Paneelin irroittaminen istuinten välistä (ikkunakatkaisimet)
Paneelin irroittaminen istuinten välistä (ikkunakatkaisimet)
Miten irtoaa se muovinen paneeli etuistuinten välistä missä ovat sähköikkunoiden katkaisimet?
Yritin työntää ohutta ruuvimeisselin päätä väliin ja kammeta ylöspäin, mutta tuloksena oli vain jumalattoman rumat jäljet jokaisessa mahdollisessa kohdassa paneelin ympärillä. Itse katkaisinpaneeli ei noussut senttiäkään, ehkä millin tai kaksi.
En hirvennyt jatkaa tuhoamista enää pitemmälle. Onko se ruuveilla kiinni jostain suunnasta tai pitääkö kampeaminen suorittaa erityistekniikalla ja raa'alla voimalla meisselin jäljistä huolimatta?
Yritin työntää ohutta ruuvimeisselin päätä väliin ja kammeta ylöspäin, mutta tuloksena oli vain jumalattoman rumat jäljet jokaisessa mahdollisessa kohdassa paneelin ympärillä. Itse katkaisinpaneeli ei noussut senttiäkään, ehkä millin tai kaksi.
En hirvennyt jatkaa tuhoamista enää pitemmälle. Onko se ruuveilla kiinni jostain suunnasta tai pitääkö kampeaminen suorittaa erityistekniikalla ja raa'alla voimalla meisselin jäljistä huolimatta?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Tämmönen vinkki on antaa kuvan muodossa, eli litteä meisseli vaan ja painaa siellä olevaa kynttä sisäänpäin.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Kuva kertoo aina enemmän kuin tuhat sanaa!
Huomenna se paneeli siitä irtoaa, vaikka osissa. Täytyy todella kiinnittää huomiota etureunan "kynteen".
Kiitos avustanne tähän mennessä.
Huomenna se paneeli siitä irtoaa, vaikka osissa. Täytyy todella kiinnittää huomiota etureunan "kynteen".
Kiitos avustanne tähän mennessä.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
-
- "Aero"
- Viestit: 400
- Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
- Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä
Vähän samaa aihetta jota olen jo monet kerrat kironnut. omassa, kun tuo paneeli on jo ilmeisesti edellisten omistajien toimesta muutaman kerran irroitettu ja itsekin jo pari kertaa, niin se ei pysy paikoillaan, vaan bongaa ylös. Olen yrittänyt noita metalliklipsuja vääntää leveämmiksi, tiivistää sitä ja vaikka mitä, mutta ei pysy paikoillaan. Kokeiltu on myös toisella paneelillakin. Onko ainut vaihtoehto metsästää uusi konsoli tai liimata se kiinni reikäänsä niin, ettei enää irtoa ilman väkivaltaa? Parempia ideoita..
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Tuollakin tätä nappipanelin irrottamisaihetta hiljan pohdiskeltiin:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 304#394304
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 304#394304
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Paneeli lähti tosiaan lopulta irti. Hirvittävän tiukassa oli ja usko meinasi loppua vääntäessä kesken. Irroitin sen tässä viestiketjussa olevan erinomaisen havainnekuvan esimerkkiä käyttäen, eli etureunasta meisseli sisään ja hiljaa (kovaa) vitkuttamalla.
Itse paneelin hajoittaminen osiin oli myöskin haastavaa. Tietenkään sitä ei ole ruuvattu kasaan, vaan se on muovisten klipsujen avulla kiinni. Ohut meisselinkärki väliin ja paneelin ympäri liu'uttamalla tuntui olevan helpoin tapa saada auki moinen härpäke.
No seuraavaksi lähti kansiosa irti ja kymmenkunta pientä metallinpalaa putosi lattialle!?! Aika uskomattoman monimutkainen rakenne tuossa paneelissa???
Lisäsin kaksi on/off -kytkintä vapaille paikoille paneelin etuosaan. Eiväthän nekään sinne heittämällä mahtuneet, vaan kotelon sisältä piti hajottaa kaikki ylimääräiset muoviset seinämät ja vihreät valokanavat tieltä pois. Silti kytkimet nousivat liian ylös ja ratkaisin asian korottamalla kytkinten alustaa korokelevyllä.
Johdotukselle reiät kylkeen ja pientä juottamista. Sitten paneeli kasaan noin kymmenen kertaa, koska ne irronneet metallipalat pitää asetella kaikki juuri oikealla tavalla oikeisiin kohtiin, jotta keinukytkimet toimisivat oikein. Eikä ne enää samalla tavalla toimineet, mm. ikkunaa alas hissattaessa ei kytkin enää lukkiudu, vaan sitä pitää painaa koko ajan.
Melkoinen projekti tuli tuosta kahden kytkimen lisäämisestä paneeliin. En suosittele jos ei tiedä tarkalleen mitä tekee. Minulla meni tusatessa useita päiviä aikaa, kun pikkuhiljaa tuota hommaa tein. Lopputulos ei ole edes kaunis, tyydyttävä korkeintaan ulkonäöllisesti ja käytettävyydeltäänkin. Lisäksi paneelista tuli tietysti löysähkö useiden irroitusten ja kiinnitysten jälkeen.
Itse paneelin hajoittaminen osiin oli myöskin haastavaa. Tietenkään sitä ei ole ruuvattu kasaan, vaan se on muovisten klipsujen avulla kiinni. Ohut meisselinkärki väliin ja paneelin ympäri liu'uttamalla tuntui olevan helpoin tapa saada auki moinen härpäke.
No seuraavaksi lähti kansiosa irti ja kymmenkunta pientä metallinpalaa putosi lattialle!?! Aika uskomattoman monimutkainen rakenne tuossa paneelissa???
Lisäsin kaksi on/off -kytkintä vapaille paikoille paneelin etuosaan. Eiväthän nekään sinne heittämällä mahtuneet, vaan kotelon sisältä piti hajottaa kaikki ylimääräiset muoviset seinämät ja vihreät valokanavat tieltä pois. Silti kytkimet nousivat liian ylös ja ratkaisin asian korottamalla kytkinten alustaa korokelevyllä.
Johdotukselle reiät kylkeen ja pientä juottamista. Sitten paneeli kasaan noin kymmenen kertaa, koska ne irronneet metallipalat pitää asetella kaikki juuri oikealla tavalla oikeisiin kohtiin, jotta keinukytkimet toimisivat oikein. Eikä ne enää samalla tavalla toimineet, mm. ikkunaa alas hissattaessa ei kytkin enää lukkiudu, vaan sitä pitää painaa koko ajan.
Melkoinen projekti tuli tuosta kahden kytkimen lisäämisestä paneeliin. En suosittele jos ei tiedä tarkalleen mitä tekee. Minulla meni tusatessa useita päiviä aikaa, kun pikkuhiljaa tuota hommaa tein. Lopputulos ei ole edes kaunis, tyydyttävä korkeintaan ulkonäöllisesti ja käytettävyydeltäänkin. Lisäksi paneelista tuli tietysti löysähkö useiden irroitusten ja kiinnitysten jälkeen.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Jälkiviisaus on aina parasta, jos mä olisin tohon hommaan ryhtyny (no lisävalojen katkasijan vois siirtää hanskalokeron alta tohon...) niin olisin varmaa kattonu käytetyn paneelin josa on kaikki namiskat. Hinta voi olla suolainen mutta ainakaan Söörmarkus vai mikä se on ei Autopalstalla oo mitään hajua osien hinnasta. Muutama viikko sitte hain sieltä SCC ja hintaa oli 20e , muistaakseni siä oli viä toi katkasijapaneeli paikallaan, vois kyl hakee sen itelle huomenna... Ja releillähän sen saa korvattua että se nappula ei jää pohjaan keskuslukos ja kattoluukus, ainoostaan ne tekstit sit kyl kiiluu niis mutta ei se haittaa ainakaa muaRaser kirjoitti:Melkoinen projekti tuli tuosta kahden kytkimen lisäämisestä paneeliin. Lopputulos ei ole edes kaunis, tyydyttävä korkeintaan ulkonäöllisesti ja käytettävyydeltäänkin. Lisäksi paneelista tuli tietysti löysähkö useiden irroitusten ja kiinnitysten jälkeen.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09