Teho loppuu

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
firaot
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: La Helmi 17, 2007 09:23
Paikkakunta: Tampere

Teho loppuu

Viesti Kirjoittaja firaot »

9000 i vm 88
aj 260 000

toimii muuten normaalisti, mutta yli 120 km/h ei mene. Voima yksinkertaisesti loppuu moottoritienopeudella.

Voiko asialla olla jotain tekemistä sen kanssa, että myöskään vakionopeudensäädin ei toimi? Bensapumppu on joskus pitänyt hiljaista ääntä. Bensasuodattimen vaihdosta ei tietoa (ehkä ei koskaan).
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

Jos se on turbo niin kato polkimitten katkaisijat että ainaki johot on paikallaan, luulee esim. että kytkintä tai jarrua painetaan niin vaan peruspaineet käytettävissä, ota mankkuvenan johto irti ja jos kulkee samanlailla niin joku semmone vika varmaan..!?
9000 T16 -87
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

jos minun äidinkieli ja lukutaito oli nelonen niin näkyy jollakin muullakin olevan :lol: ilmavuotoja etsisin
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

micke74 kirjoitti:Jos se on turbo niin kato polkimitten katkaisijat että ainaki johot on paikallaan, luulee esim. että kytkintä tai jarrua painetaan niin vaan peruspaineet käytettävissä, ota mankkuvenan johto irti ja jos kulkee samanlailla niin joku semmone vika varmaan..!?
Kyllä turbovehje kulkee peruspaineillakin varmaan sen ~200 :)

Pyöriikös se auto muuten normaalisti, ei mitään outoa tms?

Sytyn normaalit kulutusosat varmaan kannattaisi vaihtaa ainakin ekaksi, tulpat, johdot, virranjakajan kansi ja pyörijä. Ja tietysti tsekata ilmanputsarin kunto ja vaihtaa se polttoaineensuodatin (jos sitä ei ole tosiaan aikoihin vaihdettu, mutta sen vaihtoväli on muistaakseni 160tkm)

Pakoputki voi olla tukossa myös, kaukaa haettua tosin. Tai jos on katalysaattori niin sieltä lähteny rojut irti ja tulppana kauempana putkessa.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Zebe kirjoitti:
micke74 kirjoitti:Jos se on turbo niin kato polkimitten katkaisijat että ainaki johot on paikallaan, luulee esim. että kytkintä tai jarrua painetaan niin vaan peruspaineet käytettävissä, ota mankkuvenan johto irti ja jos kulkee samanlailla niin joku semmone vika varmaan..!?
Kyllä turbovehje kulkee peruspaineillakin varmaan sen ~200 :)

Pyöriikös se auto muuten normaalisti, ei mitään outoa tms?

Sytyn normaalit kulutusosat varmaan kannattaisi vaihtaa ainakin ekaksi, tulpat, johdot, virranjakajan kansi ja pyörijä. Ja tietysti tsekata ilmanputsarin kunto ja vaihtaa se polttoaineensuodatin (jos sitä ei ole tosiaan aikoihin vaihdettu, mutta sen vaihtoväli on muistaakseni 160tkm)

Pakoputki voi olla tukossa myös, kaukaa haettua tosin. Tai jos on katalysaattori niin sieltä lähteny rojut irti ja tulppana kauempana putkessa.
Ja jos ei kulkisi, vaan todellakin vain sen 120 niin nollapaineinen i ei varmaan jaksaisi edes sataseen eli kulkee jo nyt liian hyvin. :lol:
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Jep :D
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

kiertääkö kone iha normaalisti kuitenki? meneekö muilla vaihteilla sen kummemmin? Eli vaikka 4 tupaan ja sillä lujempaa? Tai jaksaako vääntää kuinka? esim 4 vaihteella pienissä nopeuksissa?
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
firaot
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: La Helmi 17, 2007 09:23
Paikkakunta: Tampere

9000i voimat edelleen vähissä

Viesti Kirjoittaja firaot »

9000i eli ruisku mutta ei turbo. Sytytysosat ja ilmansuodatin on vaihdettu. 120 km/h on huippusaavutus, useimmiten vauhti jää 100 km/h. Parhaiten kulkee pintakaasulla viitosvaihteella, 2500 kierrosluvulla. Sen yli ei kierrokset viitosvaihteella nouse. Kun painaa kaasua lisää, vain ääni hieman kovenee, muuta ei tapahdu. Ei tule voimaa eikä nopeutta lisää, vaikka vaihtaa neloselle tai kolmoselle. Pienemmillä nopeuksilla kone tuntuu toimivan aivan normaalisti, keskikulutus 10l/100 km. Kolmosela ylämäkikin tuntuu vaikealta. Voimaa ei ole.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Alkaisin kallistua siihen että putki on tukossa, jostain änkkäristä lähteny villat liikkeelle. :roll:
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Jos pakoputkesta ei löydy tukosta, kannattanee mitata sylintereistä puristuspaineet.
Pitäisi olla suunnilleen sama paine joka sylinterissä, ellei ole, niin todennäköisimmin venttiilivaurio.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kokoileppa immun johto irti.
palaako ce?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Zebe kirjoitti:Kyllä turbovehje kulkee peruspaineillakin varmaan sen ~200 :)
Mun turbo ei kulkenut... kerran on rajottanut peruspaineille (oli yksi alipaineletku irronnut..), ja ei hyvä jos 120 sai vaivoin moottoritiellä lasiin, enempää ei viitsinyt kituuttaa kun ei kiihtynyt.
anteeksi lievä OT.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

onkos toi katillinen? kokeile kuitenki näpätä putki irti heti dp:n jälkeen. äänet on kovat mut jos putki tukossa jostai taaempaa niin pitäs jaksaa liikkua taas. et sikäli zeben heitto ei kuvittelis kaukana totuudesta olevan.

ja ilmeisesti CE ei pala? Itellä oli joskus vanhas vaparis nakuanturi menny ja ei jaksanu kulkee ei sitte mihinkään, mutta CE palo. samoten IMM rikki ni pitäs CE palaa... palaako muuten ajotieturis noi kaikki tekstit kun laittaa virrat päälle? et varmasti pelaa tuo koko edu :D
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Zebe kirjoitti: Kyllä turbovehje kulkee peruspaineillakin varmaan sen ~200 :)
Kyllä se menee vakiona sen 220km/h, siis saksan baanalla mitattuna :oops:
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
HARTSA
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 15:29
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja HARTSA »

ot:otsikko pitää paikkansa tällä foorumilla :) kaikilla tuntuu saabista teho loppuvan :? vaikkei vikkaa vikkaa olisikaan..... :wink:

ja tuosta pakoputkijutusta,yhdestä bimmeri kuskin kulkineesta oli catista hajonnut/pyörähtänyt sisukset poikittain tms... niin,ei ollut kulkenut "mihinkään" (ei kyllä muutenkaan....).
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
Vastaa Viestiin