Ongelmana on siis se, että kuskin penkki hieman keinahtaa eteenpäin vähän kovemmin jarrutettaessa. Olen joskus asiaa jonkun verran tutkinut ja mielestäni tuo keikkuminen johtuu siitä, että tuoli kisko ja lattiassa oleva kisko eivät ole aivan tiiviisti toisissaan kiinni, siellä tuntuisi olevan jonkunlainen välys. Tosin aivan varma en siitä, mikä kohta varsinaisesti tuon liikkeen aiheuttaa. Olen joskus ajanut jonkun verrankin vanhemmalla tonnarilla (omani on -98), jossa penkissä oli kaikenlaisia välyksiä, mutta näin uudessa niitä ei pahemmin vielä luulisi olevan. Lisäksi istahdin joskus autokaupassa n. -95 malliseen tonnariin, jonka penkki on aivan rutku, paljon paljon pahempi kuin omani. Liekö penkki sitten tonnarin heikko kohta, toivottavasti ei..
Eli onko teillä antaa jotain vinkkiä, mistä tuo keikkuminen saattaisi johtua, onko tonnarin penkissä esim. joku tyypillinen kohta, joka vanhemmiten aiheuttaa keikkumista? Ja onko ehdottaa paikkaa (miel. turun lähistöllä), joka suht- edullisesti korjaisi auton penkkejä, ja nimenomaan mekaanisia vikoja? Vai olisiko paras vaihtoehto etsiä toista toimivaa penkkiä jostain (onko jollain myynnissä) ja vaihtaa/vaihdattaa siihen omat verhoilut?
Kiitoksia etukäteen!
Kuskin penkki keikkuu ilkeästi
Mistä hommasit noita runkoja? Sellainen toimiva ja kunnossa oleva olisi todellakin kiva jostain löytää käytettynä, uusien hinnat ovat kuitenkin aivan mahdottomia..9-5T kirjoitti:1995 tonnarilla ajoin 240000km vain 3 istuinrungoa siihen tarvittiin. Näissä uudemmissa pettää helposti selkänojan säädön kitkalukko joka on kiinteä. Aika rutkua kieltämättä ovat muutenkin.
Ongelma vaan saattaa kolarivehkeissä olla siinä, että penkki on vaurioitunut vähintään mekanismiltaan kolarissa. Täytyy kuitenkin alkaa tuollaista runkoa jostain metsästämään, sitä ennen täytyy toki päästä sitä kokeilemaan paikallaan, ettei sekin keiku..9-5T kirjoitti:Takuuna. Kevyemmillä taitaa kestää kauemmin jotten jostain kolariautosta voisi löytää hyvänkin.
Eikös penkin rungosta saisi paikallistettua missä kohdassa siinä korkeudensäätömekanismissa? on klappia ja sitten hitsattua reikään täytettä. Edellyttäisi tietysti että mekanismin saa purettua.
Ainakin ysiysin kytkinpolkimesta tuli hyvä täyttöhitsaamalla.
Vai voisiko ne liukukiskot eteen/taakse säätöä varten olla niin kuluneet että heiluisi sieltä asti? Ne kiskothan olisi kai helppo vaihtaa.
Omassa tonnarissa on mittarissa 410tkm, penkki heiluu jonkin verran mutta ei häiritsevästi.
Ainakin ysiysin kytkinpolkimesta tuli hyvä täyttöhitsaamalla.
Vai voisiko ne liukukiskot eteen/taakse säätöä varten olla niin kuluneet että heiluisi sieltä asti? Ne kiskothan olisi kai helppo vaihtaa.
Omassa tonnarissa on mittarissa 410tkm, penkki heiluu jonkin verran mutta ei häiritsevästi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00