Check engine

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Strange
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Joulu 27, 2006 12:25

Check engine

Viesti Kirjoittaja Strange »

Check engine valo vilkkuu 6 kertaa. Mitä vikaa se tarkoittaa? Olen reissun päällä enkä saa auki pdf-tiedostaja tai muita linkkejä. Auto on 9000CD vm-96 2.0t. Voisiko joku kirjoittaa kaikki koodit minulle tähän ylös tai sitten yv:hen tai "meiliin".

Kiitos

jj.strange@pp.inet.fi
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT »

Tuon perusteella näyttäisi olevan lambda finaalissa


2 Manifold absolute pressure sensor
3 Temperature sensor, manifold
4 Temperature sensor, coolant
5 Throttle position sensor
6 Oxygen sensor
7 Adaptation
8 Purge valve (EVAP valve)
9 ECM, internal fault
9-3 Aero -01
Strange
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Joulu 27, 2006 12:25

Viesti Kirjoittaja Strange »

Lambda vaihdettu. Savutus loppui ja käynti tasaantui. Kiitos :D
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Pistitkö tarvikelambdan ja jos kyllä niin minkä merkkisen? ...vai tuliko tilalle Saab original osa?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Strange
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Joulu 27, 2006 12:25

Viesti Kirjoittaja Strange »

Tarvikehan se oli. Merkki ei tule nyt mieleen ja laatikkokin jäi maalle. Hinta 54€. Mega-Osa. Voin joskus katsoa sen merkin, jos muistan.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Puuta koputtaen älä ihmettele, jos alkaa piiputtamaan lyhyen ajan sisällä uudelleen... niin monella tarvikelambdan laittajalla on täällä käyny noin. Mutta luonnollisesti toivotaan jotta kestää... sillä se merkki olisikin ollut kiva saada selville, että jos kestää niin sitten tuo on tiettävästi ensimmäisiä tarpeeksi laadukkaita/soveltuvia tarvikelambadoja tontulle. Jos viittit niin raportoi jatkossa kestävyydestä tänne, niin muutkin kohtalotoverit voisivat käyttää tätä hyödykseen. Osaset -ketjun liike kuitenkin tuossa kyseessä käsittääkseni ja jos saat sen merkin vielä jostain ongittua selville niin... :wink:
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
janii
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Marras 16, 2006 01:58
Paikkakunta: karkkila

Viesti Kirjoittaja janii »

viime kesänä vaihdoin tarvike lambdan.laatikos tais lukee ngk.hyvin on pelittäny.
-hullu-
9000 cd 2.3T vm:91
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Jos jonkun tarvikkeen luulisi kestävän niin NGK:n sitten... muistakko yhtään paljonko tuo kustansi? Jostain luin, että NGK:n lampadasarja kulkisi nimellä NTK...

Täytykö tuohon muuten tehdä itte jotain liitoksia vai tuliko oikeanlaisilla liittimillä valmiiksi?

Tuolla jotain läppää: http://www.saabcentral.com/forums/archi ... 48652.html
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=73368

Sensorien osanrot: http://www.justlambda.co.uk/
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Strange
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Joulu 27, 2006 12:25

Viesti Kirjoittaja Strange »

Anturi on merkiltään ilmeisesti "Top Quality". Laatikosta ei juuri paljon mutta tekstiä löytynyt. :D Saa nähdä kauan toimii...

Check Engine valo kyllä vilkkuu kun kääntää virran päälle, mutta ei pala ajon aikana. Moottori toimii muuten täysin, ei röpötä, savuta, eikä nykimistä/puutumista esiinny.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Vissiin jääny muistiin tuo koodi... taitaa lähteä tuo vilkkuminen kun käytät akkua irti n. 30min. Alussa kyllä normaalisti polttaa yhtäjaksoisesti noita kaikkia tekstejä muutaman sekunnin.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
janii
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Marras 16, 2006 01:58
Paikkakunta: karkkila

Viesti Kirjoittaja janii »

Ahtopaine kirjoitti:Jos jonkun tarvikkeen luulisi kestävän niin NGK:n sitten... muistakko yhtään paljonko tuo kustansi? Jostain luin, että NGK:n lampadasarja kulkisi nimellä NTK...

Täytykö tuohon muuten tehdä itte jotain liitoksia vai tuliko oikeanlaisilla liittimillä valmiiksi?

Tuolla jotain läppää: http://www.saabcentral.com/forums/archi ... 48652.html
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=73368

Sensorien osanrot: http://www.justlambda.co.uk/
kävin tallilla tarkastamassa niin paketissa luki ntk.hinta oli noin 60e.ite pätkäsin vanhat piuhat poikki lambdan juuresta ja käytin pakkauksen mukana tulleita liittimiä(puristus liittimet,pikku o-renkaat+kutistesukka).
-hullu-
9000 cd 2.3T vm:91
RANTSU
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 20:37
Paikkakunta: Espoo

Check engine

Viesti Kirjoittaja RANTSU »

Check engine valo vilkkuu 7 kertaa ja jää palaan eli
"7 Adaptation" Mitä tarkoittaa suomeksi ?
2,3t - 95
#2279
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5254
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Check engine

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

RANTSU kirjoitti:Check engine valo vilkkuu 7 kertaa ja jää palaan eli
"7 Adaptation" Mitä tarkoittaa suomeksi ?
2,3t - 95
#2279
Sopeuttamisen kanssa ongelmia, ota akku toviksi (15-30min) irti ja baanalle pommittamaan, normaalisti asettuu tuolla.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7555
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mites se lambda anturi..?
Onko sitä viritelty..?

Lambda-anturi on toimintaperiaatteeltaan vertailuanturi ja se tarvitsee jostain normaalin ulkoilman sisältämän happimäärän. Ainakin Boschin antureissa tämä vertailuilma kulkee johdon sisällä säikeiden välissä ja yhteys ulkoilmaan on sitten Abico-liittimen luona (puhtaampaa kuin ottaa vertailuilma heti anturin vierestä). Eli Boschin lambda-anturin saa toimintakyvyttömäksi tekemällä sähköteknisesti parhaat mahdolliset liitokset tinauksella, kutistesukalla ja rasvaamalla liittimen. Oikea tapa on jatkaa johtoa sellaisella (Abico-)liitoksella josta ilma pääsee läpi (ja mahdollisesti kutistesukka tämän päälle) ja pitämällä liittimet kuivina. Mulla ei sitten ole kokemusta muun merkkisistä antureista.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
dad
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: La Maalis 31, 2007 10:11

Viesti Kirjoittaja dad »

Valo vilkku minulla seuraavasti kun laittaa virrat päälle: syttyy, sammuu (pieni tauko) ja sitten vilkkuu tiheästi 6 kertaa. Valo ei pala ajaessa. Tarkottanee Lambdaa, sillä kulutuskin on kasvanut aika paljon. Voiko Lambda olla kunnossa ja vain johtojen juotoksissa on vikaa?
Vastaa Viestiin