Millainen homma tuo EDUn polttimoiden vaihto on kahdella bägillä varustettuun tonnariin? Ilmeisesti kojetaulun yläosa pitää irroittaa ja mittaristo nostaa pöydälle, mutta kuinka tuo käytännössä tapahtuu?
Jonkunlainen ohje olisi nyt poikaa. Kojetaulun yläosan kiinnityskohtien luetteleminen ja muut huomionarvoiset karikot olisi mukava tietää ennen projektiin ryhtymistä.
Tuolta UKT:stä löysin polttimoiden tyypin jo, mutta haku ei ainakaan nopella etsimisellä tuonut vaihtotyöhön mitään ohjetta.
-tuomas-
EDUn polttimoiden vaihto -96 tonnariin
EDUn polttimoiden vaihto -96 tonnariin
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Päälinen
Muistaakseni jotenkin tähän suuntaan.
1. Ota kaiuttimien suojat molemmilta puolilta pois. (3 torx ruuvia/puoli), huomioi kuskinpuolella hälyttimen merkkivalo (ritilöiden irroitus on helpompaa, kun vetää A-pilarin verhoilut irti, mutta niitten kiinnikkeet saattavat hajota)
2. irroita koelaudan kiinnitysruuvit molemmilta puolilta (1kpl 8mm lenkillä ja 2kpl torx, T20 tai T25)
3. Ota apukuskin airbagin yläreunassa oleva suoja pois ja avaa yksi torx ruuvi (T20 tai T25)
4. Irroita mittariston oikeassa yläkulmassa oleva ruuvi (T20 tai T25)
5. Nosta koetaulun pääliosa pois, mutta huomioi aurinkotunnistimen johto ja poikittain menevä vaijeri.
6. Mittaristo on kiinni kahdella ruuvilla yläkulmistaan (huomioi alhaalla olevat kumit, jotta eivät tipu koelaudan uumeniin.
7. Irroita johdot mittaristosta (5-6kpl)
Lisää tilaa mittariston irroittamiseen saa poistamalla kuskinpuolelle menevän ilmastointi kanavan, mutta sen takaisin laitto on aika työläs.
Avaa samalla mittariston takapuolelta kannet ja kiristä kaikki ruuvit ja kosketuspinnat (saattaa korjata jopa lämpömittarin toimintaa).
HUOM! Vaihda kaikki mittarivalojen polttimot samalla kertaa.
1. Ota kaiuttimien suojat molemmilta puolilta pois. (3 torx ruuvia/puoli), huomioi kuskinpuolella hälyttimen merkkivalo (ritilöiden irroitus on helpompaa, kun vetää A-pilarin verhoilut irti, mutta niitten kiinnikkeet saattavat hajota)
2. irroita koelaudan kiinnitysruuvit molemmilta puolilta (1kpl 8mm lenkillä ja 2kpl torx, T20 tai T25)
3. Ota apukuskin airbagin yläreunassa oleva suoja pois ja avaa yksi torx ruuvi (T20 tai T25)
4. Irroita mittariston oikeassa yläkulmassa oleva ruuvi (T20 tai T25)
5. Nosta koetaulun pääliosa pois, mutta huomioi aurinkotunnistimen johto ja poikittain menevä vaijeri.
6. Mittaristo on kiinni kahdella ruuvilla yläkulmistaan (huomioi alhaalla olevat kumit, jotta eivät tipu koelaudan uumeniin.
7. Irroita johdot mittaristosta (5-6kpl)
Lisää tilaa mittariston irroittamiseen saa poistamalla kuskinpuolelle menevän ilmastointi kanavan, mutta sen takaisin laitto on aika työläs.
Avaa samalla mittariston takapuolelta kannet ja kiristä kaikki ruuvit ja kosketuspinnat (saattaa korjata jopa lämpömittarin toimintaa).
HUOM! Vaihda kaikki mittarivalojen polttimot samalla kertaa.
Viimeksi muokannut 9000LPT, Ti Tammi 23, 2007 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
tuossa pari lontoonkielistä linkkiä:
http://ww.townsendimports.com/Web/elect ... cement.htm
http://www.thesaabsite.com/9000/EDUBulbReplacement.htm
Tietysti kannattaa ensin varmistaa ettei EDUa ole ohjelmoitu pimeäksi (INFO + R nappeja yhtäaikaa painamalla jonkun aikaa)...
http://ww.townsendimports.com/Web/elect ... cement.htm
http://www.thesaabsite.com/9000/EDUBulbReplacement.htm
Tietysti kannattaa ensin varmistaa ettei EDUa ole ohjelmoitu pimeäksi (INFO + R nappeja yhtäaikaa painamalla jonkun aikaa)...
900 2.1i Classic -93
9000 CS 2.0t -98
#2482
9000 CS 2.0t -98
#2482