
tonnariin tehoa ja RUTKASTI
tonnariin tehoa ja RUTKASTI
Elikkäs omistan turbo tonnarin. Mainio ja hyvä peli, mutta tehoja jään kaipailemaan lisää. Tekniikasta en tiedä itse juurikaan mitään, mutta kova halu kokeilla mihin pystyy...ja jos ei pysty ni viedään ammattilaisille. Olen ajatellut vaihtaan vakiturbon viritysturboon Holset H1E/D 54/55mm. Onko sopiva turbo virityskäyttöön. Tehohaarukka hakusessa 250-320hv. ByPass venttiili by Bosch lisäks ja tilauksesta tehty pakosarja. Ilmanputsariksi Green Air Filteriä ajattelin, putkistoks joku möreä 3"
. Onko kyseinen kokoonpano teoriassa mahdollinen. Kyseessä kuitenkin suht. hintava projekti.. mutta tulossa myöhemmin mm. maalaus, sisustan uusimista yms. mutta ensiksi saatava tehoa.. Ja voitte (lukekaa: miellellään) antaa ehdotuksia eriviritys mahdollisuuksista (ja hinnoista) ja paljonko lisätehoa saa. Ja kiihtyvyyden arvailutkin olisi mukavia. Noh...toivotaan että saan selvyyttä asiaa.

Meneppäs katselemaan tuolta styling&tuning-osastolta, tai sitten projekteista, kaikkea on tehty tai ollaan tekemässä, turha aloittaa taas uutta ketjua tästä aiheesta.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Et vastannut tärkeään kysymykseen, eli millä koneella autosi on? Jos kone on vaihdettu, niin onko edelleen alkuperäisen kaltainen? 2.0 vai 2.3, mikä ruisku jne. Kun kerrot tarkasti konepuolesta kaiken, niin sinua osataan opastaakin tuon viripuolen kanssa.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Kestää varmasti tavoitteen haarukan 250-320hv jos nätisti ajelee. Eli ei sudituksia liikennevaloista / täyskaasuvedätyksiä 1500rpm alkaen. Hajoaa nuo laatikot vakiotehoillakin, päivän kunnosta, käytöstä ja huollosta se on kiinni.tonnariCD kirjoitti:. Mitenkäs ton laatikon kanssa, pitäiskö virittäessä alkaa kattelemaan jo kestävämpää laatikkoa..?? vai kestääköhä alkuperäinen jos ei hirveesti jatkuvasti revittele?
3" putki ja katti (jos on), loppuputki voi olla orkkista. Pottu (Garrett Gt28Rs) turpoksi, jotkut päälle 450cc@3bar suuttimet tai lisäsuutin orkkisten lisäksi ahtorikastimeksi, noille koodattu bensalastu ja DI/APC lastu niin ollaan jo lähellä. Tai sitten Megaa kehiin ja bleederillä painetta. Hinta-arvio itse tehtynä 1500-2000€, teetettynä ihan v***ti enemmän.
Sitten vaan luistavaa kytkintä päivittämään (240mm Sachs 2.3T:n asetelmalla ja vauhtipyörällä riittää noille tehoille). Sen jälkeen tekniikan siirto toiseen koriin, kun savuna ilmaan hävinneet n. 10v sitten viimeksi huolletut jarrut "pääsi yllättämään tehottomuudellaan"

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Pyydän etukäteen anteeksi kaikilta kommenttiani, joka on: Voi itkutonnariCD kirjoitti:Mitenkä on kestääkö kone noita tehoja? jarrutkin on kyllä suunnitelmissa vaihtaa tehokkaampiin..Budjetti on vähän nauhabudjetti mutta jos romikselta käytetyt jarrut(HYVÄKUNTOISET) ois varmaan seuraava...vai onkohan tossakaan järkee. Millanen kiihtyvyys noilla tehoilla on?
Mikäli olet tosissasi, lueskele tätä oivaa foorumia kaikessa rauhassa. Löydät varmasti paljon infoa vastaavista projekteista. Selvitä autosi nykyinen tekniikka ja mitä kaikkea joutuisit hankkimaan lisää. Foorumia selatessa ja esim hakua käyttämällä löydät monta eri yritystä, jotka sitten myyvät viritysosia autoosi. Monella myös hinnat esillä, joten se budjettikin muodotunee sitä myötä. Toivotan sinulle onnea projektiin.
EDIT: Osiosta tapahtumat löytyy infoa ns. renkaan potkijaisista, jossa tapaa muitakin Saabisteja ja samalla tietotaitoa eri malleista ja esim. siitä virittämisestä. Itsekin (totaalisen kädettömänä) sain paljon infoa silloisen Saabin suhteen. Lähes ympäri Suomeahan ko. tapahtumia löytyy, eli mukaan vaan.