Teho loppuu
Teho loppuu
9000 i vm 88
aj 260 000
toimii muuten normaalisti, mutta yli 120 km/h ei mene. Voima yksinkertaisesti loppuu moottoritienopeudella.
Voiko asialla olla jotain tekemistä sen kanssa, että myöskään vakionopeudensäädin ei toimi? Bensapumppu on joskus pitänyt hiljaista ääntä. Bensasuodattimen vaihdosta ei tietoa (ehkä ei koskaan).
aj 260 000
toimii muuten normaalisti, mutta yli 120 km/h ei mene. Voima yksinkertaisesti loppuu moottoritienopeudella.
Voiko asialla olla jotain tekemistä sen kanssa, että myöskään vakionopeudensäädin ei toimi? Bensapumppu on joskus pitänyt hiljaista ääntä. Bensasuodattimen vaihdosta ei tietoa (ehkä ei koskaan).
Kyllä turbovehje kulkee peruspaineillakin varmaan sen ~200micke74 kirjoitti:Jos se on turbo niin kato polkimitten katkaisijat että ainaki johot on paikallaan, luulee esim. että kytkintä tai jarrua painetaan niin vaan peruspaineet käytettävissä, ota mankkuvenan johto irti ja jos kulkee samanlailla niin joku semmone vika varmaan..!?
Pyöriikös se auto muuten normaalisti, ei mitään outoa tms?
Sytyn normaalit kulutusosat varmaan kannattaisi vaihtaa ainakin ekaksi, tulpat, johdot, virranjakajan kansi ja pyörijä. Ja tietysti tsekata ilmanputsarin kunto ja vaihtaa se polttoaineensuodatin (jos sitä ei ole tosiaan aikoihin vaihdettu, mutta sen vaihtoväli on muistaakseni 160tkm)
Pakoputki voi olla tukossa myös, kaukaa haettua tosin. Tai jos on katalysaattori niin sieltä lähteny rojut irti ja tulppana kauempana putkessa.
Ja jos ei kulkisi, vaan todellakin vain sen 120 niin nollapaineinen i ei varmaan jaksaisi edes sataseen eli kulkee jo nyt liian hyvin.Zebe kirjoitti:Kyllä turbovehje kulkee peruspaineillakin varmaan sen ~200micke74 kirjoitti:Jos se on turbo niin kato polkimitten katkaisijat että ainaki johot on paikallaan, luulee esim. että kytkintä tai jarrua painetaan niin vaan peruspaineet käytettävissä, ota mankkuvenan johto irti ja jos kulkee samanlailla niin joku semmone vika varmaan..!?
Pyöriikös se auto muuten normaalisti, ei mitään outoa tms?
Sytyn normaalit kulutusosat varmaan kannattaisi vaihtaa ainakin ekaksi, tulpat, johdot, virranjakajan kansi ja pyörijä. Ja tietysti tsekata ilmanputsarin kunto ja vaihtaa se polttoaineensuodatin (jos sitä ei ole tosiaan aikoihin vaihdettu, mutta sen vaihtoväli on muistaakseni 160tkm)
Pakoputki voi olla tukossa myös, kaukaa haettua tosin. Tai jos on katalysaattori niin sieltä lähteny rojut irti ja tulppana kauempana putkessa.
9000i voimat edelleen vähissä
9000i eli ruisku mutta ei turbo. Sytytysosat ja ilmansuodatin on vaihdettu. 120 km/h on huippusaavutus, useimmiten vauhti jää 100 km/h. Parhaiten kulkee pintakaasulla viitosvaihteella, 2500 kierrosluvulla. Sen yli ei kierrokset viitosvaihteella nouse. Kun painaa kaasua lisää, vain ääni hieman kovenee, muuta ei tapahdu. Ei tule voimaa eikä nopeutta lisää, vaikka vaihtaa neloselle tai kolmoselle. Pienemmillä nopeuksilla kone tuntuu toimivan aivan normaalisti, keskikulutus 10l/100 km. Kolmosela ylämäkikin tuntuu vaikealta. Voimaa ei ole.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Mun turbo ei kulkenut... kerran on rajottanut peruspaineille (oli yksi alipaineletku irronnut..), ja ei hyvä jos 120 sai vaivoin moottoritiellä lasiin, enempää ei viitsinyt kituuttaa kun ei kiihtynyt.Zebe kirjoitti:Kyllä turbovehje kulkee peruspaineillakin varmaan sen ~200
anteeksi lievä OT.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
onkos toi katillinen? kokeile kuitenki näpätä putki irti heti dp:n jälkeen. äänet on kovat mut jos putki tukossa jostai taaempaa niin pitäs jaksaa liikkua taas. et sikäli zeben heitto ei kuvittelis kaukana totuudesta olevan.
ja ilmeisesti CE ei pala? Itellä oli joskus vanhas vaparis nakuanturi menny ja ei jaksanu kulkee ei sitte mihinkään, mutta CE palo. samoten IMM rikki ni pitäs CE palaa... palaako muuten ajotieturis noi kaikki tekstit kun laittaa virrat päälle? et varmasti pelaa tuo koko edu
ja ilmeisesti CE ei pala? Itellä oli joskus vanhas vaparis nakuanturi menny ja ei jaksanu kulkee ei sitte mihinkään, mutta CE palo. samoten IMM rikki ni pitäs CE palaa... palaako muuten ajotieturis noi kaikki tekstit kun laittaa virrat päälle? et varmasti pelaa tuo koko edu
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
ot:otsikko pitää paikkansa tällä foorumilla kaikilla tuntuu saabista teho loppuvan vaikkei vikkaa vikkaa olisikaan.....
ja tuosta pakoputkijutusta,yhdestä bimmeri kuskin kulkineesta oli catista hajonnut/pyörähtänyt sisukset poikittain tms... niin,ei ollut kulkenut "mihinkään" (ei kyllä muutenkaan....).
ja tuosta pakoputkijutusta,yhdestä bimmeri kuskin kulkineesta oli catista hajonnut/pyörähtänyt sisukset poikittain tms... niin,ei ollut kulkenut "mihinkään" (ei kyllä muutenkaan....).
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
Audi A6 2.0 TDi. Avant