Etupäässä jurisee???

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kaapisti9000
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Etupäässä jurisee???

Viesti Kirjoittaja kaapisti9000 »

Tulin juuri 600 km reissulta ja menomatkalla alkoi vasemmasta etupyörästä kuulumaan jurnuttava ääni kun rattia käänsi vähäkään oikealle. Suoraan ajaessa tai vasemalle kääntäessä ei ääntä kuuluu. Takaisin tulessa tuntui jo ratissakin aivan hienoinen ravistus ja jurnutus vain lisääntyi. Parkkipaikka nopeuksilla ei ääntä kuulu vauhtia pitää olla vähintään 30km/h että jurnutus kuuluu. Maantie nopeuksilla alkoi jo pelottamaan kun joutui kääntämään rattia oikealle satasen vaudissa ja vasemasta"luulisin" etukulmasta kuuluu ed.ääni. Mitä mieltä olette, mikä pitää ääntä, laakeriko? Niin ja mistä kannattaa osat ostaa jos ei alkuperäisiä meinaa käyttää. Kysessä 9000cc 2.0i vm-90.
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

vetonivel tullut tiensä päähän?

Osat. esim.
http://www.motonet.fi
Saab 9-5 Aero -00
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

Pyörälaakeri, mulla teki just samaa 9000cd:ssä, 60€ biltemassa, 150€ muissa varaosaliikkeissä...
9000 T16 -87
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Laakeri jurnuttaa.
Vetonivel naksuttaa.

Kannattaa tarkistaa ettei laakerin akselipultti ole löystynyt, tai pyörän kiinnityspultit löystyneet.

Laakeri vetelee viimeisiä :idea:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
kaapisti9000
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Laakerihan se oli mennyt

Viesti Kirjoittaja kaapisti9000 »

Otin pyörän ylös ja totesin että laakeri on mennyt, 5mm heitto kun heiluttelee rengasta. Saabin korjaus oppaassa sanotaan että pitää irroittaa alapallo, raidetanko+ muut releet ja vetää koko keksintö pois jonka jälkeen irroitetaan olkatuki. Luin tällä palstalla että ei olisi tarvinnut iroittaa kuin se napa mutteri, jarru satula+ levy. Voiko siis laakerin vaihtaa iroittamatta olkatukea autosta????
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

joo, sen laakerin irroittamiseen ei tarvitse irroittaa kuin napamutterin, jarrusatulan ja jarrulevyn. Sitten laakerin 4 kiinnityspulttia irti ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
kaapisti9000
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Se napamutteri olikin löysällä

Viesti Kirjoittaja kaapisti9000 »

Kokeilin tuossa pihalla että saisinko edes sen napamutterin irti kotikonstein niin perkules sehän oli pari kierrosta löysällä. Saa nähdä oliko tuo 600km ajo ehtinyt tuhota laakerin, kiristyksen jälkeen tuntui ainakin ihan ok:lta. Kaikille tiedoksi että tähän saappiin oli tehty kytkinremontti pari kk sitten. Ilmeisesti tuo mutteri oli silloin irroitettu ja kiristetty sormi momenttiin.
Vastaa Viestiin