Sähköantennista

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4992
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Sähköantennista

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Mikä johto / minkä värinen johto tulee irroittaa jotta tonnarin alkuperäisen sähköantennin saa jäämään yläasentoon??

Ja vaikuttaako johdon irroitus jotenkin autohifeihin jos niiden heräte on kytketty soittimen takaa sähköantennin ohjaus johtoon???



:arrow: Ja en kaipaa tähän mitään seuraavanlaista kommenttia: "sähköantenni on turha kapistus, heitä menemään se" tai vastaavaa... :lol:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Irroita koko johtoliitin antennin ollessa yläasennossa, niin eiköhän sen silloin pitäisi myös jäädä sinne ylös.
Tai sitten kytke herätteeseen jatkuva virta, mutta tämä vaihtoehto tietenkin purkaa koko ajan hieman akkua.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Ota vaikka plussa johto irti antennin ollessa ylhäällä, niin pitäis jäädä yläasentoon.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Toi johtoliittimen irrotus auttaa, antenni jää ylös (joskin kannattaa olla nopsa, jos liitin jää "puoliksi kiinni" niin antenni lähtee alas :lol: )
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4992
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Näillä ei ole sitten ilmeisesti vaikutusta tuohon autohifien toimimiseen.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Eipä ainakaan minulla, kunhan et antennin piuhaa irrota :D
(itsellä tuo talveksi irrotettuna.... radio soi ja kajarit vinkuu kuten ennekin :lol: )
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Koetin löytää HAULLA joskus aiemmin näkemiäni vinkkejä sähköantennin jäätymisestä, mutten onnistunut. Mitä pitäisi thdä kun on sen ensin saanut sulamaan että taas liikkuisi.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Peter Finn kirjoitti:Koetin löytää HAULLA joskus aiemmin näkemiäni vinkkejä sähköantennin jäätymisestä, mutten onnistunut. Mitä pitäisi thdä kun on sen ensin saanut sulamaan että taas liikkuisi.
Tähän on useampaa (tai ainakin kahta) eri koulukuntaa: toinen suosittelee antennin huolellista puhdistamista ja sen jälkeen hentoa öljyämistä esim. aseöljyllä. Toimii, mutta öljytty antenni kerää totta kai herkästi likaa pintaansa, vaikka kyseessä olisikin hento öljykalvo. Toisaalta syrjäyttää tietysti kosteutta...

Toinen koulukunta puhdistaa ja kuivaa antennin huolellisesti, eikä laita mitään siihen sen jälkeen. Ajatuksena siis, että puhtaaseen antenniin ei kerry likaa maanteillä ajellessa. Eipä se kyllä puhtaanakaan pysy...

Kannattaa myös kurkata antennin kotelon sisään ja varmistaa että ruodossa on kaikki hampaat tallella ja ehjänä. Myös vanhat, kuivettuneet vaseliinit kannattaa vaihtaa notkeisiin.

Jos hampaita puuttuu, uusia ruotoja saa cc-malliin Motonetistä (käy myös CS:een pienellä askartelulla) ja CS-malliin esim. PCS:ltä. Hinta on parin kympin luokkaa, cc:n piiskassa n15€.

EDIT: niin, sullahan on Griffin. Nyt en tiedä, kumpi em. vaihtoehdoista sopii CD-koriseen, mutta veikkaisin että CS:n piiska sopii. Tämä kannattaa varmistaa jostain!

Itellä huomasin ruodon vaihtamisella olevan suuri vaikutus siinäkin mielessä, että vanha piiskahan on aina kulunut urille, mikä tietysti edesauttaa lian tarttumista ja piiskan takeltelua. Motonet-piiskan vaihdon jälkeen cc:n antenni on toiminut monta talvea ilman mitään ongelmaa (ja ilman huoltoa), koska maalipinta on ehjä ja kiiltävä. Tuossa Airossa onkin sitten ihan eri juttu...

Tarkasta myös että antenni on suora: vähänkin kaarella oleva antenni takkuaa huomattavasti!
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Sakari Satku
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 19:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sakari Satku »

Suomik: ...uusia ruotoja saa cc-malliin Motonetistä (käy myös CS:een pienellä askartelulla) ja CS-malliin esim. PCS:ltä. Hinta on parin kympin luokkaa, cc:n piiskassa n15€.


Mikä ero on CC:n ja uudemman CD:n ruodoissa? Onko CS/CD:n ruoto lyhyempi vai mitä askartelua vaatii?

Joudun vaihtamaan vuosimallin 95 CDE tonnaariini antennimaston ja ruodon, koska joku ilkivallantekijä oli yöllä vääntänyt antennin poikki. :evil:
mikaels
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Ohjekirja neuvoo puhdistamaan ja vahaamaan antennin.
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

mikaels kirjoitti:Ohjekirja neuvoo puhdistamaan ja vahaamaan antennin.
Ihan järkeenkäypä neuvo: vähentää kitkaa ja ehkäisee likaantumista. Hylkii kosteuttakin.

Noissa ohjekirjoissa on usein ihan fiksuja asioita, ihan selailemisen arvoisia opuksia! En MÄ siis lukenut ole mutta pojat on kertoneet!! :oops: :oops:
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Vastaa Viestiin