Mikäköhän anturi mahtaa olla kyseessä...
Mikäköhän anturi mahtaa olla kyseessä...
Osaako joku viisaampi kertoa mikä anturi sijaitsee imuputkessa ennen imusarjaa lohkon päädyssä? Auto on -92 CS 2.3T ja ilmeisesti DI/APC:llä varustettu. Haun avulla sain selville, että Trionic-peleissä osa on vissiin imuilman lämpötila-anturi, onko DI/APC-laitteissa sama anturi?
Minulla oli johto irti kys. anturista ja, kun laitoin sen takaisin kiinni niin tonttua vaivannut ahtamisongelma katosi tykkänään ja peli rupesi laukkaamaan kuten pitääkin. Ongelmana oli, että ahtopaineet nousivat vain punaisen rajalle vaikka auto on lastutettu. Epäilin vahvasti magneettiventtiiliä palstan neuvojen perusteella mutta vika olikin irroneessa johdossa!? Ajattelin jakaa tarinan, jos joku painiskelee samanlaisten ongelmien kanssa. Tuli aikalailla halvemmaksi kuin magneettiventtiilin uusiminen. Se johto oli irronnut niin, että pää oli vielä liittimen sisällä eikä sitä huomannut ennen kuin otin liittimen irti...
Minulla oli johto irti kys. anturista ja, kun laitoin sen takaisin kiinni niin tonttua vaivannut ahtamisongelma katosi tykkänään ja peli rupesi laukkaamaan kuten pitääkin. Ongelmana oli, että ahtopaineet nousivat vain punaisen rajalle vaikka auto on lastutettu. Epäilin vahvasti magneettiventtiiliä palstan neuvojen perusteella mutta vika olikin irroneessa johdossa!? Ajattelin jakaa tarinan, jos joku painiskelee samanlaisten ongelmien kanssa. Tuli aikalailla halvemmaksi kuin magneettiventtiilin uusiminen. Se johto oli irronnut niin, että pää oli vielä liittimen sisällä eikä sitä huomannut ennen kuin otin liittimen irti...
Eiköhän se ollut juuri tuo imuilman lämpötila-anturi. Ahtoputki saattaa olla erinäköinen, mutta EPC ei muuta anturia siihen tarjoa.

Article : Lämpötila-anturi
PartNo : 8859886
Usage : 1991-1993
Order Quantity : 1
Matti

Article : Lämpötila-anturi
PartNo : 8859886
Usage : 1991-1993
Order Quantity : 1
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Mikäköhän anturi mahtaa olla kyseessä...
Nostan wanhaa topikkia ylös.
Mulla on tämän ko anturin liittimen johdot alkaneet mennä pahasti rikki. Säikeet näkyvät jo eristeen sisältä ja hankaa siihen öljy tms letkuun, joka kulkee tämän anturin liittimen läheltä.
Saako tämän anturin liitimen purettua auki, että voisin kolvata uudet johdon pätkät siihen.
Ei muuten tarvisi avata, mutta kun on mennyt niin tyvestä molemmat johdot, että ei saa muuten tehtyä.
Pitää vielä ranettaa Mimmin ohjeiden mukaan se öljy tms letku siitä yhdellä letkuklemmarilla hianosti poies siitä anturin läheltä hankaamasta.
Kiitos etukäteen
-Hessu-
Mulla on tämän ko anturin liittimen johdot alkaneet mennä pahasti rikki. Säikeet näkyvät jo eristeen sisältä ja hankaa siihen öljy tms letkuun, joka kulkee tämän anturin liittimen läheltä.
Saako tämän anturin liitimen purettua auki, että voisin kolvata uudet johdon pätkät siihen.
Ei muuten tarvisi avata, mutta kun on mennyt niin tyvestä molemmat johdot, että ei saa muuten tehtyä.
Pitää vielä ranettaa Mimmin ohjeiden mukaan se öljy tms letku siitä yhdellä letkuklemmarilla hianosti poies siitä anturin läheltä hankaamasta.
Kiitos etukäteen
-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Re: Mikäköhän anturi mahtaa olla kyseessä...
Eiköhän tuo ole ihan normi amp-liitin tms. niin jollain terävällä piikillä käännät nastojen "lukitusviikset" auki ja vedät nastat ulos/ yksi kerrallaan.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Re: Mikäköhän anturi mahtaa olla kyseessä...
Liittimen saa purettua, mutta sitä varten se olisi ehkä helpointa napsaista irti johtoineen. Eli katkaise pätkä piuhaa liittimen mukaan, toki voit kokeilla seuraavaa liittimen ollessa kiinni autossakin. Tarvitset 2 kpl paperiliittimiä, joista taivutat piikit ja työnnät ne liittimen "nastojen" molemmin puolin pohjaan saakka. Tämä vapauttaa nastoissa olevat lukituskynnet ja saat johdosta vetämällä liittimen purettua. Sitten vain uutta piuhaa ja jos vanhat kaapelikengät eivät innosta, niin tiskiltä saat uudet tällä numerolla:
Article : Kaapelikenkä
PartNo : 4061586
Usage : AREA, 1, 0-2, 5 MM2
Order Quantity : 2
Näillä pitäisi onnistua. Romikselta näitä liittimiä pitäisi löytyä pilvin pimein, joten jos et halua heti hajottaa ainoaa toimivaa osaa, niin hommaa harjoittelukappale.
Matti
Article : Kaapelikenkä
PartNo : 4061586
Usage : AREA, 1, 0-2, 5 MM2
Order Quantity : 2
Näillä pitäisi onnistua. Romikselta näitä liittimiä pitäisi löytyä pilvin pimein, joten jos et halua heti hajottaa ainoaa toimivaa osaa, niin hommaa harjoittelukappale.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Mikäköhän anturi mahtaa olla kyseessä...
Jesh,
AMP siinä lukee hianosti joo.
Onko tällä liittimellä joku tarkempi nimi vielä, vai saanko esim Auto racingista ihan sillä, että sanon: "yksi AMP liitin, jossa kaksi johdon paikkaa, khitosh"?
Nyt on se ihme letku siitä AMP liittimen läheltä saatu poies hankaamasta ja reititin DI kasetin ja tämän AMP liittimen johdonkin vähän paremmin tulemaan sieltä tulipellin suunnalta. On enemmän liikevaraa nyt molemmilla liittimillä.
-Hessu-
AMP siinä lukee hianosti joo.
Onko tällä liittimellä joku tarkempi nimi vielä, vai saanko esim Auto racingista ihan sillä, että sanon: "yksi AMP liitin, jossa kaksi johdon paikkaa, khitosh"?
Nyt on se ihme letku siitä AMP liittimen läheltä saatu poies hankaamasta ja reititin DI kasetin ja tämän AMP liittimen johdonkin vähän paremmin tulemaan sieltä tulipellin suunnalta. On enemmän liikevaraa nyt molemmilla liittimillä.
-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Re: Mikäköhän anturi mahtaa olla kyseessä...
http://www.quattro123.com/4000VacuumLeaksandWires.htm
Tuolta löytyy ohjeet liittimen purkuun ja myös osanumeroita ja kuvia millä saa uuden hankittua.
-tuomas-
Tuolta löytyy ohjeet liittimen purkuun ja myös osanumeroita ja kuvia millä saa uuden hankittua.
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Re: Mikäköhän anturi mahtaa olla kyseessä...
Muuten ihan kiva, mutta vaikka kyseessä onkin AMPin liitin, sitä ei saa AMPilta vaan Saabin tiskiltä ja malli näkyy seuraavassa kuvassa:

(Pahoitteluni kuvan lainauksesta HOOK)
Varaosanumero kyseiselle liittimelle on:
Article : Kontaktikotelo 2-napainen, naaras
PartNo : 12788933
Usage : JOINT PIECE ABS UNIT SPEED SENSOR, VACUM PUMP ABS, HORN, KNOCK SENSOR, TEMP SENSOR TEMP SENSOR COOLANT THEFT ALARM PRESSURE MONITOR AC, NLS-USE 12788933
Order Quantity : 1
Matti

(Pahoitteluni kuvan lainauksesta HOOK)
Varaosanumero kyseiselle liittimelle on:
Article : Kontaktikotelo 2-napainen, naaras
PartNo : 12788933
Usage : JOINT PIECE ABS UNIT SPEED SENSOR, VACUM PUMP ABS, HORN, KNOCK SENSOR, TEMP SENSOR TEMP SENSOR COOLANT THEFT ALARM PRESSURE MONITOR AC, NLS-USE 12788933
Order Quantity : 1
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Mikäköhän anturi mahtaa olla kyseessä...
Eipäs ole tuo lällälää
Soon toi AMPpi metallisella U-muotoisella lukituskaarella, mikä on tuossa Audi linkissäkin.
Mä sain VPVltä Tampereelta nopsaan uuden ja tänään maanantaina mä kokoan uuden liittimen silikonijohdolla.
Kiitos kaikille avusta.
-Hessu-

Soon toi AMPpi metallisella U-muotoisella lukituskaarella, mikä on tuossa Audi linkissäkin.
Mä sain VPVltä Tampereelta nopsaan uuden ja tänään maanantaina mä kokoan uuden liittimen silikonijohdolla.
Kiitos kaikille avusta.
-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Re: Mikäköhän anturi mahtaa olla kyseessä...



Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki