tasapainoakselin romut?
tasapainoakselin romut?
cs -92 2.3T tasapainoakselin ketjut rupeaa oleen vaihto kunnossa ja ajan kohta pääsiäinen. Joten mistä sais huokeimmalla kyseiset ketjut ja -pyörät? Mieluummin läheltä tamperetta. Mitähän muita romuja kanattais samalla vaihtaa, kun kerran jakopään auki joutuu ottamaan?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Re: tasapainoakselin romut?
Mulle kans. Kylmänä kuuluu jakopäästä semmoista rohinaa, luultavimmin juuri se ketju. menee kyllä kesään ennen ku vaihto on ajankohtanen. Olikos nyt niin että -94 mallista eteenpäin ne akselien ketjupyörät ois parempaa tekoo kun vanhemmissa? eli että niitä ei välttämättä tarttis vaihtaa. Kannattanee vaihtaa jakoketju samalla?Sabo kirjoitti:cs -92 2.3T tasapainoakselin ketjut rupeaa oleen vaihto kunnossa ja ajan kohta pääsiäinen. Joten mistä sais huokeimmalla kyseiset ketjut ja -pyörät? Mieluummin läheltä tamperetta. Mitähän muita romuja kanattais samalla vaihtaa, kun kerran jakopään auki joutuu ottamaan?
Metro-auton, kun tänään kävin siellä tsekkauttamassa autoni, mukaan tasapaino akselit huonot kaiken ikäisissä, mut alle -95 vielä heikommat
Uuden tiedon mukaan jotkut on ottanut koko tasapainoakselin ketjun pois!! Onko kellään konkreettista tietoa, onko pelannut okoosti? Kannattaako vaihtaa samalla remontilla muita kuin venttilivarsien kumit ja kansipahvin?
Menee hieman asian vierestä, mutta samal kun olin saab huollos niin katottiin ahtopaineet ja se olikin 1.25 ja perus oli 0.4.
Mikäs tuollaiseen 2.3T -92 ahdot pitäis olla, tuntuu hieman että joku olis joskus rukannu. Ja putki on 3" koko matkalta.
Uuden tiedon mukaan jotkut on ottanut koko tasapainoakselin ketjun pois!! Onko kellään konkreettista tietoa, onko pelannut okoosti? Kannattaako vaihtaa samalla remontilla muita kuin venttilivarsien kumit ja kansipahvin?
Menee hieman asian vierestä, mutta samal kun olin saab huollos niin katottiin ahtopaineet ja se olikin 1.25 ja perus oli 0.4.
Mikäs tuollaiseen 2.3T -92 ahdot pitäis olla, tuntuu hieman että joku olis joskus rukannu. Ja putki on 3" koko matkalta.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Ahdot
Jos on kyseessä 200hv malli niin vakio paineet ovat 1,0bar ja automaatilla 0,77 bar..kyllä sulla taitaa olla jotain pientä viriä kun putkikin on 3 tuumaista 

kari kirjoitti:Meikäläisen saapas on tällä hetkellä just tasapainoakseli remontissakallista lystiä.
Huomena pitäs olla valmis
Onko sulla pro car servicellä autos? Vaihdatatko uuden ketjun vai poistavatko kokonaan turhan kiusan motista? Mikä tuli hinnaksi?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Omassa tonnarissa lähenee 140tkm mittarissa ja vuosimalli on ´93.
Kysymys kuuluu, miten nuo tasapainoakseli/ketju ongelmat ilmenevät ja onko ne helppo todeta?
Verrattuna og900 t16 koneeseen tuo tonnarin kone on äänekkäämpi, mutten oikein osaa arvioida onko siinä jotain vikaa vai ei.
Ja onko ne ongelmat vain 2,3t koneissa?
Kysymys kuuluu, miten nuo tasapainoakseli/ketju ongelmat ilmenevät ja onko ne helppo todeta?
Verrattuna og900 t16 koneeseen tuo tonnarin kone on äänekkäämpi, mutten oikein osaa arvioida onko siinä jotain vikaa vai ei.
Ja onko ne ongelmat vain 2,3t koneissa?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
Jos jakopäästä kuuluu epämääräistä rohinaa ja rousketta niin siitä voi päätellä että kohta on vaihdon aika. Pieni rohina kuuluu asiaan, mutta sitten jos oikeen korvaan ottaa niin kannattaa miettiä vaihtoa. Sama vika kaikissa koneisssa eikä vain 2.3t.ssä. Omalla -94 tonnarilla ajettu 250000km ja huoltokirjassa ei ainakaan ollut mainintaa että olisi vielä vaihdettu. Ääntä kuuluu jonkin verran, mutten vielä ole huolestunut. Hilut pystyy vaihtamaan myös ilman kannen irroittamista!!!Marko A kirjoitti:Omassa tonnarissa lähenee 140tkm mittarissa ja vuosimalli on ´93.
Kysymys kuuluu, miten nuo tasapainoakseli/ketju ongelmat ilmenevät ja onko ne helppo todeta?
Verrattuna og900 t16 koneeseen tuo tonnarin kone on äänekkäämpi, mutten oikein osaa arvioida onko siinä jotain vikaa vai ei.
Ja onko ne ongelmat vain 2,3t koneissa?
9000 CS 2.3t
Kyllä omasta tonnarista on otettu pois tuo ketju(2.3 Turbo) Ja yhden toisen tonnarinkni tiedän, mistä otettu pois. Ja hyvin toimii 
Kansi pahvi on pakko vaihtaa. Mutta en noita venttiilin kumeja edes ajatelut vaihtaa.

Kansi pahvi on pakko vaihtaa. Mutta en noita venttiilin kumeja edes ajatelut vaihtaa.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Olisko niin että se jakopään kotelo on sen verran jämptisti siellä välissä että sitä ei saa takaisin nätisti, vaikka irti saisikin. Tai vaikka saisi takaisinkin, niin kokemus on osoittanut että pian sen jälkeen tarvitsee vaihtaa kannentiiviste 

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Mikäli oikeen oon ymmärtäny niin öljypohjaa löysätään sen verta että se tulee siivosti siitä välistä. Tuli tossa selattua ko. padan korjaamokäsikirjaa ja siinä oli jakopään purkuohje että kaikki hilut ympäriltä pois (ohjasutehostimen pumppu, hihnapyörät etc.) sittenjus kirjoitti:Olisko niin että se jakopään kotelo on sen verran jämptisti siellä välissä että sitä ei saa takaisin nätisti, vaikka irti saisikin. Tai vaikka saisi takaisinkin, niin kokemus on osoittanut että pian sen jälkeen tarvitsee vaihtaa kannentiiviste
ruuvit auki ja öljypohjaa auki että jakopää aukee.. ei se kannentiivisteen vaihto tietenkään pahaa tee, normaalituurillahan se alkaa viikonpäästä vuotaan ja taas saa rassata konetta auki.
Jup, monesta eri tahosta olen kuullut että kansipahvi kannattaa todellakin vaihtaa, kun jakopäätä ei saa kiinni niin ettei pahvi menis hiukan ruttuun.
Akselin ketjusta vielä, että voiko sen vain katkasta ja heittää meneen ja jättää akselit mihin suuntaan vaan lepäileen? Ja pitääköhän jakoketjun laahain vaihtaa kanssa, jos kannen ottaa pois..jotkut sano että vanhaa laahainta ei saisi enään paikalleen?
Akselin ketjusta vielä, että voiko sen vain katkasta ja heittää meneen ja jättää akselit mihin suuntaan vaan lepäileen? Ja pitääköhän jakoketjun laahain vaihtaa kanssa, jos kannen ottaa pois..jotkut sano että vanhaa laahainta ei saisi enään paikalleen?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ei saa, tai saa sen ehkä pois, mutta takasin et saaJouniCSE kirjoitti:Mihin perustuu toi kansipahvin vaihtopakko? Eikös sen jakopään saa aukiJamppa kirjoitti:Kansi pahvi on pakko vaihtaa. Mutta en noita venttiilin kumeja edes ajatelut vaihtaa.
ilman että irrottaa kantta?

Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin