![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
ei ymmärrä enää
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
ei ymmärrä enää
lähdettiin kaverin kanssa käymään vammalassa ja seinäjoen kohdalla ei enää ajovalot, eikä pitkät valot toimineet. hanskalokerossa oli 15amp sulake palanut ja vaihdoin sen, mutta toimi vain hetken alemmalla jännitteellä.. ja maanantaina vein auton kokkolaan ja se oli siellä 2 päivää, ja kun käynnistin sen niin akkuvalo plaoi himmeästi mittaristossa ja sammui lopulta. mutta sitten kun piti lähteä rengasliikkeen pihasta niin oli akku tyhjä.. annettiin lisävirtaa ja heti käyntiin. mutta sitten juuri ennen kotia bensa ja nopeusmittari laskivat alas ja anti-lock valoi syttyi palamaan.. tarkistin kaikki sulakkeet ja jne, mutta tuntuu siltä ettei akku lataudu.. missä voisi olla vika? voisiko olla että akku on niin tyhjä ettei laturi ehdi antaa kunnolla virtaa akulle, ja akku ei lataudu? vai onko laturi sökö? auttakaa nyt vähän! ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Vaikuttais siltä että laturi tullut tiensä päähän. Voltit kun tippuu alas, oisko jotain alle 7 V oman kokemuksen mukaan, niin käypä auto nykimään ja lopuks sammuu, kun ei enää ruiskulle tarpeeksi virtaa piisaa. Ja samalla tuppaa sitten vaikka mitkä valot palamaan.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
9000 Aero -97
Voi myös olla akku
Voi myös olla akku entinen. Kannattaa kokeilla toisella akulla ja mitata latausjännitteet.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
joo pitääpä kokeilla toisella akulla, mutta kun tuo huolii akkulaturista virtaa, ja kun löin auton käyntiin niin unohdin irrottaa akkulaturin ja siitä kärähti sulake? joten kaippa tuo laturi jotain virtaa pukkaa pihalle? ja 9000LPT oisko sulla jääny tuosta sun puretusta 2.3i:stä jäänyt laturia?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
juu laturi, tai sitten johdot/laturin maadoitus.. niistä liikkeelle.. saattaa se nimittäin ladatakin jonkin verran, mutta ei enää lämpimänä tms.
ja jos akku on aivan sökö, ja ajaessa jännite laskee liian alas, niin siltikin laturi toimii mielestäni väärin.. eihän sen jännitteen siltikään pitäisi päästä laskemaan.. ja paljonko se akun napojen jännite on kun auto on käynnissä.. pitäis periaatteessa olla min 13,5 max 14.6
jokatapauksessa yli 13 volttia että voi ladata akkua yhtään.
ja jos akku on aivan sökö, ja ajaessa jännite laskee liian alas, niin siltikin laturi toimii mielestäni väärin.. eihän sen jännitteen siltikään pitäisi päästä laskemaan.. ja paljonko se akun napojen jännite on kun auto on käynnissä.. pitäis periaatteessa olla min 13,5 max 14.6
jokatapauksessa yli 13 volttia että voi ladata akkua yhtään.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
missäs tuo laturin maadoitus on? ja voitko kertoa mitä johtoja kannattaa katsoa? meinaan että kun joutuu ajelemaan akun antamalla virralla niin ei ole helppoa
ja olin menossa töihin ja samalla katselin jännitemittaria, ja se näytti 11.9V mutta sitten se pomppasi 13.9V ja parin kilometrin jälkeen taas alle 12V. voisiko olla vain hiilet? (uudet hyllyssä) vaiko johdot?
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.