Käsijarrusta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Käsijarrusta

Viesti Kirjoittaja Tero »

Käsijarru on tehoton, sain käsijarrun hetkellisesti toimimaan tiukasti kun kiristin kummatkin keskikonsolin alla olevia muttereita todella tiukalle. Mutta se löysyyntyi täysin tehottomaksi muutamassa päivässä.

Vaihdoin tänään jarrupalat taakse, ei vaikutusta käsijarrutehoon... Vasemmanpuoleisen jarrusatulan mäntä oli muuten aivan jumissa.. kun kieritti kuusiokolomutteria, niin mäntä ei liikkunut sisäänpäin laisinkaan, ulospäin sen sijaan vähän. Pienellä väkivallalla saatiin kuitenkin mäntä sisuksiin, että sai uudet pala mahdutettua.

Selailin kyllä nuita aiempia topiceja tästä mutta kaipaisin vielä vähän täsmentävämpää vastausta.
Saab 9-5 Aero -00
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Vaijerit säädetään siten, että käyttövivun ja rajoittimen välinen välys on oikea eli n. 1 mm. Liikaa kiristämällä kässäri lakkaa takuuvarmasti toimimasta.
#1970
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Rupes muuten laahaamaan ihan kunnolla nuo takajarrut näköjään samantien ku sain uudet palat alle... En oo vielä jaksanu katella. mikäköhän siinä..
Saab 9-5 Aero -00
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Löysää kummatkin vaijerit keskikonsolista.

Löysää jarrusatulan kuusikoloruuvista jarrupalat irti laikasta.

Kiristä kuusiokoloruuvilla palat laikkaan ja löysää ruuvia, niin että pyörä pyörii.

Kiristä vaijerit keskikonsolista ( saattavat olla ristissä) kunnes rako on 1 mm. Satulan haarukassa, kuten ah79 neuvoi
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin