maksoit setistä?
Missä toi kauppa on?
Ja käykö tuo setti vm-91 9000CD 2.0Saabiin?
Missä toi kauppa on?
Ja käykö tuo setti vm-91 9000CD 2.0Saabiin?
Re: Jeesshhh..
http://www.pro-carservice.com/crashline kirjoitti:Paljon maksoit setistä?
Missä toi kauppa on?
Ja käykö tuo setti vm-91 9000CD 2.0Saabiin?
Re: Jeesshhh..
Juu hei kiitos tosi paljon......Infosta.Jarmo900 kirjoitti:http://www.pro-carservice.com/crashline kirjoitti:Paljon maksoit setistä?
Missä toi kauppa on?
Ja käykö tuo setti vm-91 9000CD 2.0Saabiin?
Maahantuoja tälle
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Sen verran pitää mainita saschiin liittyen että oman auton sarja on asennettu 2v sitten ja peräpää on löysä ja kuollut tällä hetkellä + samaten keula kolisee. Setillähän on vuoden takuu, että takuuseen en saa mitään. Yksi mahdollinen syy on viimetalven kovat pakkaset mitä muutamia sattui kevään korvalla. Tietääkseni ei ole ajettu mihinkään mikä pamauttaisi rikki jotain, mm iskarit ei vuoda ulkoa nähtävästi.
Setti oli sairaan hyvä ajaa siihen asti että hajosi, mutta tämä voi olla maanantai kappale. Toivottavasti nykyiset setit kestää, kuulema jollain tapaa on sarja muuttunut 2v takaisesta.
Kovaa ajoa vaan toimi tai ei ...
Setti oli sairaan hyvä ajaa siihen asti että hajosi, mutta tämä voi olla maanantai kappale. Toivottavasti nykyiset setit kestää, kuulema jollain tapaa on sarja muuttunut 2v takaisesta.
Kovaa ajoa vaan toimi tai ei ...
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
Jep kovaa ajoa kyllä tulee saamaan..ja sai jo vanhallakin setillä...toivotaan että laatu on parantunut...9000cst kirjoitti:Sen verran pitää mainita saschiin liittyen että oman auton sarja on asennettu 2v sitten ja peräpää on löysä ja kuollut tällä hetkellä + samaten keula kolisee. Setillähän on vuoden takuu, että takuuseen en saa mitään. Yksi mahdollinen syy on viimetalven kovat pakkaset mitä muutamia sattui kevään korvalla. Tietääkseni ei ole ajettu mihinkään mikä pamauttaisi rikki jotain, mm iskarit ei vuoda ulkoa nähtävästi.
Setti oli sairaan hyvä ajaa siihen asti että hajosi, mutta tämä voi olla maanantai kappale. Toivottavasti nykyiset setit kestää, kuulema jollain tapaa on sarja muuttunut 2v takaisesta.
Kovaa ajoa vaan toimi tai ei ...
Muukkonen
Bmw 523 Touring
Bmw 523 Touring
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 83
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 09:16
- Paikkakunta: Jyväskylä
sarjan hinta
Huomautuksena vain että sarjan hinta nousi pari päivää sitten ja hinta on nyt reilu 600 euroa.
Terveisin
Riku Seijari
Pro-Carservice Oy
Yritystie 2
40320 Jyväskylä
riku.seijari@pro-carservice.com
Phone: +358 10 3205353
Riku Seijari
Pro-Carservice Oy
Yritystie 2
40320 Jyväskylä
riku.seijari@pro-carservice.com
Phone: +358 10 3205353
Re: 9000 ja Sport alustan asennus
Tuttu tilanne Juuri viikko sitten irroitin saabista koko taka akseliston ja iskarien irti saaminen teetti kunnolla töitä. Vakaajaa irroittaessani sain jopa yhden pultin ehjänä auki, loput katkesivat.Saabistiuki kirjoitti: iskarin pulttien kanssa olikin sitten rattoisia hetkiä... Ensi väännöllä mutterista kulmat pois...sen jälkeen otinkin sitten enempää miettimättä rälläkän kauniiseen käteen ja sillä irrottelin iskarin ja kallistuksenvakaajan.
Vakaajaa irrotettaessa meni kaikki pultit poikki, jotka liittää sen vakaajan tukivarteen...
Onko etelä suomessa?
Onko Etelä-Suomessa vastaavaa Saabbi liikettä joka myy yhtä edullisesti alusta sarjoja iskareineen? PS.Saane olla halvempiakin
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: sarjan hinta
Jep niinhän minullekin vihjaisit...ajattelin itsekin kertoa, mutta katsoin asian kuuluvan sinulle.Pro-Carservice kirjoitti:Huomautuksena vain että sarjan hinta nousi pari päivää sitten ja hinta on nyt reilu 600 euroa.
Hih, sain viimeisen sarjan vanhalla hinnalla
Muukkonen
Bmw 523 Touring
Bmw 523 Touring
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä