Tuli yhtäkkiä erikoinen latausongelma. Huomasin ajellessani, jotta valot himmenee vähän. Tarkistin latauksen jännitteen EDUsta. Se näytti 11.3 V. Lataus laski tasaiseen tahtiin ajaessani. Huomasin kovan kiihdytyksen jälkeen latauksen toimivan taas. Jännite oli noin 13,6 V. Pysähdyin liikennevaloihin ja auto oli tietysti tyhjäkäyntikierroksilla. Lataus tippui taas päältä pois. No tällä tavalla ajelin aikani ja parjäsin niukin naukin. Nyt lataus menee pois päältä jos kierrokset tippuu alle n. 3000. Nämä kierrosrajat vaihtelee aika paljon.
Kun lataus ei toimi, palaa latauksen merkkivalo himmeästi. Kun antaa kierroksia koneeseen lataus menee päälle ja latauksen merkkivalo sammuu ja jännite nousee n.13,6 V. Startatessa jännite on 14,2 V, eli laturi lataa, mutta hetken päästä lataus menee pois päältä ja jännite alkaa laskemaan.
Missäköhän se vika piileksii?
Latausongelma
Hiilet loppu
Laturin hiilet loppu eli uusi hiili/säädin paketti tilalle ja taas toimii.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
latausongelma
Sulla on mennyt hiilet/säädin. Katso laturin räpläysohjeet tonnarinU K T : stä,eliUsein kysytyt Tonnarikysymykset, siellä on hyviä neuvoja.
Taas lataa
Mutta ei remontti vielä ole ohi, sillä vanha säädin paikoillaan, kun toinen ruuvi ei avautunut vaan pyöristyi
Eli meni laturin irroitushommaksi sitten... Saa nähdä montako kilometriä vanha säädin toimii pikku liikuttelun jälkeen... Veikkauksia saa esittää, nyt ladannut n.15km 13.8v-14.2v edun mukaan 


